football360 logo

شاخ‌وشانه‌کشی به فوتبال زنان رسید؛ تیمی که دیگر بوی قهرمانی نمی‌دهد

04 بهمن 1401 ساعت 17:304 نظر
تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان روزهای پرچالشی را سپری می‌کند و کاملاً از کورس قهرمانی عقب افتاده است.

به گزارش فوتبال 360، «شهرداری سیرجان» در فوتبال زنان نماد تیمی است که پله‌پله بالا آمد و توانست در فوتبالی‌ترین شکل ممکن خود را به جام قهرمانی برساند، تیمی که از لیگ دسته دوم کارش را آغاز کرد و با هدایت مریم جهان‌نجاتی تا پای جام قهرمانی آمد و سرانجام در لیگ هشتم، رویای قهرمانی سیرجانی‌ها محقق شد و آن‌ها برای اولین‌بار جام قهرمانی را لمس کردند. بعد از قهرمانی در لیگ هشتم، 4 فصل متوالی در کورس قهرمانی بود اما دستش به جام نرسید؛ به طوری‌که آن‌ها 2 بار در جایگاه دوم جدول لیگ را به پایان بردند و 2 بار هم رتبه سوم را به‌دست آوردند.

شاگردان جهان‌نجاتی بعد از دوری 4ساله از جام قهرمانی، در لیگ سیزدهم توانستند از لغزش حریف سنتی خود استفاده کنند و با بهره‌وری از توقف غیرمنتظره خاتون بم، جام قهرمانی را مجدداً از آن خود کردند و به اولین نماینده ایران در تاریخ مسابقات آزمایشی لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شدند، مسابقاتی که در آنجا سیرجانی‌ها دست‌شان از جام قهرمانی کوتاه ماند و در بین 4 تیم، در جایگاه دوم قرار گرفتند.

سبزپوشان سیرجانی فصل گذشته برای سومین‌بار در کورس رقابت با خاتون بم، ناکام در فتح جام بودند و رقابت را به حریف هم‌استانی واگذار کردند تا سومین نایب‌قهرمانی شهرداری سیرجان در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان به‌ثبت برسد و انتظار می‌رفت برای لیگ پانزدهم، سیرجانی‌ها با شمایل یک تیم قهرمان به میدان بیایند که شروع طوفانی و برد مقابل سپاهان در اصفهان در اولین گام نشان داد که سیرجانی‌ها برای فتح جام آمده‌اند اما رفته‌رفته رخنه حواشی و دودستگی به درون تیم باعث شد تا همه معادلات تغییر کند.

«زهرا علیزاده»؛ ستاره‌ای که فرشته عذاب شد

افسانه چترنور و شبنم بهشت، 2 ستاره کلیدی شهرداری سیرجان در فصول اخیر بوده‌اند اما در کنار این 2 ستاره، یک بازیکن دیگر هم نامش همیشه مطرح بوده؛ ستاره‌ای که مصدومیتش در مسابقات آزمایشی لیگ قهرمانان آسیا حسابی به ضرر شهرداری سیرجان تمام شد و شاید اگر مصدومیت او نبود، شاگردان جهان‌نجاتی می‌توانستند با جام از تاشکند به سیرجان برگردند.

علیزاده که یکی از محصولات آکادمی باشگاه شهرداری سیرجان محسوب می‌شود، از ابتدای فصل به دنبال فسخ قرارداد خود بود و قصد داشت که به سپاهان برود، اما مدیران باشگاه سیرجانی در ادعای جنجالی گفته بودند که حاضرند او در این فصل خانه‌نشین شود اما اجازه خروجش از شهرداری سیرجان را نخواهد داد که سرانجام یک مباحثه جنجالی و خبرساز، زهرا علیزاده موفق شد رضایت‌نامه خود را بگیرد و به سپاهان پیوست و حالا یکی از ستاره‌های کلیدی تیم تحت هدایت مریم ایراندوست است. 

باختی که آتش اختلافات را شعله‌ور کرد

شهرداری سیرجان نیم‌فصل نخست را با 8 برد و یک تساوی مقابل خاتون بم به پایان برد و به نظر می‌رسید که همه چیز در اردوی سیرجانی‌ها آرام است و آن‌ها در مسیر حفظ صدرنشینی خود قصد دارند که قدم بردارند و می‌خواهند در آغاز نیم‌فصل دوم، با دبل کردن سپاهان هم صدرنشینی‌شان را حفظ کنند و هم طلایی‌پوشان اصفهانی را از گردونه رقابت قهرمانی خارج کنند.

شاگردان جهان‌نجاتی با 2 گل از سپاهان پیش بودند اما کامبک فوق‌العاده طلایی‌پوشان اصفهانی باعث شد تا سپاهان در سیرجان با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی برسد و این شکست برای شهرداری سیرجان به منزله از دست رفتن صدر جدول بود. سقوط به رتبه دوم جدول و شکست برابر سپاهان باعث شد تا رفته‌رفته اختلافات درون تیمی آشکار شود اما در پیش بودن دیدار حساس با خاتون بم باعث شد تا با وجود اختلاف درون تیمی، این اختلافات تا برگزاری مسابقه دربی مسکوت بماند.

دربی را باختی؛ بفرما بیرون!

سیرجانی‌ها بعد از باخت مقابل سپاهان، برابر خاتون بم هم ناکام در کسب پیروزی بودند و شکستی 4 بر 2 را در خانه متحمل شدند تا نه‌تنها صدر جدول که حالا رتبه دوم را هم از دست بدهند. اختلاف 6 امتیازی با صدر جدول باعث شد تا مدیران باشگاه شهرداری سیرجان به روند نتیجه‌گیری تیم خود و فاصله گرفتن از صدر جدول ورود کنند و سعید خاتم که به تازگی از سوی شهردار سیرجان به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شده، در تصمیمی غیرمنتظره حکم اخراج مریم جهان‌نجاتی را امضا کرد.

خاتم در شرایطی دستور به برکناری سرمربی باسابقه سیرجانی‌ها داد، که او را در سمت مربی تیم‌های پایه منصوب کرد. انتصابی که بیشتر به منزله یک تبعید به نظر می‌رسد اما با این وجود در نقطه مقابل مریم جهان‌نجاتی تصمیم گرفته تا سکوت را در پیش بگیرد و نسبت به حواشی ایجاد واکنشی نداشته باشد. 2 باخت مقابل 2 رقیب اصلی در مسیر قهرمانی زمینه‌ساز اخراج سرمربی‌ای شد که توانسته بود شهرداری سیرجان را از لیگ دو به لیگ برتر برساند و این تیم را قهرمان لیگ برتر کند اما ناکام در قهرمانی لیگ پانزدهم باعث شده تا مدیران سیرجانی با وجود افزایش هزینه‌های تیم‌شان، عملکرد مریم جهان‌نجاتی را ضعیف تلقی کنند و حکم به برکناری او بدهند.

دعوای مجازی؛ حامیان سرمربی سابق علیه همبازیان قبلی!

مریم جهان‌نجاتی در شرایطی از سمتش برکنار شد که در بین بازیکنان خود از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. محبوبیتی که باعث شد تا در فضای مجازی بازیکنان دست به حمایت از سرمربی خود بزنند و آشکارا در مقابل تصمیم کادر مدیریتی باشگاه موضع‌گیری کنند. موضع‌گیری که تنها به حمایت از سرمربی برکنار شده در مقابل تصمیم مدیران باشگاه ختم نشد و حتی ترکش آن به ملیکا متولی و زهرا علیزاده 2 بازیکن سابق شهرداری سیرجان که در حال حاضر در تیم سپاهان حضور دارند هم رسید!

بازیکنان تیم شهرداری سیرجان در پیام‌های عجیب خود در فضای مجازی، علت اصلی ناکامی تیم‌شان را جدایی بازیکنانی مثل متولی و علیزاده می‌دانند و معتقدند که همبازیان سابق‌شان به تیم شهرداری سیرجان پشت کرده و صحبت از «خیانت» به میان آورده‌اند! موضع‌گیری عجیب و جنجالی که در فوتبال زنان ایران کمتر سابقه داشته اما حالا بعد از 2 باخت مهم، به نظر می‌رسد زخم اختلافات قدیمی سر باز کرده و به جنجالی بزرگ در تیم شهرداری سیرجان تبدیل شده است.

بازیکن‌سالاری مطلق؛ از حمله به همبازیان قبلی تا گلایه از سرمربی جدید

مدیران باشگاه سیرجانی البته توجهی به پیام‌های مجازی بازیکنان تیم خود نداشتند و با تایید حکم برکناری مریم جهان‌نجاتی، مهدیه آمیغی که عضوی از کادرفنی شهرداری سیرجان بود و تا 3 سال قبل در این تیم به میدان می‌رفت را به عنوان سرمربی جدید تا پایان فصل منصوب کردند. اتفاق عجیب و جنجالی درباره آمیغی، گلایه بازیکنان تیم شهرداری سیرجان از او این بوده که چطور در این شرایط حاضر شده تا جایگزین مریم جهان‌نجاتی شود! بازیکن‌سالاری عجیب‌وغریبی که در فوتبال زنان ایران سبقه نداشت اما حالا در پانزدهمین دوره لیگ برتر اینگونه نمایان شده است.

سیرجانی‌ها بعد از گذراندن 2 هفته جنجالی و پرماجرا، باید روز جمعه هفتم بهمن‌ماه در خانه برابر بادرود تهران به میدان بروند و باید دید آمیغی چه واکنشی به رفتار بازیکنان در روزهای اخیر خواهد داشت. شهرداری سیرجان روی کاغذ هنوز شانس قهرمانی دارد اما حالا حواشی جنجالی در اردوی سیرجانی‌ها باعث شده تا شانس قهرمانی این تیم به حداقل برسد و حتی نگرانی‌ها درباره تداوم نتایج ضعیف این تیم در ادامه فصل وجود دارد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری