football360 logo

رکوردی که پرسپولیس از استقلال باز پس گرفت؛ قرمزها سلطان کلین‌شیت ایران

04 بهمن 1401 ساعت 10:0022 نظر
پرسپولیس با 271 کلین‌شیت رکورددار بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر شد.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس در بازی هفته شانزدهم مقابل ذوب‎آهن موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد ولی استقلال برابر سپاهان 2 بار دروازه‌اش باز شد تا پرسپولیس از نظر تعداد کلین‌شیت از رقیب دیرینه‌اش پیشی بگیرد و با 271 کلین‌شیت رکورددار تاریخ لیگ برتر شود.

رکوردی که بین پرسپولیس،استقلال و سپاهان دست به دست می‌شود

رکورد بیشترین کلین‌شیت بین پرسپولیس و استقلال و سپاهان در ادوار نخست لیگ بین این 3 تیم دائم در حال دست به دست شدن بود تا اینکه سپاهان در اواخر لیگ هفتم این رکورد را از آن خود ساخت و تا اوایل لیگ شانزدهم صاحب این رکورد بود تا اینکه استقلال توانست این رکورد را صاحب شود. پرسپولیس با برانکو ایوانکویچ ساختار دفاع فوق‌العاده‌ای شکل داده بود توانست عقب ماندگی خود را جبران کند تا اینکه در دوران پسا برانکو و در لیگ نوزدهم توانست از رقیب دیرینه خود پیشی گیرد و رکورددار بیشترین کلین‌شیت شود.

این رکورد تا دوره قبل در دست پرسپولیس بود تا اینکه استقلال با ساختار دفاعی رویایی‌اش توانست رکورد بیشترین کلین‌شیت در یک فصل را ثبت کند و در نهایت رکورددار تاریخ لیگ برتر شد و در مجموع تاریخ لیگ برتر 2 کلین‌شیت بیشتر از پرسپولیس به ثبت رساند. پرسپولیس در این فصل ساختار دفاعی‌اش را تقویت کرد و در حال حاضر با 11 کلین‌شیت رکورددار این فصل است و با 3 کلین‌شیت بیشتر از استقلال، عقب ماندگی دوره قبل را جبران و به تنهایی رکورددار تاریخ لیگ برتر شد البته فاصله این دو تیم به قدری از یکدیگر کم است که ممکن است در طول فصل باز هم این رکورد دست به دست شود. سپاهان با 259 کلین‌شیت در رده سوم است.

«بیرانوند» مرد اول دروازه سرخ

علیرضا بیرانوند دروازه‌بانی است که در ثبت این رکورد برای پرسپولیس بیشترین نقش را داشته است. 67 کلین‌شیت از 271 کلین‌شیت پرسپولیس به نام بیرانوند است. این دروازه‌بان بیش از 2 برابر نفر دوم کلین‌شیت داشته است و پس از مهدی رحمتی در رتبه دوم بیشترین کلین‌شیت در یک تیم در تاریخ لیگ برتر است. نیلسون کوریا دروازه‌بان برزیلی سابق پرسپولیس 33 کلین‌شیت داشت. حامد لک هم در 2 فصل بازی در پرسپولیس 26 مسابقه دروازه این تیم را بسته نگه داشت و در رتبه سوم تاریخ این باشگاه است. بوژیدار رادوشوویچ و علیرضا حقیقی در رتبه چهارم و پنجم هستند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری