football360 logo

«سا پینتو» و ترکیبی که ثابت نمی‌ماند؛ آرایش هفتگی

04 بهمن 1401 ساعت 20:0025 نظر
استقلال برای هفدهمین هفته متوالی با ترکیبی متفاوت قرار است در دیدار با ملوان بندرانزلی به میدان برود.

به گزارش فوتبال 360، آبی‌پوشان پایتخت بعد از 2 باخت متوالی در لیگ برتر برابر تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان، دور جدید تمرینات خود را برای رویارویی با ملوان بندرانزلی آغاز کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین گلایه‌ها نسبت به عملکرد ریکاردو سا پینتو، عدم استفاده او از ترکیب ثابت در طول لیگ بیست‌ودوم بوده است؛ به طوری‌که آبی‌ها در 16 هفته اخیر حداقل هر هفته یک تغییر را در ترکیب تیم خود داشته‌اند که آمار عجیب‌وغریبی به‌شمار می‌رود.

ریکاردو سا پینتو برای هفته هفدهم هم نمی‌تواند همان ترکیب هفته شانزدهم برابر سپاهان را استفاده کند و حداقل یک تغییر اجباری باید سرمربی پرتغالی استقلال انجام بدهد چون پیمان بابایی به دلیل 4 اخطاره بودن قادر به همراهی آبی‌ها در دیدار روز پنجشنبه برابر ملوان بندرانزلی نیست و به جز بابایی، سیاوش یزدانی هم با تصمیم سا پینتو اجازه حضور در تمرینات را ندارد تا حداقل 2 تغییر در ترکیب اولیه استقلال به وجود آید، البته که احتمال انجام تغییرات بیشتر وجود دارد.

بهترین فرصت خودنمایی برای «رضایی»

حسین حسینی به دلیل مصدومیت همچنان غایب تمرینات استقلال است و به نظر می‌رسد برای دومین بازی متوالی باید علیرضا رضایی از دروازه استقلال حراست کند. دروازه‌بان جوانی که در مقابل سپاهان نمایش به نسبت خوبی داشت اما اشتباه فاحش او در صحنه به‌ثمر رسیدن گل اول سپاهان باعث شد تا عملکرد خوب زیرسوال برود و ناکام در ارائه پاسخی مناسب به اعتماد سا پینتو بود.

رضایی حالا برای دومین بازی متوالی می‌تواند برای استقلال در لیگ بیست‌ودوم به میدان برود و رویارویی با ملوان شاید بهترین شانس و فرصت برای دروازه‌بان استقلال باشد تا بتواند هم اشتباه بازی گذشته را جبران کند و هم امیدوار به تثبیت موقعیت خود در ترکیب آبی‌ها در ادامه لیگ بیست‌ودوم شود.

پایان چشم‌انتظاری‌ها برای بازگشت «عارف»؟

سیاوش یزدانی به دلیل محرومیت انضباطی قادر به حضور در برابر ملوان نیست و شایعاتی درباره جدایی او هم به گوش می‌رسد، آن‌هم در شرایطی که عارف غلامی به تمرینات گروهی استقلال بازگشته و می‌تواند در صورت صلاحدید ریکاردو سا پینتو در هفته هفدهم برای آبی‌ها مقابل ملوان به میدان برود. برخلاف غلامی، هنوز محمدحسین مرادمند به تمرینات گروهی استقلال بازنگشته و در شرایط مسابقه قرار ندارد تا سرمربی استقلال برای انتخاب ترکیب اولیه خود در خط دفاعی، چندان اختیار عمل کاملی نداشته باشد.

در انتظار بازگشت 2 ستاره بوشهری

محمد محبی و مهدی قایدی در دیدار با سپاهان نیمکت‌نشین بودند و به عنوان یار جانشین به ترکیب تیم‌شان اضافه شدند، مشابه استراتژی که سا پینتو برابر تراکتور در جام حذفی داشت اما برخلاف بازی با تراکتور، سیاست سرمربی پرتغالی در مصاف با سپاهان جواب نداد. حالا با توجه به محرومیت پیمان بابایی و شکست استراتژی حضور محبی و قایدی به عنوان یار جانشین، به نظر می‌رسد که سرمربی استقلال تغییر و تحولاتی در برنامه کاری خود ایجاد کند و احتمال بازگشت 2 وینگر آبی‌ها به ترکیب اصلی وجود دارد.

ریکاردو سا پینتو در ماه‌های اخیر همواره با انتقاد پیشکسوتان و کارشناسان درباره عدم استفاده از ترکیب ثابت مواجه بوده اما به نظر می‌رسد در کنار اینکه سرمربی آبی‌ها علاقه‌ای به استفاده از یک ترکیب ثابت ندارد، محرومیت‌ها و مصدومیت‌های سریالی باعث شده تا آبی‌ها هیچگاه ترکیب ثابتی نداشته باشند و همواره ترکیب استقلال در هر هفته دستخوش تغییراتی شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری