football360 logo

اولین موضع یوفا در قبال بریز و بپاش چلسی؛ نظارت بر مدت قرارداد

04 بهمن 1401 ساعت 21:439 نظر
اتحادیه فوتبال اروپا جلوی قراردادهای طولانی مدت را می‌گیرد.

به گزارش فوتبال 360، سر و صدای زیاد مالک جدید چلسی دیر یا زود صدای مخاطبانش را در می‌آورد و اکنون شاهد اولین بازتاب رسمی در قبال شیوه جدید مدیریت این باشگاه انگلیسی هستیم. آبی‌های لندن طرحی را برای جذب ستاره‌های جدید اعمال کرده‌اند که آن‌ها را تا سال‌ها در استمفوردبریج ماندنی می‌کند و به نوعی قرارداد مادام العمر فوتبالی محسوب می‌شود. در همین راستا یوفا یک بخش‌نامه قدیمی را در معرض بررسی و فعال‌سازی می‌گذارد که اجازه ثبت قراردادهای طولانی مدت را از چلسی و تمام باشگاه‌های تحت سرپرستی این فدراسیون خواهد گرفت. سران چلسی باید در ادامه کار خود با تمام سخاوت‌مندی‌ها و بریز و بپاش‌ها مراقب برخوردهای قانونی باشند چرا که شاید این شروع موضع‌گیری نهادهای رسمی فوتبالی در قبالی شیرهای ثروتمند لندنی باشد.

قراردادهای مادام العمر

میخائیل مودریک با قراردادی 8.5 ساله به جمع آبی‌ها پیوسته که در نوع خودش کم‌نظیر است. با این حال آبی‌های لندن فقط در مورد مودریک چنین رویکردی نداشته‌اند و سایر خریدهای چلسی هم با قراردادهایی بین 8 تا 9 ساله به استمفوردبریج آمده‌اند. آن‌ها با امضای چنین قراردادی به نوعی از وفاداری خود به باشگاه ثروتمند انگلیسی می‌گویند و اختیار دوران حرفه‌ای خود را دستکم تا قبل از دوران پا به سن گذاشتن و خارج شدن از بهترین فرم ممکن به دست باشگاهی می‌سپرند که برای جذبشان سنگ تمام گذاشته است. با این حال فرایند قراردادهای مادام العمر در چلسی با موضع جدید یوفا به اتمام خواهد رسید و احتمالا آبی‌های لندن مجبور می‌شوند در جذب بازیکنان جدید مثل سایر رقبای خود قرارداد امضا کنند. 

موضع یوفا

چلسی به خاطر بستن قرارداد طولانی مدت با بازیکنان جدیدش مورد توبیخ قرار نخواهد گرفت چرا که طرح مد نظر اتحادیه فوتبال اروپا هنوز به مرحله اجرا نرسیده اما یوفا طرحی را تنظیم کرده بود که به باشگاه‌ها اجازه می‌داد تا سقف 5 سال با بازیکنان خود قرارداد امضا کنند. با رویکرد جدید چلسی و اعتراض و نگرانی برخی باشگاه‌ها در مورد این رویکرد، یوفا طرح خود را بررسی می‌کند و جلوی امضای قراردادهای مشابه را خواهد گرفت. نشریه تایمز مدعی است این برنامه از پنجره جدید نقل و انتقالات بعدی اعمال خواهد شد و پس از این شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود. با این حال گفته می‌شود این فدراسیون به قوانین داخلی لیگ‌های کشورهای مختلف هم اصالت می‌دهد و اگر در کشوری امضای چنین قراردادی ممنوع نباشد، تدبیری برای آن در نظر خواهد گرفت. با همه این احوال به طور قطع چلسی و مالک ثروتمندش از پنجره نقل و انتقالات بعدی باید با بخش‌نامه جدید یوفا بازیکن بخرند و اگر انزو فرناندس بخواهد در تابستان به چلسی بیاید، شاید مجبور شود با قراردادی 5 ساله به این باشگاه نقل مکان کند.


واکنش‌های بعدی در راه هستند

بدون تردید رقبای چلسی در قبال هزینه بسیار زیاد این تیم در بازار نقل و انتقالات بی‌صدا نخواهند بود و چلسی که یک بار در زمان آبرامویچ با یک پنجره بسته هم روبه‌رو شد از ابلاغ چنین حکم‌هایی در امان نیست. مالک آمریکایی چلسی باید هوشیارتر و برنامه‌ریزی شده‌تر ثروت خود را در اختیار باشگاهش قرار دهد و در غیر این صورت ممکن است برای شیرهای لندنی مشکلات بزرگ‌تری به وجود بیاید. این احتمال وجود دارد که رقبای چلسی این باشگاه را به نقض قوانین فیرپلی مالی متهم کنند و دفاع در مقابل این اتهام با حجم سرمایه‌گذاری تیم چلسی دشوار به نظر می‌رسد. اگر تاد بولی و همکارانش رویکرد اخیر را ادامه دهند، بعید نیست که این سخاوت‌مندی در مواردی هم به ضرر آبی‌ها تمام شود و یوفا ظاهرا در صدد است تا به مالک چلسی تفهیم کند که در فوتبال پول همه چیز نیست.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری