football360 logo

تصمیم غیرمنتظره سرمربی آبی‌ها؛ «سا پینتو» راه جدایی را به «سیاوش» نشان داد!

02 بهمن 1401 ساعت 15:0071 نظر
مدافع استقلال از حضور در تمرینات آبی‌پوشان پایتخت منع شد.

به گزارش فوتبال 360، استقلال در لیگ برتر در 2 هفته اخیر 2 شکست متوالی را متحمل شده، شکست برابر تراکتور در تبریز و سپس باخت مقابل سپاهان. هر 2 شکست آبی‌ها یک متهم مشابه داشت و هواداران استقلال به شدت علیه عملکرد مدافع بلندقامت تیم خود گلایه داشتند. هر چقدر که در فصل گذشته سیاوش یزدانی میان هواداران آبی‌پوش بعد از هر بازی محبوبیت روزافزونی پیدا می‌کرد، در لیگ بیست‌ودوم در شرایطی متفاوت به متهم ردیف اول شکست‌های تیمش تبدیل شده است.

13 هفته چشم‌انتظاری برای بازگشت

یزدانی که از ابتدای فصل و با اتمام دوره سربازی‌اش، پای ثابت تمرینات استقلال بود، چندان عملکردش مورد توجه ریکاردو سا پینتو نبود تا اینکه سرمربی استقلال مجبور شد در غیاب عارف غلامی و محمدحسین مرادمند به مدافع بلندقامت تیمش میدان بدهد و او را در کنار رافائل سیلوا قرار داد. سیاوش یزدانی در برابر صنعت‌نفت و مس رفسنجان عملکرد نسبتاً خوبی داشت، البته که در بازی با مس یک رفتار عجیب از او در محوطه جریمه نزدیک بود روی دروازه استقلال خطرساز شود اما داور مسابقه برخورد مدافع آبی‌ها با لوسیانو پریرا را پنالتی تشخیص نداد تا اشتباه غیرمنتظره یزدانی چندان به چشم نیاید.

سیاوش یزدانی بعد از دیدار با مس رفسنجان، در تبریز مقابل تراکتور یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های خود در دوره حضورش در استقلال را به جای گذاشت و در شکست 2 گله تیمش یکی از متهمان اصلی بود. حتی در جام حذفی هم که آبی‌ها موفق به حذف تراکتور شدند، نگاهی به صحنه تنها گل تراکتور نشان می‌دهد که مدافع 30 ساله استقلال نتوانست به خوبی نقش خود را ایفا کند و جای خالی او در صحنه به‌ثمر رسیدن گل رضا اسدی نمایان است.

بدترین روز «سیاوش» در استقلال

مدافع آبی‌ها بدترین روز خود در استقلال را در اصفهان گذراند، روزی که تصور می‌شد سیاوش یزدانی با قرار دادن بازوبند کاپیتانی استقلال به روی بازویش بتواند یکی از بهترین نمایش‌های خود را داشته باشد، اما اوضاع برخلاف انتظار یزدانی پیش رفت و او هم در صحنه گل اول سپاهان با خطای خود فرصت شوت‌زنی را در اختیار نورافکن قرار داد و هم در لحظه به‌ثمر رسیدن گل برتری طلایی‌پوشان شریک بود و با خطای خود روی شهریار مغانلو، بهترین فرصت گلزنی را از روی نقطه پنالتی برای شاگردان ژوزه مورایس فراهم آورد.

هواداران استقلال بعد از نمایش ضعیف سیاوش یزدانی در برابر سپاهان، از کادرفنی و مدیریت باشگاه خواسته بودند تا عملکرد او را مورد بررسی قرار بدهند که چرا مدافع بلندقامت استقلال برخلاف فصل گذشته نتوانسته در لیگ بیست‌ودوم نمایش خوبی داشته باشد. در این میان، شایعات جنجالی مانند کم‌کاری هم در فضای مجازی مطرح شد اما شاید فاصله گرفتن از روزهای اوج، بهترین توصیف درباره آخرین وضعیت سیاوش یزدانی در استقلال باشد.

در انتظار خداحافظی غیرمنتظره؟

یزدانی روز گذشته در تمرینات استقلال حضور پیدا کرد اما از امروز که رسماً آبی‌ها برای دیدار با ملوان بندرانزلی در هفته هفدهم کار خود را آغاز کردند، ریکاردو سا پینتو به سرپرست تیم اعلام کرده که دیگر سیاوش یزدانی حق حضور در تمرینات استقلال را ندارد تا به نوعی مدافع آبی‌ها را اخراج موقت کرده باشد.

گفته می‌شود طی روزهای آینده قرار است ریکاردو سا پینتو جلسه‌ای را با مدافع جنجالی تیمش داشته باشد و درباره آینده تصمیم‌گیری کند، بعید نیست که در این جلسه سرمربی پرتغالی استقلال به جدایی مدافع تیمش در نیم‌فصل رضایت بدهد، هر چند که هنوز 1.5 سال دیگر از قرارداد یزدانی با استقلال باقی‌مانده است. عارف غلامی از امروز به تمرینات گروهی استقلال بازگشته و به نظر می‌رسد طی روزهای آینده محمدحسین مرادمند هم به تمرینات گروهی باز می‌گردد و احتمالاً با حضور این 2 مدافع، سیاوش یزدانی دیگر شانسی برای حضور در ترکیب اصلی استقلال هم نخواهد داشت تا او یک گام دیگر به خروج از جمع آبی‌پوشان پایتخت نزدیک‌تر شود.

باشگاه استقلال در بیانیه‌ای رسمی ضمن تاکید کنار گذاشته شدن سیاوش یزدانی اعلام کرد: «با نظر کادرفنی استقلال، سیاوش یزدانی مدافع این تیم در اختیار باشگاه قرار گرفت. سیاوش یزدانی با باشگاه استقلال قرارداد دارد و تا تعیین تکلیف وضعیت او نمی‌تواند آبی‌پوشان پایتخت را همراهی کند».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری