football360 logo

پنجره استقلال باز شد؛ تنفس موقت تا شکایت نهایی «استراماچونی»!

04 بهمن 1401 ساعت 21:2336 نظر
در فاصله 48 ساعت تا پایان کار بازار زمستانه، پنجره نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها بازگشایی شد.

به گزارش فوتبال 360، استقلال یکی از تیم‌های کم‌تحرک در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه بوده و دلیل آن هم، بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات آبی‌ها اعلام شده است. ریکاردو سا پینتو با توجه به عملکرد پر فراز و نشیب تیمش در نیم‌فصل نخست، لیست بازیکنان مورد نظرش را به مدیران باشگاه ارائه کرده اما بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی باعث شده بود تا خبری از جذب بازیکن نباشد و سرمربی پرتغالی استقلال به مدیران باشگاه اعلام کرده بود که تا پیش از خرید بازیکن جدید، اجازه خروج به هیچ‌کدام از بازیکنان تیمش را ندهند.

هواداران استقلال تصور می‌کردند که شکایت آندره‌آ استراماچونی باعث بسته بودن پنجره تیم‌شان شده اما شفاف‌سازی انجام شده از سوی مدیران باشگاه استقلال مشخص کرد که هنوز رأی استراماچونی به کمیته انضباطی فیفا نرفته و علت بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال مطالبات گابریله پین و هروویه میلیچ بوده است.

از جنجال جعل سند تا پرداخت حضوری به «میلیچ»

هروویه میلیچ که دوران موفقی را در استقلال گذراند، به واسطه عدم دریافت 260 هزار دلار از مطالبات خود از آبی‌ها شکایت کرده بود که مدیران پیشین استقلال مدعی شده بودند که این مبلغ را به حساب او واریز کرده‌اند اما گفته می‌شود در این میان، جعل سندی از سوی یکی از صرافی‌ها انجام شده و این جعل سند باعث شد تا پول به دست مدافع کروات نرسد و او مجدداً به فیفا هم بابت عدم دریافت مطالبات و هم جعل سند انجام شده شکایت کند.

حامد افضلی معاون امور بین‌الملل باشگاه استقلال از سوی علی فتح‌الله‌زاده ماموریت یافت تا به ترکیه سفر کند و در این سفر، در دیدار با وکیل مدافع هروویه میلیچ مطالبات او را به صورت حضوری پرداخت کند تا ضمن دریافت رضایت او، با اعلام میلیچ به فیفا رسماً شکایت انجام شده از باشگاه استقلال منتفی شود.

سفر موفقیت‌آمیز «فتح‌الله‌زاده» به دبی

مدیرعامل استقلال همزمان با سفر معاون امور بین‌الملل خود به ترکیه، تصمیم گرفت تا با سفر به کشور امارات دیداری با گابریله پین مربی فصل گذشته آبی‌ها داشته باشد و در دیدار با دستیار فرهاد مجیدی، ضمن پرداخت مطالبات او، رضایت پین را دریافت کند تا این مربی ایتالیایی هم از شکایت خود منصرف شود و با اعلام رسمی به فیفا که مطالبات خود را دریافت کرده، زمینه‌ساز بازگشایی پنجره نقل‌وانتقالات استقلال شود.

فتح‌الله‌زاده همراه با حجت کریمی عضو هیات‌مدیره استقلال به دبی سفر کرد و در این سفر 50 هزار یورو معوقه پین که پاداش قهرمانی او بود را به این مربی ایتالیایی پرداخت کردند تا موازی با پرونده میلیچ، پرونده جنجالی گابریله پین هم بسته شود.

فرصت 48 ساعته برای بمب‌ترکانی

استقلالی‌ها بعد از توافق با میلیچ و پین و اعلام رسمی این 2 عضو سابق باشگاه به فیفا، حالا پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان باز شده و می‌توانند در بازار زمستانه اقدام به خرید بازیکن کنند. گفته می‌شود در فاصله باقی‌مانده تا پایان مهلت نقل‌وانتقالات زمستانه، آبی‌ها قصد دارند تا با چند بازیکن مورد نظر ریکاردو سا پینتو به توافق برسند، البته که در نقطه مقابل، باید مدیران استقلال با بازیکنانی مثل عزیزبک آمانوف، سجاد شهباززاده و سیاوش یزدانی برای جدایی توافق کنند تا جای خالی در فهرست آبی‌پوشان پایتخت باز شود.

آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی مجاز به فعالیت در بازار زمستانه شدند که زمان چندانی برای خرید بازیکن و توافق با بازیکنان مازاد ندارند و از سوی دیگر، خطر صدور رأی کمیته انضباطی فیفا درباره پرونده شکایت آندره‌آ استراماچونی و بسته شدن دوباره پنجره نقل‌وانتقالاتی آن‌ها را تهدید می‌کند. باید دید در ساعات باقی‌مانده از بازار نقل‌وانتقالات زمستانه، چه بازیکنانی به عضویت تیم استقلال در خواهند آمد و کدام بازیکنان از جمع شاگردان ریکاردو سا پینتو به صورت رسمی جدا می‌شوند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری