football360 logo

درباره سقوط آزاد میلان در رم؛ این خانه سیاه است

05 بهمن 1401 ساعت 01:3311 نظر
مصاف بزرگ هفته، با برتری 4 بر صفر لاتسیو مقابل میلان به پایان رسید.
به گزارش فوتبال 360، فاجعه، تنها واژه درخور عملکرد میلان در فصلی است که می‌خواست از عنوان قهرمانی دفاع کند اما حالا امیدهای هوادارانش مبنی بر کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را هم در خطر از دست رفتن می‌بیند.
لاتسیو در خانه، یکی از مقتدرانه‌ترین پیروزی‌های این فصلش را مقابل مدافع عنوان قهرمانی تجربه کرد تا شاگردان پیولی، سال فاجعه‌بار 2023 را همانگونه آشفته ادامه دهند. بیانکوچلستی که در فصل جاری مسابقات سری آ، پیروزی 4 بر صفر را مقابل فیورنتینا، کرمونزه و اسپتزیا تجربه کرده بودند، حالا با تکرار این نتیجه مقابل روسونری، 37 امتیازی شده و با بیش‌ترین استفاده از شکست اینتر، به یک قدمی میلان در رتبه دوم جدول رسیدند.
کسب سهمیه در خطر
در پایان هفته نوزدهم مسابقات سری آ، اختلاف میلان در رتبه دوم جدول با ناپولیِ صدرنشین به 12 امتیاز رسید و 3 تیم با 37 امتیاز در تعقیب شاگردان پیولی و به انتظار از دست دادن تک امتیازها توسط این تیم هستند. لاتسیو، رم و اینتر، برای به ورطه سقوط کشاندن میلان تا رتبه پنجم به تنها یک امتیاز نیاز دارند و روسونری که در غیاب مایک منیان، خط دفاعش هم آشفته‌تر از همیشه است در سال 2023، برای پنجمین بار متوالی از کسب پیروزی عاجز ماند تا سالرنیتانا، تنها تیمی باشد که در سال جدید میلادی، حداکثر امتیازات را به شاگردان پیولی هدیه داده است.
بی‌رمق در مستطیل سبز
عملکرد فاجعه‌بار میلان، در فاز تدافعی خلاصه نمی‌شد و آن‌ها پس از جام‌جهانی، خط حمله‌ خودشان را ضعیف می‌بینند. قرمز و مشکی‌ها در 180 دقیقه اخیر، مجموع 7 گل دریافت کرده‌ و این روند به شدت هواداران میلان را نگران کرده است. کم‌تر از یک ماه دیگر، این تیم باید در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود و پیش از آن هم اینتر را مقابل خود خواهد دید؛ تیمی که با این اوصاف، امیدهای بسیاری به تکرار پیروزی سوپرجام، این بار در سری آ خواهد داشت.
فاجعه تکرار شد
آخرین باری که میلان 4 گل یا بیش‌تر دریافت کرد و موفق نشد دروازه حریف را باز کند، دیدار مقابل آتالانتا در سال 2019 بود و حالا پس از گذشت بیش از 3 سال، این فاجعه در اردوگاه روسونری تکرار شد. میلان این فصل، تحت هدایت پیولی، هیچ شباهتی به فصل نایب قهرمانی و فصل فتح اسکودتو ندارد. آن‌ها با این روند، شاهکارشان کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود و هرگز رقیب دردسرسازی برای پارتنوپی در مسیر قهرمانی نیستند. در میان 4 تیم بالانشین جدول، لاتسیو در فاکتور گل‌های زده به میلان رسید و تفاوت 2 تیم به‌عنوان تیم‌هایی که کم‌ترین گل را در منطقه کسب سهمیه به ثمر رسانده‌اند، این است که میلان همچون اینتر 10 بار بیش‌تر نسبت به رقبا، دروازه‌اش را باز شده دیده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری