football360 logo

پایان تور آسیایی و خاطره خوش جام حذفی؛ رئال و بارسا جنگ داخلی را ادامه می‌دهند

02 بهمن 1401 ساعت 20:40
غول‌های اسپانیا کورس فوق‌العاده قهرمانی را ادامه می‌دهند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، سوپرجام چهارجانبه اسپانیا در پایتخت عربستان با برتری قاطع بارسلونا در ال‌کلاسیکوی فینال به پایان رسید و ۲ تیم بزرگ فوتبال اسپانیا در بازگشت به فوتبال داخلی با پیروزی در مسابقات وسط هفته، به دور یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال این کشور راه یافتند. رئال مادرید در نیمه دوم شکست مقابل ویارئال را با پیروزی عوض کرد و بلوگرانا با یک برتری پرگل، سیوتا را در خانه تحقیر کرد. حالا و بعد از ۱۵ روز وقفه، رقابت داغ ۲ تیم در سطح اول فوتبال اسپانیا از سر گرفته می‌شود. بارسا با ۴۱ امتیاز در صدر جدول لالیگا قرار دارد و رئال مادرید با اختلاف ۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد. در حالی که با تعویق بازی‌های 2 تیم در هفته گذشته، شاگردان امانوئل آلگواسیل در رئال سوسیداد با ادامه روند خیره‌کننده خود و ثبت پنجمین پیروزی متوالی با ۲ بازی بیش‌تر هم‌امتیاز با رئال مادرید در رده سوم جدول قرار گرفته‌اند و چشم‌انتظار اولین لغزش از جانب بالانشینان هستند. رئال مادرید در آخرین مسابقه امشب به سن مامس می‌رود تا در مقابل اتلتیک بیلبائو برای نزدیک‌‌شدن به صدر تلاش کند، در حالی که آبی‌اناری‌ها از ساعت ۲۱:۰۰ میزبان ختافه خواهند بود و اختلاف ۲ تیم در صدر جدول می‌تواند قبل از برگزاری دیدار رئال مقابل بیلبائو به عدد ۶ افزایش یابد. 

چهره‌های متناقض رئال مادرید 

قهرمان اروپا در هفته‌های گذشته نتوانسته عملکرد درخشان خود را در تمام مسابقات ادامه دهد وشاگردان آنچلوتی گاه‌وبیگاه درون زمین به شکل ایستا و عاجز، از ارائه بازی همیشگی خود عاجز مانده‌اند. وقتی فینال سوپرجام با برتری قاطع شاگردان ژاوی هرناندس و سلطه بارسا در تمام دقایق و در تمام زمین به پایان رسید، کارلتو گفت: «ما زخم خورده‌ایم اما هیچ شکی ندارم رئال مادرید برخواهد گشت.» کم‌تر از یک هفته بعد از شکست ۳گله در ال‌کلاسیکو، کهکشانی‌ها با یک بازگشت آتشین، شکست ۲ بر صفر مقابل ویارئال را با پیروزی عوض کردند تا حالا برای برگزاری بازی بعدی جام حذفی مقابل اتلتیکو مادرید آماده شوند. ممکن بود رئال در عرض ۵ روز ۲ جام را از دست دهد اما آن نمایش خیره‌کننده‌ در نیمه دوم نشان از چیره شدن بازیکنان بر روحیه منفی و کاهش اعتماد به نفس حاصل از مصاف با بارسا داشت. اگر مهار حیاتی کورتوا مقابل شوت آلبرتو مورنو در وقت‌های تلف‌شده نیمه نخست نبود، اختلاف می‌توانست به ۳ گل برسد و شکست مجدد در ال‌سرامیکا کاملاً نزدیک به نظر می‌رسید. ضعف دفاعی تیم باعث شد زردپوشان ویارئال در عرض یک نیمه ۶ بار در محوطه جریمه رئال موفق به شوت‌زنی شوند و در آمار مجموع شوت، مالکیت توپ، تعداد و دقت پاس هم تیم برتر میدان بودند. تأثیر آنچلوتی با توجه به ارتباط خاصی که با بازیکنان برقرار می‌کند و مدیریتش در بین دو نیمه خیره‌کننده بود. او آسنسیو و سبایوس را به جای رودریگو و کروس به میدان فرستاد و تأثیر آن‌ها در زمین غیرقابل انکار بود. آسنسیو یکسره در جریان حملات حاضر بود و سبایوس روی هر ۳ گل تأثیر گذاشت. 

نبرد دشوار در سن مامس 

رئال مادرید برای پیروزی در خانه بیلبائو کار ساده‌ای پیش رو نخواهد داشت؛ بخصوص که شاگردان ارنستو والورده، بعد از کسب پیروزی در مقابل اسپانیول در جام حذفی، به امید نزدیک شدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، با تمام قوا به میدان خواهند آمد. بیلبائو با یک بازی کم‌تر نسبت به اتلتیکو مادرید، تنها ۵ امتیاز از جایگاه چهارم لیگ فاصله گرفته و با وجود نتایج نه چندان دلچسب در هفته‌های اخیر در فشردگی جدول، شانس خوبی برای بازگشت به رقابت خواهند داشت. لوکا مودریچ که در بازی وسط هفته مقابل ویارئال استراحت کرد، احتمالا به ترکیب برمی‌گردد و رودریگو به دلیل بی‌احترامی کوچکش در جریان همان مسابقه از ترکیب خارج خواهد شد. سوال اصلی این است که سبایوس بعد از عملکرد درخشان در نیمه دوم در بازی مقابل ویارئال در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد یا همچنان نیمکت‌نشین خواهد ماند. یرای آلوارس، مدافع بیلبائو به دلیل اخراج در جریان شکست در دربی باسک مقابل سوسیداد غایب خواهد بود و احتمالا آیتور پاردس جوان در اولین حضور خود در ترکیب تیم، مراقب مهاجمان رئال است. 

ادامه روند رویایی بلوگرانا 

برتری شیرین در ضربات پنالتی مقابل رئال بتیس در مرحله نیمه‌نهایی سوپر جام اسپانیا با درخشش پدری و گاوی در فینال آن رقابت‌ها و برتری ۳ بر یک مقابل رئال مادرید همراه شد و بعد از آن مسابقه، شاگردان ژاوی در سواحل شمالی آفریقا برای شکست قعرنشین لیگ ۳ اسپانیا کار دشواری پیش رو نداشتند. حالا از آخرین شکست بارسلونا در رقابت‌های داخلی که مقابل رئال مادرید رقم خورد، ۹۶ روز می‌گذرد. ناکامی اروپایی فراموش شده و به نظر می‌رسد ژاوی راه جاه‌طلبی را به شاگردانش آموخته. کسب نخستین جام دوران سرمربی‌گری‌ او، بازیکنان آبی‌واناری را با امید و انگیزه فراوان به استقبال ختافه خواهد فرستاد. دیروز ۲ رقیب مستقیم ختافه در جنگ سقوط، مقابل حریفان به پیروزی رسیدند تا کویکه فلورس برای گرفتن امتیاز از نوکمپ به شدت نیازمند شود. لواندوفسکی برای دومین مسابقه از محرومیت ۳ جلسه‌ای در ترکیب حاضر نخواهدبود و فران تورس ۲ جلسه محرومیت خود را آغاز می‌کند. آنسو فاتی احتمالاً در کنار عثمان دمبله در خط حمله بلوگرانا حاضر می‌شود. مارکا پیش‌بینی کرده کسیه بعد از عملکرد درخشان در مقابل سیوتا در ترکیب حاضر باشد و دی‌یونگ که آن بازی را با مصدومیت جزئی از دست داد از روی نیمکت کار را آغاز کند. آرائوخو به قلب دفاع برخواهد گشت و کونده، برعکس ال‌کلاسیکو به سمت راست دفاع می‌رود. ختافه بعد از تحمل ۳ شکست متوالی مقابل لوانته، سویا و اسپانیول به نوکمپ می‌رسد؛ در حالی‌ که آن‌ها در ۲۱ مسابقه اخیر مقابل بارسا تنها یک بار طعم پیروزی را چشیده‌اند.




نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری