football360 logo

عثمان، شاه کلید ژاوی؛ دمبله مرد اول آبی و اناری‌ها

06 بهمن 1401 ساعت 18:047 نظر
دمبله مرد اول پیروزی چهارشنبه شب بارسلونا برابر سوسیداد و شاه کلید این فصل تیم ژاوی است.

به گزارش فوتبال 360، عثمان دمبله فرانسوی که فصل گذشته و قبل از رسیدن ژاوی به نیمکت آبی و اناری‌ها از نظر مسئولان این باشگاه، یک بازیکن فروخته شده به حساب می‌آمد، این روزها به یکی از مهمترین مهره‌های تیم ژاوی اِرناندس تبدیل شده است. چهارشنبه شب گذشته بارسلونا در دیداری سخت و نفس‌گیر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا به مصاف رئال سوسیداد رفت. شاگردان ژاوی به لطف اخراج «برایس مندس» در دقیقه 40، توانستند حدود 60 دقیقه با یک یار برتری نسبت به حریف به بازی مسلط شوند اما در نهایت با تک گل عثمان دمبله که دقیقه 52 به ثمر رسید بازی را به سود خود به پایان برده و راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شدند.

تولد دوباره عثمان در دوران ژاوی

عثمان دمبله در دیدار برابر سوسیداد هشتمین گل خود در این فصل از رقابت‌ها را به ثمر رساند. این در حالی است که او تا به اینجا 7 پاس گل را نیز به نام خود به ثبت رسانده است. 15 ثاتیرگذاری مستقیم در 26 بازی هرچند برای یک فوق ستاره آمار چندان دلچسبی نیست اما زمانی که با شرایط سال‌های گذشته شماره هفت فرانسوی بارسا مقایسه شود، حاوی نکات ارزشمند فراوانی خواهد بود. دمبله فصل گذشته 13 پاس گل داد اما تنها دو بار موفق به گلزنی شد. فصل 2020-2021 او یازده بار موفق به گلزنی شد و 5 پاس گل به هم تیمی‌های خود داد. فصل 2019-2020 برای عثمان کابوس‌وار و با مصدومیت های پیاپی و عجیب و غریب به پایان رسید و او تنها یک گل به ثمر رساند.
بهترین عملکرد دمبله در بارسلونا به فصل 2018-2019 بازمی‌گردد که او در 42 بازی موفق شد 14 گل به ثمر رسانده و 8 پاس گل بدهد. دمبله در اولین فصل حضور خود در بارسا نیز 4 گل به ثمر رساند و 9 پاس گل را تقدیم هم تیمی‌های خود کرد. مصدومیت‌های پیاپی، بی‌نظمی‌ها و درخواست‌های مالی فراوان به همراه آمار نه چندان خوب او پس از فصل 2018-2019 موجب تاخیر تمدید قرارداد او با بارسلونا شده و مسئولان این باشگاه از جمله «متئو آله‌مانی» مدیر ورزشی باشگاه را وادار به مصاحبه علیه او در فصل گذشته کرد، تا جایی که همه رسانه‌ها دمبله را دیگر بازیکن بارسا نمی‌دانستند. این موضوع با حضور ژاوی روی نیمکت بارسا به کلی متفاوت پیش رفت.

او خوشحال است

ژاوی که نقش مهمی در تغییر شرایط روحی-روانی دمبله ایفا کرده است در مصاحبه‌ای در مورد فرانسوی آماده این روزهای تیمش گفت: «او خوشحال و شاداب است و این برای من و تیم نکته مهمی است. او گل می‌زند، پاس گل می‌دهد و نقشی کلیدی را در زمین ایفا می‌کند. توانایی‌های او در موقعیت‌های رو در رو با قدرت نیمار برابری می‌کند. وجود او برای ما حیاتی است و در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد. او در پست خود یکی از بهترین‌های دنیاست.»  
به نظر می‌رسد با حفظ این روند دمبله بتواند با عبور از آمار تعداد گل و پاس گل خود در فصل 2018-2019، بهترین عملکرد خود در بارسلونا از زمان حضورش در این تیم را به ثبت رسانده و یکی از تاثیرگذارترین یاران تیم ژاوی در فتح جام‌های احتمالی پیش رو باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری