football360 logo

گذر از ولوز، کلید تداوم رویاپردازی؛ پریدن از روی گرگ‌ها به قصد رسیدن به توپچی‌ها

02 بهمن 1401 ساعت 15:04
شاگردان گواردیولا با پیروزی مقابل ولوز به فاصله ۲امتیازی صدر می‌رسند .

به گزارش فوتبال ۳۶۰، ساعاتی قبل از برگزاری بازی بزرگ این هفته لیگ برتر فوتبال انگلیس بین آرسنال و منچستر یونایتد، شاگردان گواردیولا برای کسب یک برد ضروری از ولورهمپتون میزبانی می‌کنند. تکرار پیروزی بازی رفت مقابل تیم انتهای جدولی ولوز، می‌تواند منچستر سیتی را با وجود بازی‌های بیش‌تر، قبل از آغاز مسابقه دشوار آرسنال در امارات، در 2 قدمی صدر جدول قرار دهد. سیتیزن‌ها شکست تلخ هفته گذشته مقابل یونایتد در دربی منچستر را با بازگشت رویایی در دیدار معوقه از هفته هفتم مقابل تاتنهام، به فراموشی سپردند و حالا تا آخرین روز فصل هیچ فرصتی را برای تنگ کردن عرصه بر میکل آرتتا از دست نخواهند داد. وسط هفته ارلینگ هالند هم به روند گلزنی خود برگشت و برای از سرگیری رکوردشکنی‌های خارق‌العاده خود انگیزه بالایی خواهد داشت. باید دید ۳ روز بعد از انتقاد پپ از سکوت سکوهای اتحاد، هواداران آبی آسمانی‌پوش چه واکنشی به بازی امروز منچستر سیتی نشان خواهند داد‌. 

بازگشت از آستانه بحران 

در حالی که به نظر می‌رسید با ۲ شکست متوالی مقابل ساوتهمپتون و منچستر یونایتد، همزمان با تداوم روند بی‌نقص و بی‌نشیب آرسنال، شانس منچسترسیتی برای ادامه رقابت با نوپچی‌ها کاهش پیدا کرده، بازی شکوهمند و توأم با جنگندگی سیتیزن‌ها در نیمه دوم مسابقه وسط هفته مقابل اسپرز، تمام ذهنیت‌ها را تغییر داد. جدال با کونته می‌توانست به سومین شکست متوالی منچسترسیتی منجر شود اما توپ در عرض یک نیمه ۴ بار از خط دروازه هوگو یوریس عبور کرد ‌تا سنگربان فرانسوی، عاجز و درمانده، جشن هواداران بیدارشده میزبان را به تماشا بنشیند. با این حال اسپرز تا قبل از گل چهارم تیم که توسط محرز در وقت‌های تلف‌شده به ثمر رسید برای متوقف کردن منچسترسیتی فرصت داشت اما موقعیت‌های این تیم به باد رفت تا با ۲ شکست مقابل بالانشینان، تاتنهام از تأثیرگذاری روی کورس قهرمانی هم عاجز بماند. پیروزی مقابل تاتنهام، تنها ۴ روز بعد از شکست حسرت‌انگیز در خانه یونایتد باعث شد خاطرات تلخ زمین‌ انداختن ۳ امتیاز روی چمن سبز اولد ترافورد از ذهن بازیکنان پاک شود و آن‌ها با تمام وجود و با انگیزه و روحیه بالا برای ادامه فصل به زمین برگردند. 

شگفتی پپ 

با وجود بازگشت شیرین به بازی مقابل تاتنهام، گواردیولا با توپ پر بازیکنان و هواداران تیمش را مورد انتقاد قرار داد: «این تیم همیشگی من نیست. همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد اما رقبا نمی ایستند تا برتری ما را تماشا کنند.» گواردیولا از این می‌گفت که بازیکنانش شور و انگیزه دائمی خود را فراموش کرده‌اند و هواداران در نقش خود برای تهییج تیم کوتاهی می‌کنند: «من فقط صدای هواداران مهمان را می‌شنیدم. تماشاگران ما ۴۵ دقیقه ساکت بودند. عده‌ای می‌گویند اگر قهرمان لیگ قهرمانان نشوی موفقیتی به دست نیاورده‌ای. احمقانه است. ما جام‌های زیادی را برده‌ایم؛ آن هم در رقابت با تیمی مثل لیورپول. من می‌خواهم مجموعه باشگاه واکنشی نشان دهد. دوست دارم آرسنال را شکست دهیم اما اگر این گونه بازی کنیم، آن‌ها ما را شکست می‌دهند.» سرگشتگی گواردیولا و صحبت‌های اخیرش بیش از آن که از ضعف‌های تیم سرچشمه گرفته باشد به وضعیت سیتیزن‌ها در جدول برمی‌گردد. عادت داریم که تیم‌های او را صدرنشین جدول ببینیم؛ در حالی که بقیه تیم‌ها به دنبالش می‌دوند. منچسترسیتی در دومین فصل حضور پپ تا این مقطع از فصل ۱۳ امتیاز با تیم دوم فاصله داشت. آن فصل و فصل بعدی با قهرمانی خاتمه یافت، پیش از آن که تیم اعجاب‌انگیز کلوپ بین افتخارات گواردیولا فاصله بیاندازد. آن‌ها در هر ۲ فصل اخیر نیر در این مقطع فصل صدرنشین لیگ بودند و تخته‌ گاز به سمت قهرمانی پیش رفتند. 

غول‌کش شکنجه‌ شده 

ولورهمپتون در سال‌های اخیر به دلیل کسب نتایج خوب مقابل ۶ تیم برتر فوتبال انگلیس به غول‌کش مشهور شده اما گرگ‌ها آمار خوبی در مقابل منچسترسیتی به ثبت نرسانده‌اند. این تیم از ۱۳ مسابقه اخیر 2 تیم در لیگ، ولورهمپتون تنها ۲ برد و یک تساوی کسب کرده و منچسترسیتی ۱۰ بار به پیروزی رسیده؛ از جمله در هر ۵ مسابقه اخیر با نتیجه مجموع ۱۶ بر ۳. فصل گذشته در اتحاد با وجود اخراج رائول خیمنس پیش از پایان نیمه نخست، منچسترسیتی به سختی و با پنالتی استرلینگ به پیروزی رسید؛ هرچند بازی برگشت با ۴ گل دی‌بروینه به آتش‌ گرفتن ورزشگاه مولینیو منجر شد. امسال و در بازی رفت، گریلیش قبل از اینکه ۶۰ ثانیه از ابتدای مسابقه بگذرد، دروازه خوزه سای پرتغالی را باز کرد و هالند خیلی زود برتری منچستر سیتی را دوبرابر کرد؛  پیش از آنکه فیل فودن در نیمه دوم کار تیم ده‌نفره ولوز را یکسره کند و نام ۳ بازیکن هجومی تیم در برگه بازی درج شود. 

گرگ‌ها برمی‌گردند 

ولورهمپتون بعد از شکست سنگین خانگی مقابل منچسترسیتی  در زمین وستهام هم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شد تا برونو لاژه از هموطنان پرتعدادش در تیم خداخافظی کند و استیو دیویس روی نیمکت بنشیند. عملکرد ضعیف ولوز با حضور او هم ادامه پیدا کرد تا این که با استخدام خولین لوپتگی اوضاع برای این تیم پایین جدولی کمی تغییر کرد. ولورهمپتون از ۸ مسابقه اخیر خود در تمام رقابت‌ها به ۲ پیروزی، ۳ تساوی و فقط ۲ شکست میلی‌متری مقابل لیورپول و منچستر یونایتد دست یافته. هرچند هر 2 جام حذفی داخلی در همین چند روز از دست آن‌ها رفت اما نشانه‌هایی از بازگشت تیم به روند رقابت دیده می‌شود. ولورهمپتون به لطف تفاضل‌ گل بهتر نسبت به بورنموث، بالاتر از منطقه سقوط در رده هفدهم جدول جا خوش کرده.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری