football360 logo

یوونتوس و باز شدن دمل چرکین؛ عاشق‌کشی علیه بانوی پیر زخم خورده

05 بهمن 1401 ساعت 09:0411 نظر
حالا نوبت به ستارگان دیگری رسیده که یوونتوس را تنها بگذارند.

به گزارش فوتبال 360، هر کسی که با فوتبال آشنا باشد گمان می‌کند چیزی مهم‌تر از جام جهانی نیست اما علاقه‌مندان فوتبال در سال 2006 چیزی مهم‌تر از قهرمانی ایتالیا و ضربه سر زیدان به ماتزاری را به یاد می‌آورند؛ یک روز پس از قهرمانی آتزوری در جام جهانی تیتر رسانه‌ها به فساد در ایتالیا تغییر پیدا کرد؛ فسادی که به زلزله شباهت بیش‌تری داشت. بعد از ماجرای کالچو پولی، فوتبال ایتالیا هرگز به مانند قبل مورد توجه قرار نگرفت. در دهه قبل سلطنت 9 ساله یوونتوس، افت شدید میلانی‌ها، خداحافظی گلادیاتورهای شهر رم و ناکامی‌های پی در پی در مسابقات اروپایی باعث شده بود که سری آ ایتالیا به تورنمنتی خسته‌کننده تبدیل شود اما مدتی بود که جذابیت دوباره به سری آ بازگشته بود تا این که در سومین جمعه سال 2023 خبری عجیب فوتبال ایتالیا را به لرزه انداخت.

قصه‌‌ بازگشت

یک زلزله 10 ریشتری هم نمی‌توانست تورین را این گونه به سکوت ببرد. شهر تورین با خاک یکسان شده بود. مردم شهر با سردی به تیتر گاتزتا و کوریره نگاه می‌کردند. یوونتوس تیمی که به سیاه و سفیدهای کالچو معروف بود به خاکستر تبدیل شده بود. دادگاه عالی فوتبال ایتالیا، یوونتوس را به جرم دست داشتن در رسوایی کالچوپولی به سری بی فرستاد و لوچیانو موجی مدیر یوونتوس برای همیشه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد. یک فرد ایتالیایی در طول 24 ساعت زندگی‌اش شاید قوانین زیادی را زیر پا بگذارد اما یک قانون همیشه پابرجاست؛ شما یا طرفدار یوونتوس هستید یا متنفراز یوونتوس!

اکنون فرصتی مناسب بود تا دشمنان یوونتوس به گونه‌ای به جنازه بانوی پیر ضربه بزنند که هیچ راهی برای بازگشت نداشته باشد. سهام باشگاه یوونتوس با افت شدیدی روبه‌رو شده بود و اسپانسرهای مالی یکی پس از دیگری قراردادهای خود را فسخ کردند. ستاره‌ها جدا شدند و تنها 6 بازیکن در تورین باقی ماندند. شواهد نشان می‌داد پرافتخار ترین تیم فوتبال ایتالیا قرار است برای همیشه محو شود اما ضرب المثلی وجود دارد که می‌گوید مهم اصل توست نه آن اسبی که تو را به زمین زده. جی جی بوفون، دل‌پیرو و ندود به رهبری دیدیه دشان قصه بازگشت یوونتوس را نویسندگی کردند و بانوی پیر دوباره زنده شد. ضربه ایستگاهی دل‌پیرو به لاتسیو همان ضربه‌ای بود که پس از 6 سال دوری، نخستین قهرمانی یوونتوس در سری آ را به ارمغان آورد. تورینی‌ها طی این 10 سال برای کودکانشان به جای سوپرمن و بتمن، بوفون و دل‌پیرو را به عنوان الگوی زندگیشان معرفی می‌کردند ام  17 سال بعد، یوونتوس در شرایطی مشابه قرار گرفت.

بی‌وفایان به بانوی پیر

اگر چه دل‌پیرو و بوفون به بانوی خود وفادار ماندند اما کاناوارو، ابراهیموویچ، ویرا، تورام، امرسون، زامبروتا و موتو از کنار جنازه یوونتوس گذر کردند؛ شرایطی که امکان دارد دوباره پیش بیاید. تنها یک ساعت پس از اعلام حکم دادگاه فدرال، اخباری مبنی بر انتقال احتمالی ولاهوویچ به منچستریونایتد و آرسنال شنیده شد. بیانکونری شاید مجبور باشد برای جمع آوری پول نقد، یکی از بازیکنان بزرگ خود را بفروشد و در ادامه آن هم بازیکنان زیادی هستند که امکان دارد در برابر پیشنهادات هنگفت غول‌های اروپایی وسوسه شوند و از تورین خارج شوند. بدیهی است که اولین بازیکنان خروجی، کسانی هستند که ماه‌های پایانی قراردادشان را سپری می‌کنند. دی‌ماریا، پاردس، کوادرادو و ساندرو بعید است که فصل بعد هم  پیراهن سیاه و سفید یوونتوس را به تن کنند. با این حال نام‌های دیگری هست که باعث نگرانی هواداران می‌شود. طی 3 فصل اخیر یوونتوس برای جذب ولاهوویچ، برمر و کیزا هزینه سنگینی کرده و آن‌ها هم خیلی زود به محبوب هواداران یوونتوس تبدیل شدند ولی به نظر می‌رسد یکی از این 3 نفر قربانی این پرونده شود.

*یاسین معصومی
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری