football360 logo

«لئاندرو پریرا» خرید جدید پرسپولیس در خط حمله؛ گلزن پر فراز و نشیب

06 بهمن 1401 ساعت 22:2787 نظر
خرید جدید پرسپولیس در خط حمله، تا 2 سال پیش در فرمی ایده‌آل به سر می‌برده است.

به گزارش فوتبال 360، هفته‌های سخت پرسپولیس در خط حمله، رو به پایان هستند. شیخ دیاباته از مصدومیت برگشته، عیسی آل‌کثیر جانشین حامد پاکدل شده و آن‌ها در روز پایانی نقل و انتقالات، جای خالی یورگن لوکادیا را هم پر کرده‌اند. لئاندرو پریرا، بازیکنی است که با پرسپولیس به توافق نهایی رسیده و  قراردادی یک سال و نیمه  هم امضا کرده است. بازیکنی 31 ساله، که بر خلاف لوکادیا سابقه اروپایی زیادی ندارد اما در لیگ ژاپن و برزیل، توانسته سال‌های درخشانی را پشت سر بگذارد.

درخشش در هیروشیما

بهترین دوران بازی پریرا، سه سال قبل و در لیگ سال 2020 ژاپن بود. او در هفته‌های پایانی لیگ 2019، به صورت قرضی به سانفریس هیروشیما پیوست و در 9 بازی برای آن‌ها 4 گل زد. لیگ 2020 که او از ابتدا در هیروشیما بود، توانست در 26 بازی از 34 بازی فصل برای این تیم به میدان برود و 15 گل بزند. پریرا پس از مایکل اولونگا و اورالدو، در رده سوم بهترین گلزنان جی‌لیگ ژاپن قرار گرفت. پریرا در لیگ سال 2018 برزیل هم با پیراهن چاپکوئنزه، 11 گل زد و رده پنجم جدول گلزنان لیگ این کشور را به دست آورد. سال‌هایی که نشان می‌دهند او اگر در اوج باشد، می‌تواند در سطح بالایی بازی کند و گل‌های زیادی هم برای تیمش بزند.

دو سال خاکستری

نقطه ضعف پریرا شاید،‌ فرم او در دو فصل اخیر باشد. پریرا پس از روزهای درخشان در سانفریس هیروشیما، به گامبا اوزاکا رفت. فصل اول او در گامبا اوزاکا، چندان خوب دنبال نشد. پریرا تا هفته بیست و هفتم، به صورت چرخشی برای گامبا اوزاکا بازی می‌کرد و فقط 5 گل زد. مصدومیتی سنگین، باعث شد پریرا 11 هفته پایانی خانه‌نشین شود. زدن 2 گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، بهترین بخش کارنامه پریرا بود. پریرا سال 2022 هم در گامبا اوزاکا باقی ماند و بازی‌های کمتری برای این تیم به میدان رفت. پریرا فقط 11 بازی فیکس بود و 12 بازی هم، به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد. کار پریرا در گامبا اوزاکا، با 4 گل و 2 پاس گل در سال 2022 به پایان رسید. او پس از پایان قراردادش، ترجیح داد دیگر در این باشگاه باقی نماند و در باشگاهی تازه، برای برگشتن به روزهای اوج تلاش کند.

فراز و نشیب‌های زیاد

فراز و نشیب‌های پریرا، فقط به دو فصل اخیر محدود نمی‌شود. او در بعضی سال‌های بازی مثل دوران حضورش در سانفریس هیروشیما، چاپکوئنزه و پالمیراس نمایش‌هایی درخشان داشته و توانسته تعداد گل‌هایش را هم دو رقمی کند. روزهای بد او هم، ناامید کننده بوده‌اند. پریرا ماه‌های کوتاه حضورش در کلوب بروژ بلژیک، هیچ گلی نزد یا زمانی که در ماتسوموتو یاماگا بود آنقدر بد کار کرد که باشگاه پس از چند ماه، او را به دیگر تیم‌های ژاپنی قرض بدهد. همین روند هم باعث می‌شود پیش بینی عملکرد او در ایران، کار سختی باشد.

کابوس برزیلی‌های پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها در سال‌های اخیر، خاطرات خوبی از مهاجمان برزیلی نداشته‌اند. 4 مهاجم برزیلی که برای پرسپولیس در لیگ برتر بازی کردند وسلی برازیلیا، پائولو دی‌کارمو، ژوزه تادئو و جونیور براندائو بودند. بازیکنانی که نمایش‌هایی ضعیف، با پیراهن این تیم داشتند. دی‌کارمو 7 بار و جونیور و تادئو، هر کدام 5 بار با پیراهن پرسپولیس بازی کردند. وسلی شرایط بهتری داشت و 14 بازی برای پرسپولیس انجام داد. آن‌ها مجموعا، 4 گل برای پرسپولیس زدند. پرسپولیسی‌ها نگرانند فرم پر فراز و نشیب پریرا، کابوس برزیلی‌های قبلی پرسپولیس را برای این تیم تکرار کند. یحیی گل‌محمدی امیدوار است پریرا در تهران، به فرم روزهای خوب هیروشیما برگردد و ذهنیت پرسپولیسی‌ها از بازیکنان برزیلی را هم تغییر دهد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری