football360 logo

بهترین خریدهای نیم فصل اول لیگ برتر؛ گلزن، گل‌ساز و گلر

28 دی 1401 ساعت 13:1429 نظر
در بین خریدهای بزرگ این فصل لیگ، چند بازیکن توانستند روی سرنوشت تیم‌شان بیشترین تاثیر را داشته باشند.

به گزارش فوتبال 360، نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیست و دوم، با حرارت زیادی دنبال شد. بعضی از لژیونرهای فوتبال ایران بعد از سال‌ها به امید حضور در جام جهانی به لیگ برتر برگشتند و باشگاه‌های مدعی قهرمانی، خارجی‌های سرشناسی به خدمت گرفتند. همین هم باعث شد سهم خریدهای تازه در سرنوشت تیم‌ها، پررنگ باشد. خریدهایی که 5 نفرشان، توانستند بهترین نقل و انتقالات نیم فصل اول لیگ لقب بگیرند.

5. یورگن لوکادیا

پرسپولیس خریدهای زیادی در ابتدای لیگ بیست و دوم انجام داد که یورگن لوکادیا، گرانقیمت‌ترین آن‌ها بود. بازیکنی که سابقه بازی در بوندسلیگا و لیگ برتر انگلیس را داشت و قرار بود بحران خط حمله پرسپولیس را برطرف کند. لوکادیا، این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد. او در 9 بازی با پیراهن پرسپولیس، 6 گل زد و هم خودش در صدر جدول گلزنان قرار گرفت و هم تیمش، به صدرجدول لیگ برتر رفت. لوکادیا دو بار هم در بازی با صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد. جدایی ناگهانی و فسخ قرارداد او، دوران درخشش این بازیکن در ایران را خیلی زود تمام کرد.

4. رامین رضاییان

یک سال قبل، رامین رضاییان با رویای پس گرفتن جایگاهش در تیم ملی به ایران برگشت. هدفی که به جای پرسپولیس، با پیراهن سپاهان به آن رسید. رضاییان این فصل در تیم ژوزه مورایس، بازیکنی کلیدی و یکی از بهترین‌های سپاهان بوده است. او به عنوان مدافع راست، توانسته 3 گل برای سپاهان بزند و 3 پاس گل هم بدهد. عملکردی خوب، که رضاییان را مسافر جام جهانی کرد. اوج درخشش او، در بازی هفته هفتم مقابل هوادار بود که توانست با یک گل و یک پاس گل، شکست سپاهان را به پیروزی تبدیل کند.

3. محمد محبی

استقلال در روزهای پایانی نقل و انتقالات با خرید کاوه رضایی، مهدی قایدی و محمد محبی صاحب خط حمله‌ای رویایی شد. از این جمع اما، فعلا فقط محمد محبی در حد انتظارات ظاهر شده است. محبی در هفته‌های ابتدایی، برای استقلال خوب بازی می‌کرد اما موتور او، از بازی هفته ششم مقابل نساجی روشن شد. او در سه بازی پیاپی، برای استقلال گل زد و پس از پایان تعطیلات لیگ بخاطر جام جهانی، توانست در دربی مقابل پرسپولیس یک گل حساس برای تیمش بسازد. استقلالی‌ها در دو بازی پایانی نیم فصل مقابل مس رفسنجان و تراکتور که محبی را در ترکیب اصلی نداشتند، فقط یک امتیاز گرفتند. 

2. ریکاردو آلوز

در جدول بهترین گل‌سازهای لیگ برتر، با فاصله‌ای زیاد نسبت به رقبا در صدر قرار دارد. او توانسته در نیم فصل اول، 8 گل برای تراکتور بسازد و سهمی پررنگ در اوج‌گیری تیمش داشته باشد. آلوز، هم در جریان بازی توانایی گل‌سازی دارد و هم ضربات شروع مجدد را، به خطرناک‌ترین شکل روی دروازه حریف ارسال می‌کند. نکته ویژه او، درخشش در بازی‌های بزرگ است. آلوز مقابل سه تیم از 4 تیم بالای جدول یعنی پرسپولیس، گل‌گهر و استقلال، برای تراکتور پاس گل داده و تراکتوری‌ها با پاس‌های او، توانستند پرسپولیس و استقلال را شکست دهند.

1. علیرضا بیرانوند

بازگشت بیرانوند به پرسپولیس، هم او را به پرسپولیس برگرداند و هم باعث بازگشت اقتدار، به خط دفاعی پرسپولیس شد. بیرانوند با 10 کلین شیت، رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در این فصل لیگ برتر است. پرسپولیس با درخشش او، فقط 6 گل خورده و دومین خط دفاعی برتر لیگ محسوب می‌شود. بیرو نیم فصل اول را، با نمره 7.51 از متریکا به پایان رساند که او را تبدیل به بهترین بازیکن لیگ کرد. در 5 بازی از 8 بازی آخر پرسپولیس، بیرانوند بهترین بازیکن زمین شد و در این زمینه هم، در نیم فصل اول رکورددار است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری