football360 logo

استقلال 4-0 ملوان؛ پرگل‌ترین برد فصل در حضور هواداران

06 بهمن 1401 ساعت 16:59140 نظر
آبی‌پوشان پایتخت توانستند با ارائه یک بازی تهاجمی و زیبا به برتری 4 گله در خانه دست پیدا کنند.

به گزارش فوتبال 360، هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران با 2 بازی حساس امروز (پنجشنبه) آغاز شد؛ آبی‌پوشان پایتخت در خانه میزبان ملوان بندرانزلی بودند و سپاهان اصفهان هم در قائمشهر باید برابر نساجی مازندران به میدان می‌رفت. شاگردان ریکاردو سا پینتو برای بقا در کورس مدعیان و حفظ امیدواری‌شان به قهرمانی لیگ بیست‌ودوم، امروز در خانه به کسب پیروزی برابر ملوان محکوم بودند و در بازی همزمان هم سپاهان برای نزدیک‌تر شدن به پرسپولیس و حفظ موقعیت دوم جدول باید در قائمشهر جشن پیروزی می‌گرفت و در نقطه مقابل، تیم‌های شمالی برای شگفتی‌سازی امروز پا به میدان مسابقه گذاشته بودند.

ترکیب استقلال تهران

علیرضا رضایی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، کوین یامگا، جعفر سلمانی (از دقیقه 82: ابوالفضل جلالی)، زبیر نیک‌نفس، سعید مهری، آرش رضاوند (از دقیقه 73: امید حامدی‌فر)، مهدی قایدی (از دقیقه 73: صالح حردانی)، محمد محبی (از دقیقه 50: رضا میرزایی) و امیرارسلان مطهری (از دقیقه 82: آرمان رمضانی)

سرمربی: ریکاردو سا پینتو

ترکیب ملوان بندرانزلی

ایمان صادقی، علیرضا خوش‌کفا، سعید کریمی، پدرام قاضی‌پور (از دقیقه 46: میلاد جهانی)، مجید عیدی، محمود مطلق‌زاده، محمدصادق بارانی، مهران احمدی (از دقیقه 82: مهدی موقری)، مسعود زائرکاظمینی (از دقیقه 46: سهیل فداکار)، مهدی مومنی (از دقیقه 59: محمد قادری) و سجاد بازگیر (از دقیقه 46: عبدالله حسینی)

سرمربی: مازیار زارع

ریکاردو سا پینتو در ادامه تغییرات خود در ترکیب استقلال، تصمیم گرفت تا از زوج روزبه چشمی و رافائل سیلوا در قلب خط دفاعی استفاده کند و روی عارف غلامی ریسک نکرد. بازگشت آرش رضاوند و البته زوج محمد محبی و مهدی قایدی از دیگر تغییرات مهم انجام شده از سوی سا پینتو بود. در نقطه مقابل، زارع تصمیم گرفت تا به ترکیب تیم برنده مقابل پیکان دست نزند و با همان نفرات، تیمش را برابر استقلال چینش کرد.

مهدی سیدعلی مسئولیت قضاوت مسابقه امروز را برعهده داشت و از ساعت 15 با قضاوت او نبرد تیم‌های استقلال تهران و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه آزادی آغاز شد. نکته مهم مسابقه امروز، بازگشت تماشاگران به ورزشگاه بود و با توجه به مجوز صادر شده برای حضور 5 هزار تماشاگر، علاقه‌مندان به تیم استقلال در ورزشگاه حضور داشتند و از نزدیک مسابقه تیم مورد علاقه‌شان را تماشا می‌کردند.

آبی‌پوشان پایتخت بازی را بهتر آغاز کردند و با پاس‌کاری‌های متوالی در تلاش برای خلق موقعیت گلزنی بودند. برخلاف جریان بازی، اولین موقعیت جدی مسابقه توسط بازیکنان ملوان خلق شد که ضربه پدرام قاضی‌پور در دقیقه 12 از روی خط دروازه استقلال توسط روزبه چشمی برگشت داده شد.

آبی‌ها بعد از این نجات دروازه توسط چشمی، با یک حمله ترکیبی توپ را به امیرارسلان مطهری رساندند و مطهری در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه ملوان قرار گرفت اما مدافع ملوان با خطای خود مانع حرکت مهاجم استقلال شد. داور مسابقه با کارت زرد علیرضا خوش‌کفا را جریمه کرد و ضربه ایستگاهی به‌دست آمده برای استقلال با شوت خطرناک سعید مهری همراه شد اما ضربه مهری جایی در چارچوب دروازه ملوان نداشت تا بازی با تساوی بدون گل در جریان باشد. 

شاگردان سا پینتو همچنان مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند و در تلاش برای خلق موقعیت گلزنی بودند که حرکت تیمی زیبای آبی‌پوشان پایتخت با پاس در عمق دیدنی مهدی قایدی همراه شد و در شرایطی که امیرارسلان مطهری در محوطه جریمه ملوان سرنگون شده بود، توپ به پدرام قاضی‌پور برخورد کرد و در دقیقه 36 وارد دروازه ملوان شد تا اولین گل مسابقه به سود استقلال با اشتباه مدافع ملوان به‌ثبت برسد.

استقلالی‌ها با وجود رسیدن به گل برتری به حملات روی دروازه ملوان ادامه دادند که این‌بار سعید مهری از سمت چپ روی دروازه ملوان خطرساز شد و ضربه ارسالی او به محمد محبی رسید و وینگر باتجربه آبی‌ها با یک کنترل زیبا و شوتی تماشایی توانست در دقیقه 44 گل دوم را به سود تیمش وارد دروازه ملوان کند تا خیال ریکاردو سا پینتو از پیروزی تیمش در نیمه نخست آسوده شود و آبی‌ها با برتری 2 گله به رختکن رفتند.

آبی‌پوشان پایتخت بعد از برتری 2 گله در نیمه نخست، در نیمه دوم هم کار خود را با آرایشی تهاجمی آغاز کردند و به دنبال حفظ مالکیت خود بر توپ بودند و در نقطه مقابل، مازیار زارع با انجام 3 تغییر در بین 2 نیمه به دنبال تغییر روش بازی ملوان در نیمه دوم بود. مصدومیت محمد محبی در دقایق ابتدایی نیمه دوم باعث شد تا خیلی زود اولین تعویض هم در ترکیب استقلال انجام شود و رضا میرزایی به جای محبی به ترکیب آبی‌ها اضافه شد تا هواداران استقلال نگران مصدومیت ستاره تیم‌شان شوند.

سعید مهری که امروز یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود، با یک پاس در عمق استثنایی فرصت گلزنی فوق‌العاده‌ای را برای مهدی قایدی فراهم آورد که ضربه قایدی با اختلافی کم از کنار دروازه ملوان به بیرون رفت. بعد از فرصت‌سوزی قایدی، آبی‌ها بار دیگر با یک حرکت ترکیبی توانستند روی دروازه ملوان خطرآفرین باشند که این‌بار پاس خوب آرش رضاوند به رضا میرزایی رسید اما ضربه میرزایی را با واکنشی عالی ایمان صادقی مهار کرد تا با وجود حملات گسترده آبی‌ها نتیجه بازی همچنان 2 بر صفر به سود استقلال باقی بماند.

استقلالی‌ها با وجود برتری 2 گله، سعی در حفظ مالکیت توپ داشتند و با پاس‌کاری‌های متوالی به دنبال خلق موقعیت گلزنی بیشتر بودند. بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه روی دروازه استقلال که جایی در چارچوب دروازه آبی‌ها نداشت، استارت سرعتی رضا میرزایی با پاس به بیرون زیبای او همراه شد و اشتباه دروازه‌بان ملوان و غفلت مدافعان این تیم باعث شد تا توپ به امیرارسلان مطهری برسد و مطهری در مقابل دروازه خالی توانست گل سوم را در دقیقه 76 به‌ثمر برساند تا خیال آبی‌ها از کسب یک پیروزی پرگل در خانه آسوده شود.

ریکاردو سا پینتو بعد از به‌ثمر رسیدن گل سوم در تلاش بود تا با تعویض‌های خود به بازیکنان نیمکت‌نشین تیمش هم میدان بدهد. استفاده از بازیکنانی مثل امید حامدی‌فر، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی و آرمان رمضانی در نیمه دوم باعث تغییر و تحولات در آرایش بازی استقلال شد اما ریتم بازی خوب آبی‌ها تغییری نکرد. سعید مهری در دقیقه 86 با یک ارسال دقیق روز خوب خود را تکمیل کرد و با ثبت دومین پاس گل خود، فرصت گلزنی برای روزبه چشمی را فراهم آورد تا روز خوب استقلالی‌ها با گلزنی چشمی تکمیل شود و شاگردان سا پینتو با برتری 4 گله به کار خود در دیدار برابر ملوان بندرانزلی به پایان بدهند.

استقلال بعد از 2 باخت متوالی، امروز در خانه به بردی قاطع و پرگل دست پیدا کرد تا شاگردان سا پینتو با 30 امتیاز با یک بازی بیشتر نسبت به گل‌گهر سیرجان در رتبه سوم جدول قرار گیرند. ملوان بندرانزلی هم بعد از 7 بازی متوالی شکست‌ناپذیری، امروز در تهران برابر استقلال شکست سنگینی را محتمل شد تا اولین دبل فصل آبی‌ها برابر ملوان به‌ثبت برسد و شاگردان ریکاردو سا پینتو در بازی رفت و برگشت برابر حریف انزلی‌چی خود جشن پیروزی بگیرند.

آبی‌پوشان پایتخت بعد از برتری مقابل ملوان بندرانزلی، باید خود را آماده انجام هجدهمین بازی‌شان در لیگ بیست‌ودوم کنند، مسابقه‌ای که پنجشنبه 13 بهمن‌ماه در کرمان مقابل مس برگزار خواهد شد. ملوان بندرانزلی هم در هفته هجدهم در خانه باید روز چهارشنبه 12 بهمن‌ماه مقابل نساجی مازندران صف‌آرایی کند.

هت‌تریک شاگردان «مورایس» به سوی صدر جدول

سپاهان اصفهان بعد از کسب برتری ارزشمند مقابل استقلال، به دنبال دومین برد متوالی خود در نیم‌فصل دوم و سومین برد پیاپی‌اش در فصل جاری بود و شاگردان ژوزه مورایس امیدوار بودند تا به مانند بازی رفت مقابل نساجی بتوانند حریف قائمشهری خود را شکست بدهند. نساجی هم با انگیزه کسب اولین برد در نیم‌فصل دوم در خانه به میدان مسابقه آمده بود و شاگردان حمید مطهری امیدوار بودند تا در مقابل دیدگان هواداران خود بتوانند شگفتی‌سازی کنند و سپاهان را شکست بدهند.

بیژن حیدری از سوی کمیته داوران به عنوان داور نبرد حساس نساجی مازندران و سپاهان اصفهان انتخاب شده بود و با سوت او، 2 تیم از ساعت 15 کار خود را در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر آغاز کردند. شاگردان ژوزه مورایس در نیمه نخست مالک توپ و میدان بودند و با خلق موقعیت‌های متوالی روی دروازه نساجی در تلاش برای رسیدن به گل برتری بودند اما درخشش علیرضا حقیقی سد راه طلایی‌پوشان اصفهانی شده بود.

امید نورافکن اولین موقعیت جدی مسابقه را خلق کرد که شوت را او حقیقی مهار کرد. در ادامه 2 فرصت خوب گلزنی برای سپاهانی‌ها به‌وجود آمد که بی‌دقتی محمد علی‌نژاد و شهریار مغانلو باعث شد تا همچنان دروازه نساجی بسته بماند و طلایی‌پوشان در حسرت گل به کار خود در نیمه نخست پایان بدهند و با وجود برتری مطلق سپاهان در مالکیت توپ و خلق موقعیت، شاگردان مورایس در نیمه اول ناکام در گلزنی بودند تا با تساوی بدون گل نیمه اول دیدار تیم‌های نساجی مازندران و سپاهان اصفهان به پایان برسد.

طلایی‌پوشان اصفهانی نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و بعد از چند حمله ناموفق، حرکت ترکیبی زیبای بازیکنان سپاهان با ارسال رامین رضاییان همراه شد و امید نورافکن توانست در دقیقه 51 گل اول بازی را به سود سپاهان وارد دروازه نساجی کند تا شاگردان مورایس در نیمه دوم به گل برتری دست پیدا کنند. سپاهانی‌ها با وجود رسیدن به گل برتری همچنان تیم برتر زمین بودند و در تلاش بودند تا بتوانند گل دوم را هم وارد دروازه نساجی کنند.

محمد علی‌نژاد که امروز نقش مهمی در ترکیب سپاهان داشت، روی پاس در عمق دیدنی در مصاف تک‌به‌تک با علیرضا حقیقی قرار گرفت که حقیقی با تکلی دیدنی مانع از گلزنی ستاره سپاهان شد. شاگردان مورایس در ادامه نیمه دوم توانستند به خوبی مالکیت توپ و میدان را در اختیار خود داشته باشند و از برتری یک‌گله خود حراست کردند و تلاش طلایی‌پوشان اصفهانی برای رسیدن به گل دوم بی‌ثمر بود تا با تک گل امید نورافکن سپاهان در قائمشهر بتواند به 3 امتیاز ارزشمند دست پیدا کند.

سپاهانی‌ها با کسب سومین برد متوالی خود توانستند در جدول رده‌بندی 33 امتیاز شوند و ضمن تثبیت موقعیت‌شان در جایگاه دوم جدول، با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس در فاصله 2 امتیازی تا صدر جدول قرار گرفتند. نساجی مازندران هم برای سومین بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی بود تا شاگردان حمید مطهری با 21 امتیاز در رتبه نهم جدول باقی بمانند و خطر سقوط تا رتبه دوازدهم مازنی‌ها را در پایان هفته هفدهم تهدید کند.

شاگردان مورایس در هفته هجدهم، چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته در خانه پذیرای گل‌گهر سیرجان خواهند بود و نساجی مازندران هم در همان روز در دربی شمال باید مقابل ملوان بندرانزلی به میدان برود.

ادامه دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران، فردا (جمعه) پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین مسابقه از ساعت 17:15، فولاد خوزستان در خانه و در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز باید برابر پرسپولیس تهران به میدان برود. گل‌گهر سیرجان هم در دیگر مسابقه حساس هفته هفدهم از ساعت 15 در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان میزبان مس رفسنجان خواهد بود.

نتایج دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر

پنجشنبه ششم بهمن‌ماه

استقلال تهران 4-0 ملوان بندرانزلی

نساجی مازندران 0-1 سپاهان اصفهان

برنامه ادامه دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر

جمعه هفتم بهمن‌ماه

آلومینیوم اراک - صنعت‌نفت آبادان (ساعت 14)

ذوب‌آهن اصفهان - تراکتور تبریز (ساعت 14)

پیکان تهران - مس کرمان (ساعت 14)

گل‌گهر سیرجان - مس رفسنجان (ساعت 15)

نفت مسجدسلیمان - هوادار تهران (ساعت 16)

فولاد خوزستان - پرسپولیس تهران (ساعت 17:15)

خلاصه بازی نساجی ۰-۱ سپاهان
خلاصه بازی استقلال 4-0 ملوان
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری