football360 logo

رقابت جذاب در راه رسیدن به دستکش طلایی؛ پنالتی، دوباره به سود «بیرانوند»

02 بهمن 1401 ساعت 14:307 نظر
یک پنالتی بحث‌برانگیز در بازی آلومینیوم و هوادار، «علیرضا بیرانوند» را به تنهایی صدرنشین جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها کرد.

به گزارش فوتبال 360، بازیکنان و دروازه‌بانان رقابتی سخت در جدول‌های ترین‌ها با یکدیگر دارند. بازیکنان می‌خواهند گل بزنند و در جدول گلزنان بالاتر بروند و دروازه‌بان‌ها هم می‌خواهند گل نخورند و در جدول کلین‌شیت‌ها به رتبه‌های بالا برسند. بعد از بازگشت علیرضا بیرانوند دروازه‌بان‌های لیگ برتری خود را آماده کردند تا رتبه اول این جدول را به همتای قرمزپوش خود تقدیم کنند. بیرانوند هم تعارف آن‌ها را رد نکرد و تا پایان هفته شانزدهم با 11 کلین‌شیت در صدر جدول حضور دارد.

«بیرانوند» بی‌رقیب نیست

دروازه‌بان پرسپولیس البته خیلی هم برای رسیدن به مقام برترین در جدول کلین‌شیت‌ها کار راحتی ندارد. دروازه‌بانی به نام حسین پورحمیدی رقابت سختی را با بیرانوند از ابتدای فصل آغاز کرده است. پورحمیدی، دروازه‌بان آلومینیوم اراک تا هفته گذشته رکوردی برابر با بیرانوند ثبت کرده بود اما در اولین هفته از نیم‌فصل دوم با بدشانسی از رقیبش عقب افتاد. آلومینیوم در هفته شانزدهم به مصاف هوادار رفت و به نتیجه تساوی 1-1 رضایت داد. تک گل هوادار از روی نقطه پنالتی به‌دست آمد. پنالتی‌ای که مشکوک بود و بعضی از کارشناسان داوری آن را اشتباه دانستند. با این حال به گل تبدیل شدن این پنالتی باعث شد تا پورحمیدی از بیرانوند عقب بیفتد و در رتبه دوم جدول بیشترین کلین‌شیت قرار گیرد. 

بدشانسی «لک»

حسین حسینی، آقای کلین‌شیت فصل گذشته فعلا در رده سوم قرار دارد که این هفته کریستوفر کنت را هم در کنار خود می‌بیند. حسینی که مقابل سپاهان غایب بود فرصت نکرد تا شاید بتواند یک رتبه بالاتر برود. کنت اما در بازی با صنعت نفت آبادان انتهای جدولی کار خیلی سختی نداشت و توانست خود را به 3 دروازه‌بان برتر لیگ برساند. حامد لک، محمدرضا اخباری و پیام نیازمند هم با 7 کلین‌شیت برای رسیدن به رتبه‌های بالا تلاش می‌کنند. حامد لک و مس رفسنجان بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارند اما به این دلیل که در 4 بازی دروازه‌بان دوم مسی‌ها درون دروازه ایستاده، حامد لک کمی از کورس عقب افتاده است. لک این هفته پس از 3 غیبت متوالی در ترکیب مس رفسنجان، درون دروازه این تیم قرار گرفت، اما او هم  قربانی اشتباه داوری شد. یک پنالتی برای نساجی گرفته شد که به زعم کارشناسان درست نبود و این پنالتی به گل تبدیل شد تا لک نتواند شمار کلین‌شیت‌های خود در لیگ بیست‌ودوم را به عدد 8 برساند.

اخباری و نیازمند هم با توجه به شرایط دفاعی تیم‌شان عملکرد خوبی داشته‌اند و با این که کلین‌شیت‌های کمتری ثبت کرده‌اند اما اگر درون دروازه نبودند، تیم‌هایشان احتمالا رتبه‌های فعلی را در اختیار نداشتند. 

باید منتظر ماند و دید این رقابت جذاب در ادامه چطور پیش خواهد رفت و علیرضا بیرانوند می‌تواند تا پایان فصل رتبه اول را در اختیار داشته باشد و مانند چند فصل اخیر شماره یک لیگ برتر ایران باشد یا این که چهره‌هایی مانند پورحمیدی و حسین حسینی عزم خود را برای گرفتن این عنوان از او جزم کرده‌اند. 

آرمان شهدادنژاد (مس کرمان)، فرزین گروسیان (صنعت نفت آبادان) و ایمان صادقی (ملوان بندرانزلی) دیگر دروازه‌بان‌هایی بودند که در این هفته دروازه‌شان را بسته نگه داشتند. ایمان صادقی برای پنجمین هفته متوالی گل نخورد و در این 5 هفته هم 2 بار به عنوان بازیکن برتر بازی انتخاب شد تا نشان بدهد که قصد دارد فصل جدیدی را در دروازه‌بانی‌اش رقم بزند. صادقی در 9 بازی قبلی خود صفر کلین‌شیت و در 5 بازی اخیر 5 کلین‌شیت ثبت کرده است! 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری