football360 logo

گلزنی دوبرابری پرسپولیس در غیاب «لوکادیا»؛ همه به جای یکی

01 بهمن 1401 ساعت 21:5529 نظر
پرسپولیس در هفته‌های اخیر توانسته بدون لوکادیا خوب گل بزند و سایر بازیکنان این تیم، جای خالی ستاره جدا شده‌شان را پر کرده‌اند.

به گزارش فوتبال 360، جدایی یورگن لوکادیا، شوک بزرگی به پرسپولیس بود. لوکادیا پیش از دربی حساس پایتخت، ایران را ترک کرد و با فسخ یک طرفه قراردادش، اعلام کرد دیگر قصد بازگشت ندارد. پرسپولیسی‌ها با جدایی لوکادیا، بهترین گلزن لیگ برتر را از دست دادند و با توجه به مصدومیت‌های پیاپی شیخ دیاباته، هر دو مهاجم اصلی تیم‌شان را در اختیار نداشتند. آمار اما نشان می‌دهد پرسپولیس بدون لوکادیا، بیشتر گل زده و توانسته نتایج خوبی هم بگیرد.

گلزنی دو برابر

پرسپولیس این فصل، 21 گل زده که 10 گل آن، در هفته‌های اخیر و بدون حضور لوکادیا بوده‌اند. پرسپولیس تا هفته یازدهم که لوکادیا از این تیم رفت، 11 گل زده بود و آمار یک گل در هر مسابقه را داشت. آماری که نمی‌توانست برای صدرنشین لیگ، چندان مناسب باشد. پس از جدایی لوکادیا آن‌ها در 5 بازی اخیرشان، 10 گل زده‌اند و میانگین گلزنی دوبرابری نسبت به گذشته دارند. پرسپولیس در این 5 بازی، فقط مقابل پیکان نتوانست دروازه حریف را باز کند و در 4 بازی دیگر مقابل حریفان بزرگی مثل استقلال و گل‌گهر گل زده است.

همه به جای یکی

پرسپولیس تا هفته یازدهم لیگ، فقط 4 گلزن داشت. یورگن لوکادیا 6 گل برای پرسپولیسی‌ها زده بود، سعید صادقی دو بار مقابل هوادار موفق به گلزنی شد و میلاد سرلک و شیخ دیاباته دیگر گلزنان پرسپولیس بودند. در 5 هفته اخیر، وظیفه گلزنی بین بازیکنان بیشتری تقسیم شده و 5 بازیکن برای پرسپولیس گل زده‌اند. محمد عمری، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، سینا اسدبیگی و امید عالیشاه، گلزنان پرسپولیس در این 5 هفته بوده‌اند.

ظهور یک پدیده

یحیی گل‌محمدی پس از جدایی لوکادیا، راه‌های مختلفی را برای گلزنی امتحان کرد و در نهایت، محمد عمری توانست به گلزن اول پرسپولیس تبدیل شود. عمری که تا قبل از بازی هفته چهاردهم با گل‌گهر فقط یک بار در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، حالا تبدیل به مهاجم اصلی پرسپولیس شده و در سه بازی اخیر، سه گل زده است. عمری در دو بازی پایانی نیم فصل اول، دروازه گل‌گهر و نساجی را باز کرد و این هفته مقابل ذوب‌آهن که در گلزنی ناکام ماند، با 3 پاس کلیدی توانست موقعیت‌های خوبی برای هم‌تیمی‌هایش بسازد. عمری حالا گزینه غیرقابل تغییر پرسپولیس شده و در 2 بازی اخیر لیگ و جام حذفی، تمام دقایق در ترکیب تیمش حاضر بوده است. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری