football360 logo

هفته‌های رویایی منتظر استقلال؛ سند ابقای «سا‌‌‌‌ پینتو»؟

04 بهمن 1401 ساعت 21:2954 نظر
5 بازی آینده استقلال در لیگ برتر، می‌توانند کاملا شرایط این تیم و جدول رده بندی لیگ را تغییر دهند.

به گزارش فوتبال 360، شکست لحظات پایانی استقلال مقابل سپاهان، امیدهای این تیم برای قهرمانی را از همیشه کمرنگ‌تر کرد. فاصله استقلال با پرسپولیس، به 8 امتیاز رسیده و آن‌ها از سپاهان و گل‌گهر هم عقب افتاده‌اند. مسئولان استقلال اما، فعلا علاقه‌ای به برکناری ریکاردو سا پینتو ندارند. تصمیمی که یکی از دلایل آن شاید، برنامه بازی‌های استقلال در هفته‌های آینده باشد. بازی‌هایی که می‌توانند شرایط جدول را به نفع تیم سا پینتو کاملا تغییر دهند.

سرازیری استقلال

هر 5 بازی آینده استقلال در لیگ برتر، با تیم‌های نیمه پایین جدول برگزار می‌شوند. استقلالی‌ها هفته بعد، میزبان ملوان هستند و بعد از آن، در کرمان با مس بازی می‌کنند. ملوان در رده یازدهم و مس در رده چهاردهم جدول هستند. 2 بازی بعدی استقلال با نفت مسجدسلیمان و پیکان در تهران خواهد بود. نفت مسجدسلیمان در آخرین رده جدول لیگ است و پیکان هم در جایگاه سیزدهم قرار دارد. آخرین بازی استقلال در این مسیر هم، رویارویی با نساجی رده نهمی در قائمشهر خواهد بود. استقلالی‌ها در این بین، یک بازی در جام حذفی با ملوان برگزار می‌کنند. بازی که به میزبانی استقلال در ورزشگاه آزادی است. 6 بازی، با حریفانی که شاید، استقلال را به کورس قهرمانی در لیگ برگردانند و امیدهای آن‌ها برای قهرمانی جام حذفی را هم زنده نگه دارند.

تجربه نیم فصل اول

نیم فصل اول برای استقلال و سا پینتو، با شکست خانگی مقابل سپاهان آغاز شد. بازی که دوران شکست ناپذیری این تیم را تمام کرد و باعث شد لیگ، برای‌شان در رده‌های پایین جدول آغاز شود. استقلال در 5 بازی بعدی مقابل حریفان آسان‌تر، سه برد و 2 مساوی به دست آورد. 11 امتیاز ارزشمند، که باعث شد تا رده سوم جدول و 3 امتیازی پرسپولیس صدرنشین،‌ بالا بروند. همین روند خوب، استقلال را فرم ایده‌آلی رساند و باعث شد آن‌ها در بازی بزرگ با گل‌گهر هم به پیروزی برسند و جای این تیم را در رده دوم بگیرند. این بار استقلال، برای برگشتن به کورس قهرمانی کار سخت‌تری دارد و نباید هیچ امتیازی، در این مقطع از دست بدهد. 15 امتیاز این 5 مسابقه، می‌توانند وضعیت استقلال در جدول را دگرگون کنند.

اوج گرفتن پایین جدولی‌ها

نگرانی بزرگ استقلال در دو بازی آینده، اوج گرفتن ملوان و مس کرمان در هفته‌های اخیر است. ملوان که لیگ را بد آغاز کرد و هفته‌های ابتدایی در قعر جدول قرار داشت، در 6 بازی آخرش شکست ناپذیر محسوب می‌شود. آن‌ها در این بازی‌ها سپاهان، تراکتور و مس رفسنجان را متوقف کردند و مقابل نفت مسجدسلیمان و پیکان به پیروزی رسیدند. مس کرمان هم این هفته‌ها، اوضاع خوبی دارد و فقط یک بازی از 4 بازی آخرش را به سپاهان باخته است. آن‌ها به اندازه ملوان، روی فرم نیستند و در عوض، در خانه تیم دردسرسازی برای رقبا به حساب می‌آیند. فقط 2 تیم در این فصل، توانسته‌اند مس را در کرمان شکست دهند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری