football360 logo

بازگشت دوباره مرد سامورایی به فوتبال ایران؛ «سوگیتا» این‌بار در فولاد

06 بهمن 1401 ساعت 17:2319 نظر
هافبک ژاپنی سابق تراکتور تبریز این‌بار در لباس فولاد خوزستان به لیگ برتر باز می‌گردد.

به گزارش فوتبال 360، مدیران باشگاه فولاد خوزستان در آخرین ساعات نقل‌وانتقالات زمستانه سعی دارند تا براساس خواسته‌های جواد نکونام کار خود را پیش ببرند و باتوجه به انتقادات نکونام بعد از اتمام دربی خوزستان، تلاش مدیران فولاد جلب رضایت سرمربی تیم‌شان در بازار زمستانه است. فولاد که همزمان با لیگ برتر و جام حذفی خود را برای حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند، به دنبال تغییر و تحولات گسترده در فهرست تیمش است.

فولادی‌ها تا پیش از روز پایانی نقل‌وانتقالات، با روبرتو تورس و سعید واسعی به توافق رسیده بودند و در نقطه مقابل، جواد نکونام اجازه خروج آیاندا پاتوسی، وریا غفوری، علی قربانی و احمد عبدالله‌زاده را از فهرست تیمش داده بود و همچنین نکونام به مدیران باشگاه اعلام کرده بود که باتوجه به نیاز جذب بازیکن خارجی، نام موسی کولیبالی هم از فهرست فولادی‌ها خارج شود که هنوز توافقات نهایی با مدافع مالیایی انجام نشده اما به نظر می‌رسد طی ساعات آینده نام کولیبالی هم از فهرست فولاد خارج خواهد شد.

جواد نکونام به دنبال جذب یک دروازه‌بان در بازار زمستانه بود و گفته می‌شد که محمدرشید مظاهری در مسیر پیوستن به فولاد قرار دارد اما مظاهری ساعتی پیش قراردادش با پیکان را به امضا رساند تا حضور این دروازه‌بان باتجربه در فولاد منتفی شود و به نظر می‌رسد با عدم جذب مظاهری، فولادی‌ها در بازار زمستانه دروازه‌بان دیگری را جذب نخواهند کرد و در ادامه فصل با حضور کریستوفر کنت و شهاب گردان کار خود را پیش می‌برند.

بازگشت «سوگیتا» بعد از دوری 3 ساله

نکونام در پست هافبک بازی‌ساز به دنبال جذب یک بازیکن خارجی بود و گزینه مورد نظر او هافبک سابق تراکتور بود. سرمربی فولاد باتوجه به شناختی که از سبک بازی یوکیا سوگیتا داشت، از مدیران باشگاه خواسته بود تا شرایط حضور این هافبک آسیایی را در تیم فولاد فراهم آورند که بعد از یک دوره مذاکرات نسبتاً طولانی‌مدت توافقات با سوگیتا انجام شد.

سوگیتا که اولین بازیکن ژاپنی شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می‌رود، در تراکتور تبریز تجربه حضور در فوتبال ایران را به‌دست آورد که توانست در دوره حضورش در فوتبال ایران، 3 گل برای سرخ‌پوشان تبریزی به‌ثمر برساند. هافبک ژاپنی پیش از آغاز لیگ هجدهم به تراکتور پیوست و تا پایان نیم‌فصل نخست لیگ نوزدهم در جمع سرخ‌پوشان تبریزی قرار داشت و حالا بعد از دوری 3 ساله از فوتبال ایران، مجدداً او امروز با مدیران باشگاه فولاد به توافق رسید تا بار دیگر به لیگ برتر ایران بازگردد.


هافبک جدید فولاد در شرایطی جذب شده که پیشتر در این پست فولادی‌ها با سعید واسعی به توافق رسیده بودند و احسان پهلوان، اشکان دژاگه و ساسان انصاری دیگر گزینه‌های جواد نکونام برای حضور در پست هافبک بازی‌ساز هستند که گفته می‌شود احتمال جدایی دژاگه در ساعات آینده از تیم فولاد وجود دارد و باید دید آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر. به نظر می‌رسد با جذب سوگیتا، پرونده جذب بازیکن خارجی در تیم فولاد خوزستان در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه بسته شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری