football360 logo

بارسلونا، برنده محرومیت لواندوفسکی؛ آسمانی که بدون تک ستاره هم روشن است!

06 بهمن 1401 ساعت 09:076 نظر
بارسلونای صدرنشین در لالیگا، حالا به نیمه‌نهایی جام حذفی هم رسید.
به گزارش فوتبال 360، چهارشنبه شب، اولین بازی از دور یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال اسپانیا برگزار و بارسلونا موفق شد با شکست سوسیداد، راهی جمع 4 تیم برتر مسابقات شود. دمبله، تنها گلزن بارسلونا بود و روبرت لواندوفسکی که مشکلی از بابت حضور در این مسابقات ندارد با حضور 90 دقیقه‌ای در این دیدار صرفاً یک موقعیت گل ایجاد کرد و تنها 12 پاس با موفقیت کمتر از 70 درصد ارسال کرد.
نکته جالب توجه، این است که برخلاف نگرانی بارسلونایی‌ها، تیمِ ژاوی نه‌تنها ضربه مهلکی از بابت غیبت آقای گل لالیگا در ترکیب نخورد، بلکه عیار مربیگری سرمربی جوان را هم به رخ کشید و نشان داد مهندس، راه برون رفت از بحران را به خوبی بلد است. پدر و گاوی، قلب تپنده این تیم بوده‌اند و در چنین تیمی که از موهبت حضور 2 تن از برترین بازیکنان جوان جهان فوتبال بهره‌مند است، غیبت تک بازیکنان به چشم نخواهد آمد.
خیال راحت با ژاوی
لواندوفسکی که بیشترین گل زده در فصل جاری لالیگا را به نام خود زده، پس از پایان جام‌جهانی 4 گل برای بلوگرانا به ثمر رسانده که به تبع محرومیتش، هیچ‌کدام در چارچوب مسابقات لالیگا نبوده‌اند. او در جام حذفی مقابل تیم گمنام موفق به ثبت ۲ گل شد و 2 گل در 2 دیدار سوپرجام هم  اولین جام دوران مربیگری ژاوی را برای او به ارمغان آورد. لواندوفسکی که با شاهکار عجیب مدیریتی بارسلونا دیدار مقابل اسپانیول را در ترکیب قرار گرفت اما شب درخشانی را پشت سر نگذاشت، باید در دیدار مقابل خیرونا هم طعم غیبت را بچشد و در نهایت از هفته آینده، قادر خواهد بود دوباره از دیدار مقابل بتیس در ترکیب تیمش قرار گیرد. نکته جالب توجه اینجاست که در صدر جدول گلزنان لالیگا، او هنوز از حاشیه امنی نسبت به رقیبان برخوردار است و قادر خواهد بود در ادامه عملکرد انفرادی خود را هم بهبود بخشد.
ردپای انریکه در موفقیت بارسا
در این مدت، گاوی و پدری، سوپراستارهای بلوگرانا بوده‌اند و مجموع سن این 2 بازیکن جوان، 38 سال است؛ تنها 4 سال بیشتر از سن روبرت لواندوفسکی. افزایش اعتماد به نفس این زوج در مستطیل سبز، پس از جام‌جهانی 2022 به وضوح مشخص و بارسلونا این موضوع را مدیون تفکرات لوئیس انریکه است؛ مردی  که ترجیح داد نسل‌سازی رادیکال را در مهم‌ترین تورنمنت دوران حرفه‌ای خود در دستور کار قرار دهد؛ تصمیمی که  به قیمت قربانی شدن خودش به اتمام رسید؛ هرچند آینده برای لاروخا و بلوگرانا، کاملاً روشن است. در 5 بازی اخیر بارسلونا، زوج گاوی و پدری روی 7 گل تاثیر مستقیم داشته‌اند و این درخشش، علاوه بر قهرمانی در سوپرجام، صدرنشینی بارسلونا در لالیگا با اختلاف 3 امتیازی نسبت به رقیب سنتی را هم تضمین کرده است.
روزشماری برای تقابل با یونایتد
بارسلونا به وضوح روبرت لواندوفسکی را به‌عنوان فوق‌ستاره‌ای برای خط حمله و تجربه قهرمانی در مسابقات معتبرتر از سوپرجام به خدمت گرفت اما با حضور این تیم در پلی‌آف لیگ اروپا، حالا بارسلونایی‌ها فوق‌ستاره‌های تیمشان را در میانه میدان پیدا کرده‌اند؛ اتفاق مهمی که ردپای تجربه لواندوفسکی کنارش به چشم می‌آید و بلوگرانا امید اول کسب قهرمانی لالیگا به حساب می‌آید. تیم ژاوی شانس کسب سه گانه را هم دارد و در این راه، تنها 2 قدم تا قهرمانی جام حذفی و 21 دیدار تا پایان لالیگا باقی مانده است. آنها در پلی‌آف لیگ اروپا، باید در مصافی رفت و برگشت به مصاف منچستریونایتد بروند و کیفیت هر ۲ تیم در روزهای اخیر، وعده یک دیدار جذاب را می دهد که سطحش بدون شک بالاتر از تورنمنت درجه دوم فوتبال باشگاهی اروپا خواهد بود.
حمله به سه گانه با پدری
فصل جاری، پدری بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود از منظر حضور در فاز تهاجمی را تجربه می‌کند و با به ثمر رساندن 4 گل، تنها یک گام تا رسیدن به آمار فصل گذشته‌اش فاصله دارد. ژاوی فصل جاری، بیش از پیش اجازه شوت‌زنی به ستاره جوان تیمش داده و درحالی که فصل گذشته مجموعاً 25 شوت روانه دروازه کرد، تنها 8 شوت در چارچوب بود، این فصل او 21 شوت به سمت دروازه رقبا شلیک کرده که 9 تای آنها در چارچوب بوده است. این آمار روز به روز بهتر خواهند شد و فاصله بارسلونا با کسب سه گانه، به همان میزان کمتر و کمتر. حضور بوسکتس در خط هافبک، این اطمینان را به پدری داده که با اطمینان خاطر به سمت دروازه رقبا هجوم ببرد و هر 4 گل این فصلش در شرایطی تقریباً مشابه و به یک شکل به ثمر رسیده‌اند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری