football360 logo

در انتظار رونمایی از پازل جدید خط دفاع استقلال؛ هم «عارف» بر می‌گردد، هم «جلالی»

05 بهمن 1401 ساعت 12:0021 نظر
عملکرد ضعیف خط دفاعی استقلال باعث شده تا «ریکاردو سا پینتو» به سراغ انتخاب یک ترکیب دفاعی تازه برود.

به گزارش فوتبال 360، نقطه قوت استقلالِ لیگ بیست‌ویکم به نقطه ضعف استقلالِ لیگ بیست‌ودوم تبدیل شده؛ یعنی به هر میزان که آبی‌ها فصل گذشته سخت گل می‌خوردند، این رویه در فصل جاری تغییر کرده و دریافت 4 گل در 2 مسابقه اخیر لیگ برتری نشان می‌دهد که خط دفاعی استقلال روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد.

ریکاردو سا پینتو برای جلب نظر هواداران و اصلاح ساختار خط دفاعی تیمش به‌دنبال آن است تا بعد از باخت برابر تراکتور و سپاهان، برای دیدار حساس فردا (پنجشنبه) مقابل ملوان بندرانزلی به سراغ استفاده از یک ترکیب دفاعی متفاوت برود، البته که سرمربی پرتغالی آبی‌ها برای ایجاد تغییر در خط دفاعی تیمش چندان دست بازی ندارد، چون سیاوش یزدانی را که از فهرست کنار گذاشته و محمدحسین مرادمند هم که به دلیل مصدومیت فعلاً قادر به همراهی آبی‌ها نیست. دیگر غایب سرشناس استقلال در درون دروازه است؛ جایی که حسین حسینی نمی‌تواند برای دومین بازی متوالی در خط دروازه ایستادگی کند.

آخرین فرصت برای خودنمایی

علیرضا رضایی در بازی برابر سپاهان در اصفهان نمایش نسبتاً قابل قبولی داشت اما یک اشتباه عجیب و فاحش در صحنه گل اول طلایی‌پوشان اصفهانی کافی بود تا سیل انتقادات نسبت به عملکرد دروازه‌بان 23 ساله استقلال جاری شود. البته که در اتفاقی جالب‌توجه بعد از اتمام مسابقه، ریکاردو سا پینتو مدعی شد که اشتباه او بوده که به رضایی بیش از این فرصت بازی در طول فصل نداده تا او در این بازی حساس چنین اشتباهی را مرتکب شود.

رضایی حالا باتوجه به عدم بهبودی کامل حسینی، همچنان گزینه نخست حضور در خط دروازه استقلال است و فرصت بسیار خوبی دارد تا بتواند با درخشش برابر ملوان جایگاه خود را در ترکیب استقلال را حفظ کند و در ادامه فصل فرصت بازی بیشتری را به‌دست آورد.

در انتظار 3 تغییر در خط دفاعی؟

رافائل سیلوا مهره بدون جانشین خط دفاعی استقلال است و او به خوبی در هفته‌های اخیر در تلاش بوده تا شایستگی‌های خود را به ریکاردو سا پینتو اثبات کند. سیلوا که در هفته‌های اخیر در کنار خود سیاوش یزدانی را به عنوان زوج خط دفاعی می‌دیدید، حالا دوباره باید خود را برای همکاری با عارف غلامی کند.

غلامی بعد از گذراندن دوره مصدومیت آماده بازگشت به ترکیب استقلال است و اخراج سیاوش یزدانی باعث شده تا بهترین فرصت در اختیار مدافع جوان آبی‌ها برای بازگشت به ترکیب اصلی قرار گیرد. جالب آنکه در بازی رفت برابر ملوان، عارف غلامی موفق شد اولین گل استقلال در لیگ بیست‌ودوم را به‌ثمر برساند و حالا در اندیشه درخشش دوباره برابر این تیم است. در سمت چپ خط دفاعی هم چند نمایش ضعیف پیاپی از جعفر سلمانی باعث شده تا انتقادات از او به اوج خود برسد و حالا رسیدن ابوالفضل جلالی به فرم آمادگی ایده‌آل باعث شده تا احتمالاً در مسابقه فردا دیگر تغییر خط دفاعی آبی‌ها در سمت چپ خط دفاعی رخ بدهد و با نیمکت‌نشینی سلمانی، نوبت بازی به جلالی برسد.

ریکاردو سا پینتو در فکر تغییر آرایش خط حمله تیمش و اضافه کردن محمد محبی و مهدی قایدی است که در این‌صورت کوین یامگا باید به خط دفاعی بازگردد و بازگشت یامگا به خط دفاعی توأمان با نیمکت‌نشینی صالح حردانی خواهد بود. سا پینتو اگر بخواهد همزمان از محبی و قایدی در خط حمله استفاده کند و هم یامگا و حردانی را در ترکیب تیمش حفظ نماید، باید به سراغ نیمکت‌نشین کردن امیرارسلان مطهری برود که با توجه به گلزنی و درخشش مطهری در دیدار قبلی برابر سپاهان، اتفاق بعیدی به نظر می‌رسد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری