football360 logo

به بهانه انتقال دیپای از بارسا به اتلتی؛ هدایایی از سمت رقیب

01 بهمن 1401 ساعت 15:128 نظر
اولین بار نیست که اتلتیکو و بارسلونا بین خودشان بازیکن جا به جا می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، رقابت 2 تیم بارسلونا و اتلتیکومادرید به دهه‌ها قبل برمی‌گردد و برکسی پوشیده نیست که از زمان ورود دیگو سیمئونه به اتلتیکومادرید این حساسیت تشدید شده است. با وجود جدال سخت 2  تیم اما آن‌ها چه در داخل زمین و چه خارج از آن صحنه‌های خاصی را به ثبت رسانده‌اند. بازیکنان زیادی بین تیم اتلتیکومادرید و بارسلونا جابه‌جا شده‌اند و ممفیس دیپای مهاجم هلندی بارسلونا آخرین کسی بود که با انتقالی 3 میلیون یورویی بارسلونا را به مقصد پایتخت اسپانیا ترک کرد.

ممفیس دپای در ژوئن 2021 در انتقالی رایگان با قراردادی 2 ساله از آیندهوون به بارسلونا پیوست و این شانس را داشت تا آرزوی 4 سالگی‌اش را برای مدتی کوتاه زندگی کند و پس از ثبت 13 گل در 30 بازی به عنوان چهارمین بازیکن هلندی تاریخ اتلتیکومادرید معرفی شد.

دیپای در راه جیمی فلوید هاسلبنک

جیمی فلوید هاسلبنک نخستین بازیکن فوتبال هلند بود که با روخی بلانکوس قرارداد امضا کرد. هاسلبنک به طور مشترک همراه با مایکل اوون و دوایت یورک کفش طلای لیگ برتر را به دست آورد ولی او و مدیر برنامه‌هایش از حضور در یورکشایر رضایت نداشتند و مهاجم هلندی لیدز به دنبال حضور در باشگاهی بهتر  بود. در میان پیشنهاداتی که به دست مدیر برنامه‌هایش رسیده بود، تنها 2 باشگاه بودند که وارد مذاکرات نهایی شدند؛ چلسی و اتلتیکومادرید! سران لیدز با توجه به رقابتشان با چلسی با انتقال او به اتلتیکومادرید موافقت کردند و مسیر حرکت هاسلبنک از استمفوردبریج به پایتخت اسپانیا تغییر پیدا کرد. او در حال انتقال به باشگاهی بود که پس از قهرمانی در فصل 1995/96 نتایج اتلتیکومادرید روبه افول بود و آن‌ها فصل 98/99 را در رده سیزدهم جدول به پایان رسانده بود. در کمال تعجب، کلودیو رانیری در هر 3 بازی نخست خود شکست خورد و نتایج مثبت این تیم از هفته چهارم و با نخستین گل ستاره هلندی آغاز شد. هاسلبنک در کانون توجهات مادریدی‌ها قرار گرفته بود و با ثبت 2 گل در دربی مادرید، اولین پیروزی اتلتیکو را برابر رئال مادرید رقم زد و زمانی که از زمین بازی خارج شد، تمام ورزشگاه به تشویق او پرداختند. او همچنین در شکست 2 بر یک  برابر بارسلونا برای قرمز و سفیدها گلزنی کرد اما نتایج رانیری به قدری ضعیف بود که رادومیر آنتیچ جایگزین رانیری شد. حضورآنتیچ و درخشش ادامه‌دار هاسلبنک مانع از سقوط اتلتیکومادرید  نشد و مرد دوم جدول گلزنان لالیگا با چشمانی اشک‌باراز اتلتیکومادرید جدا شد. به غیر از او،  بازیکنانی چون موسامپا و جان هیتینگا دیگر بازیکنان هلندی اتلتیکومادرید بودند و حالا دیپای می‌تواند خاطرات خوش هاسلبنک را در مادرید تکرار کند.

ویا و سوارس کافی نبود، دیپای هم اضافه شد

ممفیس دیپای ستاره تیم ملی هلند پس از آنتوان گریزمان، لوئیس سوارس، آردا توران، داوید ویا، تیاگو موتا و لوئیس گارسیا جدیدترین بازیکنی است که بین 2 تیم بارسلونا و اتلتیکومادرید انتقال داشته است. دیپای به مانند ویا و سوارس برای پوشیدن شماره 9 اتلتیکومادرید وسوسه شد. ویا زمانی که در فصل 2013/14 به اتلتیکومادرید پیوست هرگز فکر نمی‌کرد به یکی از خاطره نویسان تاریخ اتلتی تبدیل شود. او در همان شروع با گلزنی برابر باشگاه سابقش در چارچوب سوپرجام اسپانیا هواداران را دلتنگ خودش کرد و در ادامه  فصل توانست به اولین قهرمانی اتلتیکو در لیگ پس از سال 1996 کمک کند و این جام را دوباره به سمت قرمز و سفید شهر بازگرداند.سوارس، آخرین نام مشترک در تاریخ این 2 باشگاه است. او پس از گذراندن 6 سال باشکوه در پایتخت کاتالونیا از رفتارهای عجیب رونالد کومان شگفت زده شده بود و تنها به جدایی فکر می‌کرد. «ال‌پیستولرو» به خوبی می‌دانست تنها در اتلتیکومادرید می‌تواند از کومان انتقام بگیرد و با اولین تماس سیمئونه راهی مادرید شد. او به مانند داوید ویا خیلی زود در قلب هواداران اتلتیکو نفوذ پیدا کرد وطی 15 بازی بهترین شروع یک بازیکن را در لالیگا به ثبت رساند. سوارس در نخستین فصل حضورش با بالا بردن لالیگا به پایان  رساند و اگرچه در فصل بعد نتوانست به تیم سیمئونه کمک کند اما از معدود بازیکنان محبوب هر 2 باشگاه می‌شود.«ایزکوئیردا» (هواداران تیفوسی اتلتیکومادرید ) از کار سخت خود در ادامه فصل 2022/23 آگاه هستند اما امید دارند انتقال یک مهاجم دیگر از بارسلونا به اتلتیکومادرید زمینه ساز قهرمانی دوباره اتلتیکو در اسپانیا شود و ممفیس هم بخشی از آلبوم عکس‌های قهرمانی اتلتیکو باشد.

*یاسین معصومی
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری