football360 logo

مشتری اول منچستریونایتد وارد شد؛ «رتکلیف» پشت در کارینگتون

28 دی 1401 ساعت 12:259 نظر
سرمایه‌دار بزرگ بریتانیایی رسما اعلام کرد قصد خرید منچستریونایتد را دارد.

به گزارش فوتبال 360، اگر چه این فرآیند زمان‌بر بود اما در نهایت بنرهای اعتراضی به شیوه اداره باشگاه توسط گلیزرها، راه‌پیمایی‌هایی شهر منچستر و مداومت هواداران شیاطین سرخ در پس گرفتن باشگاه محبوبشان از مالکان آمریکایی ظاهرا جواب داده است. خانواده گلیزر عزم فروش باشگاه بزرگ خود را دارند و اکنون مدتی پس از انتشار این خبر، یک شایعه بزرگ به واقعیت بدل شده است. سر جیم رتکلیف، مرد ثروتمند بریتانیایی رسما اعلام کرده در فرآیند خرید باشگاه منچستریونایتد شرکت دارد و در بین تمام مشتریان بزرگ یونایتد خبرهای مربوط به شرکت تحت هدایت رتکلیف پیشتازی می‌کنند. شرکت «اینئوس» اولین پیشنهاد رسمی خرید را در بانکی که گلیزرها در آن فعالیت می‌کنند، ثبت کرده است.

رتکلیف؛ هوادار قدیمی منچستر

او سال 2018 با دارایی به ارزش بیش از 21 میلیارد پوند به عنوان ثروتمندترین فرد بریتانیا شناخته شد اما آن چه مشتری بزرگ و جدید منچستر را متمایز می‌کند، نوع شخصیت او و نگاهش به پروژه خرید باشگاه است. رتکلیف را به عنوان میلیاردر خجالتی می‌شناسند و او چهرۀ خبرساز و پر حاشیه‌ای نیست. این میلیاردر انگلیسی یک شرکت بزرگ تجاری را اداره می‌کند که گردش مالی آن در سال 2021 حدود 65 میلیارد دلار تخمین زده شده. رتکلیف خودش را هوادار قدیمی منچستریونایتد می‌داند و این باشگاه را باشگاه محبوب دوران کودکی خود بر می‌شمرد. مشنری 70 ساله شیاطین سرخ در ورزش هم کاملا فعال بوده و در صورت خرید باشگاه، این اولین فعالیت او در عرصه فوتبال و ورزش نخواهد بود. تیم مرسدس در مسابقات فرمول یک و تیم فوتبال نیس در لیگ فرانسه با مالکیت رتکلیف کار می‌کنند و او در زمینه راگبی و دوچرخه سواری هم تجربیات تجاری و مدیریتی دارد. پیش از این شایعه‌ای مبنی بر علاقه او برای خرید چلسی و همین طور تمایلش برای سرمایه‌گذاری در باشگاه وستهام یونایتد به گوش می‌رسید اما خبر علاقه او به منچستر از دیگر خبرهای پیرامون این تاجر سرشناس جدی‌‌تر دنبال می‌شود.

خرید باشگاه محبوب دوران کودکی

«من یک هوادار قدیمی منچستریونایتد هستم. در آن بازی فوق العاده در سال 1999 در بارسلون حضور داشتم و خاطرۀ آن در ذهنم حک شده است.» این جملات، صریح‌ترین ابراز علاقه مشتری جدید باشگاه منچستری در مورد تیمی است که او ادعا می‌کند از کودکی هوادار آن بوده است. رتکلیف به طور رسمی وارد پروژۀ خرید باشگاهی شده که گفته می‌شود برای او حداقل 5 میلیارد پوند آب می‌خورد. منچستریونایتد مشتریان دست به نقد دیگری هم دارد و ظاهرا همۀ پیشنهادهای این خریداران در ماه فوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. آن‌ها قرار است در این ماه اسناد محرمانه باشگاه را ببینند و برای خرید منچستریونایتد اقدام کنند. رتکلیف برای تصدی مالکیت تیم محبوبش رقبایی از خاورمیانه؛ ایالات متحده و چین خواهد داشت و باید دید تا چه اندازه حاضر است برای تیم محبوب خود با رقبای ثروتمند دیگر به رقابت بپردازد. عزم رفتن گلیزرها روز به روز جدی‌تر می‌شود و شاید هواداران منچستر تا ماه‌های آینده مالکان و سرمایه‌گذاران بعدی خود را بشناسند. احتمالا آن‌ها ترجیح می‌دهند یک هوادار قدیمی انگلیسی باشگاه را خریداری کند و انتظار می‌رود رتکلیف از حمایت هواداران هم برخوردار باشد.

تیمی در آستانه دگرگونی

شیاطین سرخ به لحاظ فنی با هدایت اریک تن‌هاخ چهرۀ جدیدی را ارئه کرده و در بازی‌های اخیر در قامت یک مدعی ظاهر شده‌اند. سبک بازی منچستر هم در حال بهبود و تغییر کیفی است. آن‌ها برای ورود به عصر جدید خود فقط یک مالک جدید با سیاست جدید برای اداره باشگاه را کم داشتند که با ورود رسمی رتکلیف این موضوع هم در آستانه تحقق قرار دارد. منچستر از پایه و ریشه در مسیر یک دگرگونی بزرگ و احتمالا مثبت قرار گرفته و بارقه‌های امید باز هم به سکوهای اولدترافورد لبخند می‌زنند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری