football360 logo

معمای خط هافبک استقلال؛ روز بازگشت «آرش» و «روزبه»؟

06 بهمن 1401 ساعت 10:1113 نظر
به نظر می‌رسد استقلال امروز با آرایشی متفاوت در میانه میدان مسابقه برابر ملوان بندرانزلی صف‌آرایی کند.

به گزارش فوتبال 360، استقلالی‌ها آغازکننده هفته هفدهم لیگ برتر هستند و شاگردان ریکاردو سا پینتو باید در هفته هفدهم، امروز در خانه برابر ملوان بندرانزلی صف‌آرایی کنند. بعد از 2 شکست متوالی برابر تراکتور و سپاهان، آبی‌ها برای زنده نگه داشتن کورسوی امیدشان به قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم راهی جز کسب پیروزی برابر ملوان ندارند و به نظر می‌رسد به روال هفته‌های گذشته، سا پینتو برای رسیدن به 3 امتیاز به دنبال تغییر و تحولات اساسی در ترکیب تیمش است.

سرمربی پرتغالی استقلال که اولین بردش در فوتبال ایران را مقابل ملوان بندرانزلی به‌دست آورد، در سودای آن است که بتواند ملوان را دبل کند و با دست پر بازی را هم به پایان ببرد تا بلکه در ادامه فصل و با لغزش سایر مدعیان، استقلال بتواند طعم صدرنشینی در لیگ بیست‌ودوم را بچشد. مهم‌ترین چالش سا پینتو چینش خط هافبک تیمش است؛ جایی که مدیران استقلال در جذب هافبک مورد علاقه سرمربی تیم‌شان ناموفق بودند و نتوانستند ریکاردو آلوز را برای حضور در استقلال راضی کنند.

«آلوز» نیامد، «مهدی‌پور» هم نرسید

ریکاردو آلوز که هواداران و البته کادرفنی استقلال امید زیادی به جذب او داشتند، شب گذشته با تراکتور قراردادش را تمدید کرد تا پروژه تقویت خط هافبک استقلال با شکستی بزرگ مواجه شود و بعید به نظر می‌رسد که استقلالی‌ها بتوانند هافبک بازی‌ساز با کیفیتی را در بازار زمستانه جذب کنند؛ چون اجازه جذب بازیکن خارجی که در بیرون از لیگ ایران شاغل است را ندارند و در لیگ ایران هم به جز آلوز، هافبک خلاق و آماده‌ای در حال حاضر وجود ندارد.

ریکاردو سا پینتو در کنار حسرت نداشتن آلوز، امروز هافبک شماره 9 تیمش را هم در کنار خود نمی‌بیند و مهدی مهدی‌پور به مانند دیدار با سپاهان، در بازی امروز برابر ملوان بندرانزلی هم به دلیل مصدومیت قادر به همراهی آبی‌پوشان پایتخت نیست اما در نقطه مقابل بازگشت آرش رضاوند از دوران مصدومیت و اتمام محرومیت یک جلسه‌ای روزبه چشمی باعث شده تا سرمربی استقلال به فکر تغییر و تحولات در خط هافبک تیمش باشد. 

نیمکت‌نشینی احتمالی «مهری»؛ «رضاوند» فیکس می‌شود؟

سا پینتو در بازی گذشته مقابل سپاهان یک سورپرایز داشت و برای اولین‌بار به امید حامدی‌فر میدان داد و نام او را در ترکیب اولیه استقلال هم قرار داد که حامدی‌فر عملکرد جالب‌توجهی نداشت. در کنار او، سعید مهری هم یکی دیگر از چهره‌های ناکام استقلال برابر سپاهان بود و به نظر می‌رسد که احتمالاً هم نام حامدی‌فر و هم نام مهری از ترکیب اصلی استقلال خارج خواهد شد و آرش رضاوند و روزبه چشمی فرصت حضور در ترکیب اولیه را به‌دست می‌آورند.

سرمربی آبی‌ها برای تکمیل مثلث خط هافبک تیمش احتمالاً به سراغ زبیر نیک‌نفس می‌رود تا نیک‌نفس و چشمی در کارهای دفاعی به کمک تیم‌شان بیایند و جلوتر از آن‌ها، آرش رضاوند بتواند در نقش هافبک بازی‌ساز بدرخشد. البته که محمدحسین زواری هم دیگر گزینه در دسترس کادرفنی استقلال است؛ هافبک جوانی که سعی در جلب اعتماد ریکاردو سا پینتو دارد و بعید نیست که سرمربی استقلال برای انجام یک سورپرایز ویژه به سراغ استفاده از او در ترکیب امروز تیمش برابر ملوان بندرانزلی برود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری