football360 logo

شهر فرنگ مربیان اروپایی؛ درهای گردون پرکار

02 بهمن 1401 ساعت 10:08
5 لیگ معتبر اروپا در فصل جاری شاهد مربیان اخراجی زیاده بوده است.

به گزارش فوتبال 360، نیمی از فصل 2022/23 فوتبال اروپا گذشته و اکنون بسیاری از تیم‌های اروپایی مربیان خود را اخراج کرده‌اند و این اتفاق به تازگی در سری آ ایتالیا گسترش یافته است. ماکسیمیلیانو آلوینی و داوید نیکولا آخرین قربانیان نیمکت‌های لرزان سری آ هستند و بدیهی است که پس از گذشت دو هفته از آغاز سال 2023 این موضوع مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان فوتبال قرار بگیرد.سری آ ایتالیا با برکناری سرمربی 2 تیم سالرنیتانا و کرمونزه به لیگ فرانسه نزدیک شد لوشامییونه با 9 اخراجی بیشترین اخراجی را تا به این جای فصل داشته و در مجموع 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا این آمار روندی صعودی داشته است. 

چلسی در حسرت رفتن توخل

اسکات پارکر اولین سرمربی فصل 2022/23 بود که پس از شکست سنگین برابر لیورپول در آنفیلد از هدایت بورنموث برکنار شد و گری اونیل به عنوان سرمربی جدید گیلاس‌ها معرفی شد. اما اولین سرمربی برجسته‌ای که در این فصل اخراج شد، توماس توخل سرمربی آبی‌پوشان لندنی بود. توخل تنها 15 ماه پس از بالابردن جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، با  3 باخت در 7  بازی با نظر مستقیم تاد بولی چمدانش را بست و گراهام پاتر سرمربی برایتون جایگزین «تامی تی» شد و روبرتو دی‌زربی  به عنوان سرمربی جدید برایتون معرفی شد.اخراج شده بعدی، برونو لاژ سرمربی جوان وولورهمپتون بود. با وجود عملکرد درخشان گرگ‌ها در فصل گذشته، او، وولورهمپتون را در رده نوزدهم جدول تحویل لوپتگی داد و همزمان با ورود لوپتگی، اونای امری هموطنش به عنوان جانشین جدید استیون جرارد بر روی نیمکت ویلا پارک نشست. پس از این 2، ناتان جونز، سرمربی آینده‌دار لوتون تاون جایگزین رالف هازنهوتل در جمع قدیس‌های ساوتهمپتون شد. در سال 2023 نیز سرمربیان زیادی تحت فشار هستند و به نظر می‌‎رسد در آینده‌ای نه ‎چندان دور باید منتظر شنیدن خبر اخراج دیوید مویس و فرانک لمپارد باشیم.

سرمربیان اسپانیا را در جزیره پیدا کنید!

مهم‌ترین سرمربیان اخراج شده از اسپانیا اکنون در فوتبال انگلیس مشغول به کار هستند. اقدام مونچی برای حضور سمپائولی به عنوان جانشین لوپتگی هنوز نتیجه نداده و سویا توانایی خروج از منطقه سقوط را ندارد.تنها 2 هفته بعد از برکناری لوپتگی، اونای امری از هدایت ویارئال برکنار شد تا کیکه ستین سرمربی سابق بارسلونا نیمکت خالی ویارئال را تصاحب کند. الچه همچنان در تکاپوی تغییر سرمربی است. فرانسیسکو از این تیم رفت تا خورخه آلمیرون جایگزین او شود اما او تنها پس از گذشت 3 هفته از سرمربیگری الچه اخراج شد. سران سلتاویگو با برکناری کودت، کاروالال را به عنوان سرمربی جدید معرفی کردند اما کاروالال در شش بازی، یک برد، 3 تساوی و 2  شکست را ثبت کرده تا او هم آماده رفتن از بالایدوس باشد.

بدرود سینیشا

سینیشا میهایلوویچ، سرمربی فقید بولونیا نخستین کسی بود که در سری آ اخراج شد. میهایلوویچ اسطوره سابق لاتسیو و اینتر که با بیماری سرطان درگیر بود در ابتدای سال 2023 برای همیشه از دنیا رفت تا جای خالی‌اش در کالچو بیش از پیش احساس شود. دومین سرمربی برکنار شده فوتبال ایتالیا، جووانی استروپا بود که توسط سیلویو برلوسکونی مالک مونزا پس از کسب یک امتیاز در 6 بازی اخراج شد تا پالادینوی جوان جایگزین او شود. باشگاه سامپدوریا از شروع فصل به دنبال سرمربی جدید بود، با این حال به جامپائولو اعتماد کرد اما او با کسب 2 امتیاز از 8 بازی، نیمکت خود را تحویل دژان استانکوویچ هافبک سابق اینتر و لاتسیو داد.در یازدهم اکتبر گابریل چیوفی، سرمربی ورونا به دلیل حضور در منطقه سقوط برکنار شد و پس از آن سالواتوره بوکتی جانشین شد اما او هم پس از کسب نتایج ضعیف جایگاهش را از دست داد تا دستیار مارکو زافارونی شود.در آخر هم آلوینی سرمربی کرمونزه بدون هیچ بردی در هجده بازی اخراج شد و همزمان با رفتن آلوینی، نیکولا فرشته نجات سالرنیتانا پس از شکست تحقیرآمیز 8 بر 2 برابر آتالانتا از هدایت این تیم برکنار شد.

ناکامی سرمربیان جوان در سرزمین ژرمن

با وجود این که ماجراجویی تدسکو با لایپزیش امیدوارکننده به نظر می‌رسید اما این همکاری در سپتامبر به پایان رسید تا ردبول به جای او مارکو رزه را انتخاب کند. کمی بعد نوبت به توماس ریس سرمربی بوخوم رسید. ریس پس از شکست در 6 بازی نخست فصل بوندس‌لیگا، توماس لچ، سرمربی سابق ویتسه را به عنوان جانشین خود دید اما ریس بی‌کار نماند و به تیم سابق خود شالکه بازگشت.جرارد سئوانه هم در شرایطی مشابه با تدسکو نتوانست پروژه بلند مدت خود با لورکوزن را ادامه دهد و ژابی آلونسو خیلی زود جایگزین سرمربی سوئیسی لورکوزن شد. اشتوتگارت  در تصمیمی عجیب «ماتازارو» را برکنار کرد و برونو لابادیا، هافبک سابق بایرن مونیخ هدایت اشتوتگات را بر عهده گرفت تا روزهای درخشان فصل 2012/13 را دوباره تکرار کند.

پر رفت و آمد مثل فرانسه

پیتر بوش نخستین مربی فصل لیگ فرانسه بود که پس از شروعی ضعیف نیمکت لیون را ترک کرد و لوران بلان سرمربی سابق پی‌اس‌جی بر روی نیمکت شیرها شکست تا شرایط آن‌ها را بهبود دهد اما با گذشت 4 ماه الکساندر لاکازت و هم‌تیمی‌هایش هنوز در حال مبارزه هستند تا جایگاه خود را در بالای جدول پس بگیرند.  2 روز بعد از برکناری بوش، زاکاریان و فورلان سرمربی تیم‌های برست و اوسر اخراج شدند. لیگ یک فرانسه خیلی زود رکورد فصل قبل را با 4 اخراجی شکست. اسکار گارسیا سرمربی رمس و الیور دال اوگلیو سرمربی مون‌پلیه هم در همان ماه اکتبر اخراج شوند. تغییر سرمربیان تیم‌های فرانسوی با نتایج مثبتی همراه بود تا اینکه در آغاز سال 2023 لوسین فاوره سرمربی نام آشنای فوتبال اروپا دیگر نمی‌توانست با نیس همکاری کند و پس از او جولیان استفان، سرمربی استراسبورگ برکنار شد تا این 2 تیم، سال جدید را با سرمربی جدیدشان آغاز کنند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری