football360 logo

شیوه برگزاری لیگ ملت‌های اروپا تغییر می‌کند؛ خداحافظی با رقابت 4 جانبه!

06 بهمن 1401 ساعت 07:5810 نظر
اتحادیه فوتبال اروپا رسماً با تغییر شیوه لیگ ملت‌ها از فصل آینده موافقت کرد.
به گزارش فوتبال 360، دور نیمه‌نهایی مسابقات لیگ ملت‌های اروپا در فصل جاری که مسابقات گروهی‌اش پیش از آغاز جام‌جهانی به پایان رسیده بود، قرعه کشی شد و تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی مسابقات، حریفان خود را شناختند.
درحالی که سقوط ولز، انگلیس، اتریش و جمهوری چک به سطح دوم قطعی شده و از طرف مقابل، فصل آینده تیم‌های اسکاتلند، صربستان، بوسنی و رژیم صهیونیستی در سطح اول به رقابت خواهند پرداخت، تیم‌های ایتالیا، اسپانیا، هلند و کرواسی موفق به صعود به جمع 4 تیم برتر این مسابقات شدند و حالا درحالی که دور نیمه‌نهایی مسابقات سطح اول در روزهای 14 و 15 ژوئن برگزار خواهد شد، دیدار فینال و رده‌بندی هم روز هجدهم ژوئن به انجام می‌رسد.
خیز ایتالیا به سمت قهرمانی
در دور نیمه‌‎نهایی، ابتدا کرواسی و هلند که به ترتیب بالاتر از تیم‌های دانمارک، فرانسه، اتریش و بلژیک، لهستان، ولز به دور نیمه‌نهایی رسیده بودند به مصاف یکدیگر خواهند رفت و سپس ایتالیا، اسپانیا را پیش رو خواهد داشت. ایتالیا بالاتر از آلمان، مجارستان و انگلیس صدرنشین شده بود و اسپانیا از گروهی که پرتغال، سوئیس و جمهوری چک در آن حضور داشتند، جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرد. در ادوار گذشته، پرتغال و فرانسه قهرمانی مسابقات را تجربه کردند و دور نهایی مسابقات این فصل، به میزبانی هلند برگزار خواهد شد.
تغییر  شیوه، نه چندان پیچیده
در همین راستا، طبق اعلام یوفا این آخرین دوره مسابقات خواهد بود که به این شیوه برگزار می‌شود و از فصل آینده، مسابقات یک‌چهارم نهایی و پلی‌آف برای صعود و سقوط تیم‌ها هم  برای این تورنمنت دوستانه در نظر گرفته شده و به مرحله اجرا در خواهد آمد. پیش از این، اگرچه تنها در سطح A، فقط 4 تیم برتر هر گروه به نیمه‌نهایی می‌رسیدند اما قعرنشینان گروه، مستقیم جای خود را به صدرنشینان گروه‌های 4 گانه سطح دوم می‌دادند که همین مورد، باعث سقوط مستقیم انگلیس و ولز به سطح B مسابقات فصل آینده شده است.
تیم‌های سوم هم سقوط می‌کنند!
طبق اعلام رسمی، از فصل آینده و برای مسابقات فصل 25-2024، از هر گروه، 2 تیم برتر به دور نهایی راه خواهند یافت و درحالی که باید مسابقات دور یک‌چهارم نهایی را به صورت رفت و برگشت در خانه خود برگزار کنند، تیم‌های برنده راهی نیمه‌نهایی خواهند شد. همچنین اگرچه تیم قعرنشین هر گروه، طبق معمول جای خود را به تیم صدرنشین گروه‌های سطح دوم خواهد داد اما تیم‌های سوم سطح A هم از این پس در خطر سقوط قرار خواهند گرفت و از طرف مقابل، تیم‌های دوم هر گروه در سطح دوم اندک امیدی به صعود به سطح A خواهند داشت.
خبر خوب برای انگلیس
شیوه  مسابقات پلی آف به این ترتیب خواهد بود که تیم‌های سوم گروه‌های سطح A به مصاف تیم‌های دوم گروه‌های سطح B خواهند رفت و همین روند، برای صعود و سقوط دیگر تیم‌های غیرصدرنشین یا قعر نشین سطح C  هم در نظر گرفته خواهد شد. با این حساب، انگلیس و ولز حتی در صورت صدرنشین نشدن در گروه سطح B، باز هم شانس بازگشت به لیگ ملت‌های اروپا را خواهند داشت. همچنین تیم‌هایی که از سطح اول به جمع 8 تیم پایانی نرسند، خطر سقوط تهدیدشان خواهد کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری