football360 logo

پس‌لرزه‌های افشای فساد یوونتوس؛ محرومیت رونالدو، پس گرفتن اسکودتو

04 بهمن 1401 ساعت 21:3818 نظر
احتمال محرومیت یک ماهه بازیکنان دخیل در فساد مالی یوونتوس وجود دارد.
به گزارش فوتبال 360، کسر 15 امتیاز از یوونتوس و استعفای دسته‌جمعی مدیران این باشگاه پس از سال‌ها، تنها تاوان فساد گسترده مالی در این باشگاه نبوده و به نقل از پائولو زیلیانی، احتمال محرومیت 40 نفر از بازیکنان و مربیان سابق یوونتوس که در دوران همه‌گیری کرونا ویروس به طور کاذب دستمزدهایشان را کاهش داده بودند، وجود دارد.
این خبرنگار ایتالیایی در صفحه توئیتر خود فاش کرده به برگه توازن پرداختی‌های یوونتوس دسترسی دارد و بازیکنان سابق این تیم از جمله کریستیانو رونالدو و مربی اسبق بیانکونری مائوریتزیو ساری که دیگر قراردادی با این باشگاه ندارند در خطر محرومیت یک ماهه قرار دارند. باشگاه قراردادهای مخفیانه‌ای با بازیکنان به امضا رسانده که با وجود کاهش دستمزدهایشان در اسناد رسمی باشگاه، کسری مورد اشاره را به جای 3 در 4 ماه به صورت اقساطی به آن‌ها پرداخت کند و از جمله چنین اقدام عجیبی، قرارداد به ارزش 19.6 میلیون یورو کریستیانو رونالدو بوده است؛ 3 ماه دستمزدی که اصلاً قرار نبوده به بازیکنان پرداخت شود و به تبع تعطیلی فوتبال اروپا در ابتدای همه‌گیری کرونا ویروس، اسناد رسمی حسابداری به شرح دیگری به ثبت رسیده‌اند.
این همه ماجرا نیست
این خبرنگار همچنین به پیام‌های واتسپی بازیکنان دسترسی پیدا کرده که در آنها کاپیتان کیلینی به سایرین اعلام می‌کند جزئیات این اقدام را هرگز با رسانه‌ها و خبرنگارهای نزدیک به خود در میان نگذارند. در همین راستا، یک حقوقدان ورزشی معتقد است احتمال سنگین‌تر شدن جریمه باشگاه در کنار جریمه شخصی بازیکنان خاطی نیز وجود دارد و به احتمال فراوان، علاوه بر افزایش مبلغ جریمه برای باشگاه یوونتوس یا سقوط این تیم به دسته پایین‌تر، عنوان قهرمانی این تیم در سری آ 20-2019 را هم باز پس خواهند گرفت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری