football360 logo

پیدا و پنهان تیم ملی فوتسال زنان در راه کافا؛ و سرانجام نوبت به کاپیتانی «فرشته» رسید

05 بهمن 1401 ساعت 13:0012 نظر
تیم ملی فوتسال زنان ایران بامداد امروز عازم رقابت‌های کافا 2023 شد.

به گزارش فوتبال 360، شاید در قواره پرافتخارترین تیم قاره آسیا نباشد اما متاسفانه تیم ملی فوتسال زنان ایران، مظلوم‌ترین تیم ملی در فدراسیون فوتبال است. تیمی که 2 قهرمانی آسیا در رزومه خود دارد اما در 4 سال اخیر، مجموعاً کمتر از یک ماه در اردو بوده و 2 بازی تدارکاتی با روسیه و حضور در تورنمنت کافا 2022 و البته یک دوره اردوی انتخابی، تنها خروجی فوتسال زنان ایران در سالیان اخیر بوده است. آن‌هم در شرایطی که رقبایی مثل ژاپن، چین، تایلند و حتی کویت و عراق تمرکزشان روی بازسازی تیم‌های خود برای جام ملت‌های آسیا هستند.

پاندمی کرونا با همه نقصان‌هایش به کمک فدراسیون فوتبال آمد تا تیمی که برای پرداخت پاداش هم فدراسیون انقلت می‌آورد، کم‌کم از دیده‌ها برود و فراموش شود. حالا دوباره مسئولان فدراسیون بعد از وقفه‌ای طولانی‌مدت و مجدداً در آستانه مسابقات کافا (جام آسیای مرکزی) تصمیم گرفتند تا تیم ملی فوتسال زنان ایران را احیا کنند و با همان روش قبلی یعنی انتخاب سرمربی موقت و گذراندن اردوی 4 روزه، بامداد امروز ملی‌پوشان به تاشکند سفر کردند تا برای 3 بازی حساس در کافا 2023 آماده شوند.

جای خالی ستاره‌ها و جوانانی که پشت خط ماندند

تیم ملی فوتسال زنان ایران در شرایطی بامداد امروز تهران را به مقصد تاشکند ترک کرد تا رسماً آماده حضور در کافا 2023 شود که چند ستاره در پرواز بامدادی جای‌شان خالی بود. بازیکنانی که همراه تیم ملی فوتسال زنان ایران قهرمان آسیا شدند اما سن‌وسال‌شان بالاتر رفته و تعطیلی‌های پی در پی تیم ملی باعث شده تا آن‌ها پشت خط بمانند و شاید حسرت پوشیدن پیراهن تیم ملی دیگر به دل‌شان بماند.

نسیمه غلامی، آرزو صدقیانی‌زاده، فهیمه زارعی و سهیلا ملمولی شاید سرشناس‌ترین بازیکنان باتجربه‌ای باشند که نام‌شان از فهرست تیم ملی حذف شده و جایی در بین مسافران اعزامی به کافا 2023 ندارند. در کنار این بازیکنان باید اشاره‌ای هم به چند ستاره تاثیرگذار مثل نسا احدی، مهتاب بنایی، فاطمه تراهی و مهدیه محمودی‌نیا که در سالیان اخیر نام‌شان بر سر زبان‌ها افتاده اما نتوانستند نظر مساعد فروزان سلیمانی برای حضور در کافا 2023 جلب کنند و از سفر به تاشکند بازماندند. 

اولین کاپیتانی «فرشته کریمی» در تیم ملی

فرزانه توسلی یکی از چهره‌های ویژه اردوی تیم ملی فوتسال زنان بود. دروازه‌بانی که در هر 2 قهرمانی ایران در آسیا نقش‌آفرین بود و در مسابقات سال گذشته کافا هم جزو ستاره‌های تاثیرگذار ایران بود و برای اولین‌بار در نقش کاپیتان توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد اما توسلی با وجود حضور در اردوی تیم ملی به دلیل مشکلات شخصی، نمی‌توانست همراه کاروان تیم ملی از کشور خارج شود و در تهران ماند تا از راه دور برای همبازیانش در تاشکند انرژی مثبت بفرستد. طاهره مهدی‌پور در غیاب فرزانه توسلی دروازه‌بان اول تیم ملی فوتسال زنان ایران است و زینب کرمی هم دیگر گزینه در دسترس کادرفنی تیم ملی در مسابقات کافا 2023 خواهد بود.

توسلی در شرایطی از سفر به تاشکند بازماند که حالا بازوبند کاپیتانی در غیاب او به فرشته کریمی رسیده است. به لحاظ سنی، فاطمه اعتدادی بزرگ‌تر از کریمی است اما فروزان سلیمانی باتوجه به تجربیات بیشتر فرشته کریمی تصمیم گرفته تا بازوبند تیم ملی را در اختیار او قرار بدهد و حالا فرشته کریمی برای نخستین‌بار در نقش کاپیتان اول تیم ملی در یک تورنمنت باید حضور پیدا کند.

کریمی که در بازگشت دوباره‌اش به سوپرلیگ فوتسال زنان ایران عملکرد خوبی داشته، بدون‌تردید مهم‌ترین ستاره ایران در مسابقات کافا 2023 است و فروزان سلیمانی حساب ویژه‌ای روی درخشش او در مقابل قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان باز کرده است. البته که ستارگان دیگری مثل فاطمه اعتدادی، سارا شیربیگی، مارال ترکمان، مهسا کمالی، فاطمه رحمتی و فرشته خسروی هم از امیدهای درخشش در ترکیب تیم ملی در تاشکند هستند.

فهرست 14 نفره تیم ملی فوتسال زنان ایران برای مسابقات کافا 2023:

طاهره مهدی‌پور، زینب کرمی، فاطمه رحمتی، فرشته خسروی، الهام عنافجه، فرشته کریمی (کاپیتان)، مارال ترکمان، فاطمه اعتدادی، زیبا افروغ، نازنین استکی‌فر، مریم حکمتی، سارا شیربیگی، نسترن مقیمی و مهسا کمالی

تیم ملی فوتسال زنان ایران امروز استراحت می‌کنند و فردا آخرین جلسه تمرینی شاگردان فروزان سلیمانی پیش از آغاز رقابت‌های کافا برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد به مانند دوره قبلی رقابت‌ها، تیم ملی ازبکستان اصلی‌ترین حریف ایران در راه رسیدن به جام قهرمانی کافا 2023 باشد، البته که انتظار می‌رود باتوجه به اختلاف سطح معنادار فوتسال زنان ایران نسبت به سایر تیم‌های منطقه آسیای مرکزی، جام قهرمانی برای دومین‌بار از آن زنان فوتسالیست ایرانی شود.

برنامه تیم ملی فوتسال زنان ایران در مسابقات کافا 2023:

جمعه هفتم بهمن‌ماه

ایران - قرقیزستان (ساعت 12:30 به وقت تهران)

شنبه هشتم بهمن‌ماه

ایران - تاجیکستان (ساعت 12:30 به وقت تهران)

دوشنبه دهم بهمن‌ماه

ایران - ازبکستان (ساعت 15:30 به وقت تهران)

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری