football360 logo

فرانک لمپارد از هدایت اورتون برکنار شد؛ صدای قدم‌های شان دایچ!

03 بهمن 1401 ساعت 19:407 نظر
با تصمیم مدیران اورتون، فرانک لمپارد با تاخیر فراوان از هدایت این تیم برکنار شد.
به گزارش فوتبال 360، قبول شکست مقابل وستهام در ابتدای هفته که اورتون را به رتبه نوزدهم جدول فرستاده و هم امتیاز با قعر جدول باقی گذاشت، سرانجام مدیران اورتون را قانع کرد تا سرمربی نام‌آشنای خود را از کار برکنار کنند. فاصله اورتون با منطقه نجات اگرچه چندان زیاد نیست اما روند تیم تحت هدایت فرانکی، نشان از آن داشت که بعید است سناریو فصل گذشته در راه باقی ماندن در لیگ برتر در آخرین لحظات فصل، برای تافی‌ها تکرار شود.
لمپارد که آخرین پیروزی تیمش به ماه اکتبر و دیدار مقابل کریستال‌پالاس باز می‌گشت، پس از آن در 10 دیدار به میدان رفت که علاوه بر قبول شکست مقابل حریفان و حذف از هر 2 رقابت جام اتحادیه و جام حذفی، در مسابقات لیگ برتر هم تنها 2 تساوی و 2 امتیاز به دست آورد که ثمره این عملکرد فاجعه‌بار، سقوط به رتبه نوزدهم و قرار نگرفتن در پایین‌ترین نقطه جدول به لطف تفاضل گل بهتر بود. حالا اورتون پس از استراحتی چند روزه و درحالی که سایر تیم‌های انگلیسی در جام حذفی و جام اتحادیه به میدان خواهند رفت، روز چهارم فوریه (شنبه 15 بهمن) میزبان آرسنال صدرنشین خواهد بود و پس از آن باید در خانه لیورپول، دربی مرسی‌ساید را برگزار کند. 18 دیدار و حداکثر 54 امتیاز تا پایان فصل برای اورتون باقی مانده و برای جان به در بردن از سقوط باتوجه به میانگین امتیازی تیم‌های سقوط کرده در فصول اخیر، تافی‌ها چاره‌ای جز کسب حداقل 15 امتیاز ندارند.
خاطرات گودیسون پارک را فراموش کن
فرانک لمپارد در دوران حضور به عنوان سرمربی در استادیوم گودیسون پارک، 44 بازی روی نیمکت سرمربی‌گری این تیم نشست و دو برابر بیش از آن که پیروز دیدارها باشد (12)، شکست را تجربه کرد (24). این بدترین عملکرد لمپارد روی نیمکت سرمربیگری تیم‌هایی بوده که هدایتشان را از آغاز دوران مربیگری از سال 2018 برعهده داشته و روی نیمکت چلسی هم  عملکردی به مراتب بهتر از دوران حضورش به عنوان سرمربی اورتون داشت. او هرگز تعداد شکست‌های تیم‌هایش از تعداد پیروزی‌ها بیشتر نبوده و به نظر می‌رسد دوران فعالیت فرانکی در لیگ برتر به پایان رسیده است. او حداقل تا چند سال شاید محکوم به تجربه مربیگری در سطح پایین تر باشد و پس از آن به لیگ برتر بازگردد. از شان دایچ، مارسلو بیلسا، رالف هازن‌هوتل، نونو اسپریتو سانتو و سایر سرمربیانی که سابقه هدایت تیم‌ها در لیگ برتر انگلیس را در کارنامه داشته‌اند به‌عنوان گزینه‌های جانشینی فرانک لمپارد نام برده می‌شود و رکورد عجیب لمپارد به‌عنوان سرمربی، این بوده که در هیچ‌کدام از تیم‌هایش به عنوان سرمربی بیش از 18 ماه دوام نیاورده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری