football360 logo

آنالیز بازی «سیاوش یزدانی» مقابل سپاهان؛ حق با سرمربی است؟

03 بهمن 1401 ساعت 14:0081 نظر
«یزدانی» در بازی با سپاهان پراشتباه ظاهر شد، ولی تنها مقصر شکست نبود.

به گزارش فوتبال360، سیاوش یزدانی هفته پر فراز‌ونشیبی را پشت سر گذاشت. او بازی با سپاهان را با بستن بازوبند کاپیتانی شروع کرد. این آغازِ شیرین، برای یزدانی تلخی بی‌پایانی داشت. یزدانی در دقیقه آخر مسابقه، به حریف یک پنالتی هدیه کرد که منجر به شکست استقلال شد. در ادامه هم سا پینتو، او را به دلیل عملکرد فنی ضعیف، از استقلال کنار گذاشت. آیا این تصمیم سا پینتو، فرار رو به جلو و برای نشان دادن یک مقصر است یا سیاوش یزدانی در بازی با سپاهان واقعا ناامیدکننده ظاهر شد؟

در اولین موقعیت جدی مسابقه، رد پای سیاوش یزدانی مشاهده می‌شود. جایی که در دقیقه ششم، امید نورافکن با ضربه سر تیر دروازه استقلال را به لرزه درآورد. در این فریم، رافائل سیلوا برای شرکت در خط حمله، به زمین حریف رفته بود. با شیفت نشدن درست مدافعین، یزدانی به تنهایی کار دشواری برای پوشش هم‌زمان فضای پشت سلمانی و یارگیری با نورافکن داشت. امید نورافکن هم از فرصت استفاده کرد و با فرار از یارگیری یزدانی، مهم‌ترین صحنه مسابقه را رقم زد.


تکرار این صحنه، نشان می‌دهد که یزدانی در این بازی وسواس کافی را برای یارگیری بازیکنان حریف نداشت. کافی است نگاهی به موقعیت جدی سپاهان در دقیقه 62 بیاندازیم. جایی که میلاد زکی‌پور روی ارسال امید نورافکن، بدون یارگیری و آزادانه به توپ ضربه می‌زند. تصاویر آهسته نشان می‌دهد که در این صحنه هم سیاوش یزدانی مسئول یارگیر مهاجم ضربه‌زننده بود.

سیاوش یزدانی در این مسابقه هیچ توپی از حریف نگرفت. او به تنهایی 6 مرتبه روی بازیکنان سپاهان خطا کرد. سایر بازیکنان استقلال روی هم رفته فقط 4 خطا بیشتر از یزدانی داشتند. کاپیتان آبی‌ها در 14 دوئل یک مقابل یک شرکت کرد که در 9 تا از این نبردها شکست خورد. آماری غیرقابل قبول برای یک مدافع که شکست در هر دوئل، حریف را تا آستانه گلزنی جلو می‌برد. یزدانی از 4 نبرد هوایی که داشت، در 2 دوئل شکست خورد و شهریار مغانلو توانست روی سر او، به توپ ضربه بزند و دروازه استقلال را تهدید کند.


سیاوش یزدانی در نمرات متریکای این مسابقه، دومین نمره ضعیف را بین تمامی بازیکنان کسب کرد. هر چند که آمار او در همه عملکردهای فنی، به این تاریکی هم نبود. یزدانی 7 مرتبه با عملکردهای دفاعی نظیر قطع پاس و دفع توپ، خطر را از دروازه آبی‌ها دور کرد. او جزو 3 بازیکن دقیق استقلال در ارسال پاس بود. همچنین روی گل اول استقلال هم دروازه‌بان، اشتباهی بزرگتر از یزدانی داشت و قطعا او تنها دلیل ناکامی آبی‌ها نبوده است.

استقلال در 11 مسابقه ابتدایی، فقط در 2 بازی امیدگل کمتری از حریفش داشت. همین تیم اما در 4 تا از 5 بازی اخیرش امیدگل کمتری از حریف داشت و لایق شکست بود. آماری که از افت استقلال خبر می‌دهد. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا سا پینتو از نمایش ضعیف یزدانی برای پیدا کردن مقصر استفاده کرد تا نیمکت آبی‌ها را از دست ندهد؟ 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری