football360 logo

بهترین باشگاه‌های اروپا روی نمودار؛ باواریایی‌ها و سیتیزن‌ها بر بام آمار

05 بهمن 1401 ساعت 10:448 نظر
بایرن مونیخ و منچسترسیتی در بسیاری از فاکتورها در 5 لیگ معتبر اروپایی پیشتاز هستند.

به گزارش فوتبال 360، فصل به میانه خود رسیده و لیگ‌ها، مدعیان قهرمانی و سهمیه رقابت‌های اروپایی و تیم‌های درگیر با مخصمه سقوطش را تا حد زیادی شناخته‌اند. تیم‌ها عیار خود را در زمینه‌های مختلف نشان داده‌اند و بهترین خطوط حمله و دفاع در حال رقابت با یکدیگر هستند. صحبت‌های کارشناسان فوتبالی پشت میزهای برنامه‌های تلویزیونی گرم شده و تحلیل‌ها رنگ و بوی جدی‌تر و واقعی‌تری به خودش گرفته است. ستاره‌هایی فراتر از حد انتظار درخشیده‌اند و ستاره‌هایی هم هستند که انتظارات را برآورده نمی‌کنند. سرمربیانی برای اخراج نشدن دست و پا می‌زنند و مردانی هم روی نیمکت در حال درخشان‌تر کردن کارنامه خود و جلب اعتماد بیش‌تر هستند. این کم و زیادها در میان 5 لیگ معتبر قاره سبز با حرارت بیش‌تری دنبال می‌شود و به همین بهانه به مرور بهترین‌ تیم‌ها و بازیکنان در این 5 لیگ می‌پردازیم؛ جایی که نام بایرن مونیخ و منچسترسیتی به شدت در حال تکرار است.

بهترین آمار فردی

فوتبال اروپا از همین حالا باید به فکر یک کفش طلای ویژه و اختصاصی برای گلزن بی‌رحم و ترسناک خط حمله سیتیزن‌ها باشد. ارلینگ هالند با 25 گل زده در لیگ برتر انگلیس از همه گلزنان در لیگ‌های معتبر اروپایی پیشی گرفته و فاصله‌ای ایجاد کرده که درخشش همه ستاره‌های دیگر در سایه قرار می‌گیرد. شاید اگر هالند نبود، 16 گل هری کین، 13 گل ایوان تونی، کیلیان امباپه، رابرت لواندوفسکی و ویکتور اوسیمن بیش از شرایط کنونی به چشم می‌آمد و رقابت سختی بین این ستاره‌ها برای کسب عنوان بهترین گلزن لیگ‌های معتبر اروپایی در می‌گرفت. هالند اما موضوع انتخاب بهترین گلزن را فیصله داده و با اختلاف و بی‌رقیب می‌تازد. هالند تنها نماینده سیتی برای قرار گرفتن در صدر جدول‌های آمار فردی بازیکنان نیست و بیش‌ترین پاس گل را هم کوین دی‌بروینه برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است. سیتی اگر با در اختیار داشتن بهترین گلزن و بهترین پاسور در تیمش قهرمان لیگ نشود، باید به آرسنال برای سبقت از چنین رقیبی یک تبریک ویژه گفت. دی‌بروینه با 11 پاس گل بالاتر از مسی، نیمار و کولو موانی با 10 پاس گل صدرنشین جدول بیش‌ترین پاس گل در 5 لیگ معتبر اروپاست. مصدومیت هم حریف کریم بنزما نشده و برنده توپ طلا با میانگین 4.7 شوت در هر مسابقه بهترین آمار را در این زمینه ثبت کرده و از مسی، امباپه، میترویچ و اوسیمن با اختلاف کمی بالاتر ایستاده است. برای معرفی بازیکنی با بیش‌ترین میانگین پاس کلیدی باز هم باید به سراغ منچسترسیتی و مهندسش در خط میانی برویم. کوین دی‌بروینه، همان بازیکنی که پپ در مقطعی او را شگفت‌انگیز معرفی کرده بود و مدعی بود او فضاهایی را می‌بیند که یک بازیکن معمولی قادر به دیدن آن نیست با 3.3 پاس کلیدی در هر مسابقه از این نظز نیز پیشتاز ستاره‌های لیگ‌های معتبر اروپایی نام دارد. لیونل مسی هنوز هم لیونل مسی است؛ بازیکنی که گویا تا در میدان مستطیل سبز حضور دارد کسی نباید بیش‌تر از او موفق به جا گذاشتن بازیکنان حریف شود. مسی با میانگین 3.3 دریبل موفق در هر مسابقه در این فاکتور صدرنشین است. آمارهای دفاعی اما فقط به تیم‌های مدعی اختصاص نداشته و در میان همه باشگاه‌ها پراکنده هستند. بیش‌ترین میانگین تکل موفق در هر بازی در اختیار ژائو پالینیا، هافبک دفاعی پرتغالی فولام با 4.7 تکل در هر مسابقه است. اتان پینوک، مدافع جامائیکایی تیم برنتفورد هم یکی از دلایل مهم موفقیت‌های اخیر این تیم لیگ برتری نام گرفته چرا که به شکل خیره‌ کننده‌ای از دروازه تیمش حراست می‌کند و با میانگین 9.3 قطع توپ در هر بازی ضمن سخت کردن کار گلزنی به برنتفورد در جدولی مربوط به این فاکتور جایگاه اول را در اختیار دارد. باز هم باید به سراغ منچسترسیتی برویم و اذعان کنیم این تیم مجموعه‌ای از بازیکنان و بازی‌های با کیفیت است چرا که رودری، هافبک میانی سیتیزن‌ها هم با بیش از 90 پاس در هر بازی یک جدول آماری دیگر را هم در اختیار پرچم آبی منچسترسیتی قرار داده است. سیتی بیش‌ترین سهم را در صدرنشینی جدول‌های آمار فردی بازیکنان در 5 لیگ معتبر اروپا دارد و این ثابت می‌کند کار آرسنال برای ادامه فصل و دستیابی به رویای قهرمانی آسان نخواهد بود.

بهترین آمار تیمی

بدون تردید تیمی که بیش‌ترین گل توسط یک بازیکن و بیش‌ترین پاس گل را هم در مجموعه خودش دارد، باید صاحب بهترین خط حمله هم باشد. منچسترسیتی با 53 گل زده بهترین خط حمله لیگ‌های معتبر اروپایی تا این جای فصل نام می‌گیرد؛ 53 گلی که نزدیک به نیمی از آن‌ها به وسیله ارلینگ هالند به ثمر رسیده است. بایرن مونیخ با 50 گل زده در این آمار سیتی را تعقیب می‌کند اما این تیم در آمار مربوط به شوت به سمت دروازه رقبا از منچسترسیتی و چند رقیب بزرگ دیگر پیشی گرفته و با 19.6 شوت در هر بازی در این زمینه صدرنشین است. ناپولی، رئال مادرید و منچسترسیتی رده‌های بعدی این آمار را دارند. فوتبال مالکانه منچسترسیتی هم حریف مالکیت توپ باواریایی‌ها نشده و بایرن مونیخ با میانگین 65.9 درصد مالکیت در هر مسابقه رقابت میلی‌متری با سیتی را در این زمینه تا اینجا به سود خودش پیش برده است. پاریسن‌ژرمن از صدرنشینی در جدول‌های آماری بی‌نصیب نمانده و با درصد پاس صحیح 90.5 در مسابقاتش و سبقت گرفتن از رئال مادرید و منچسترسیتی در این زمینه صدرنشینی می‌کند. بارسلونا با 6 گل خورده و ارائه یک سازمان‌دهی تدافعی بی‌نظیر به جمع بهترین‌های قاره سبز بازگشته و بهترین خط دفاع در 5 لیگ معتبر قاره سبز را در اختیار دارد. در ادامه باز هم باید از بایرن مونیخ صحبت کنیم؛ تیمی که با 8.3 شوت در چارچوب دروازه رقبایش و 10.4 دریبل موفق در هر بازی این 2 جدول را در سیطره درخشش ستاره‌هایش قرار داده تا نمره قبولی برای ناگلزمن تا اینجای رقابت‌ها ثبت شده باشد. 

لیگ برتر انگلیس؛ با کیفیت‌ترین

تعدد نمایندگان لیگ برتر انگلیس در صدرنشینی یا بالانشینی جدول‌های آماری در میان تیم‌های 5 لیگ معتبر اروپا از تداوم کیفیت بالای این لیگ پرده برمی‌دارد و مشخص می‌کند چرا حجم تراکنش‌های مالی در لیگ برتر تا این اندازه با سایر لیگ‌ها فاصله دارد. البته از بایرن مونیخ هم نباید غافل شویم چرا که این تیم هم پا به پای رقبای انگلیسی خود پیشتازی در چند فاکتور را به خودش اختصاص داده است. جای خالی آرسنال و ناپولی در این آمار جالب توجه است و صدرنشینان لیگ برتر و سری‌آ سهمی از بهترین آمار تیمی و فردی تا اینجای لیگ ندارند. این نشان می‌دهد این تیم‌ها مجموعه‌های موفق و با ثباتی هستند که با ریتمی پیوسته اهدافشان را دنبال می‌کنند. مسابقات لیگ‌های اروپایی فعلا در نیمه‌های فصل قرار گرفته و این جدول‌ها قطعا دست‌خوش تغییرات دیگری هم خواهد شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری