football360 logo

استناد آبی‌ها به توییت جنجالی «سیاوش»؛ جنگ بزرگ را استقلال می‌برد؟

07 بهمن 1401 ساعت 13:5942 نظر
شایعات زیادی درباره چگونگی فسخ قرارداد «سیاوش یزدانی» به گوش می‌رسد.

به گزارش فوتبال 360، باشگاه استقلال شب گذشته و دقایقی بعد از اتمام مهلت نقل‌وانتقالات زمستانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرارداد سیاوش یزدانی به صورت یک‌طرفه فسخ شده و دلیل فسخ یک‌طرفه آبی‌ها با مدافع بلندقامت‌شان هم عدم رعایت مفاد قرارداد از سوی یزدانی بود. مدافع 30 ساله استقلال در روزهای اخیر در لیست مازاد ریکاردو سا پینتو قرار گرفته بود اما با این وجود، سیاوش یزدانی حاضر به قطع همکاری با استقلال نشد و باتوجه به اینکه هنوز 1.5 فصل دیگر از قرارداد او با استقلال باقی‌مانده بود، مدیران باشگاه تصمیم به فسخ یک‌طرفه گرفتند.

استقلالی‌ها در ابتدای فصل هم در شرایطی مشابه برای خالی کردن فهرست نفرات خود به سراغ فسخ لحظه آخری با امیرارسلان مطهری رفتند اما تهدید مطهری به شکایت و محرومیت استقلال از 2 پنجره نقل‌وانتقالاتی باعث شد تا پرونده فسخ یک‌طرفه مطهری نیمه‌تمام بماند و آبی‌ها پیگیر حذف نام بازیکن تیم‌شان از فهرست نشدند تا مطهری در لیگ بیست‌ودوم با لباس استقلال به میدان برود، چون عدم وجود ادله کافی می‌توانست باعث محرومیت استقلالی‌ها و ایجاد دردسری بزرگ برای آبی‌ها شود.

سرنوشت «ارسلان» در انتظار یزدانی؟

سیاوش یزدانی در شرایطی قرارداد خود با استقلال را فسخ شده می‌بیند که به دنبال پیگیری حقوقی این مسئله است. مدافع بلندقامت استقلال مدعی است که با توجه به قراردادی که داشته، استقلالی‌ها حق فسخ یک‌طرفه را نداشتند اما مدیرعامل آبی‌ها امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که ساعت 23:45 دیشب (پنجشنبه) نامه فسخ قرارداد یزدانی به سازمان لیگ ارسال شده است.

یزدانی دوره پرچالشی را در استقلال گذراند و گفته می‌شود استناد آبی‌ها در نامه‌شان به سازمان لیگ به مسائل انضباطی بوده است. گویا مهم‌ترین مسئله‌ای که استقلالی‌ها به آن استناد کرده‌اند، مصاحبه سیاوش یزدانی علیه ارکان فنی و مدیریتی باشگاه بوده است. گفته می‌شود که مدافع استقلال در قراردادش حق انجام چنین کاری را نداشته اما او علیه آبی‌ها موضع‌گیری کرده است که نگاهی به سابقه سیاوش یزدانی نشان می‌دهد که او مصاحبه‌ای انجام نداده و به نظر می‌رسد که توییت جنجالی یزدانی علیه جشن تولد ریکاردو سا پینتو حالا به سندی علیه ادامه حضور مدافع بلندقامت در استقلال شده است.

استقلال فعلاً حق خرید بازیکن ندارد!

تیم حقوقی باشگاه استقلال با توجه به ادله موجود در حال پیگیری پرونده فسخ قرارداد یک‌طرفه با سیاوش یزدانی هستند. گفته می‌شود که این پرونده از سوی کمیته تعیین‌وضعیت در حال بررسی است و اگر آبی‌ها پیروز این پرونده شوند، محرومیتی شامل آن‌ها نخواهد شد، البته که پرداخت مطالبات سیاوش یزدانی برعهده باشگاه استقلال است و باید دید کمیته تعیین‌وضعیت رأی به پرداخت مطالبات فصل جاری یزدانی خواهد داد یا استقلالی‌ها باید هزینه قرارداد فصل آینده مدافع تیم‌شان را هم پرداخت کنند!

سیاوش یزدانی در صورتی‌که بتواند در کمیته تعیین‌وضعیت استقلالی‌ها را شکست بدهد، هم در جمع آبی‌پوشان پایتخت باقی می‌ماند، هم می‌تواند غرامت بگیرد و هم اینکه خطر محرومیت از حضور در 2 پنجره نقل‌وانتقالات استقلالی‌ها را تهدید می‌کند. مدیرعامل استقلال ساعتی پیش در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که طی یکی 2 روز آینده احتمال جذب یک بازیکن بزرگ وجود دارد اما با توجه به پرونده فسخ یک‌طرفه یزدانی، تا زمان صدور رأی از سوی کمیته تعیین‌وضعیت، آبی‌ها حق انجام خرید بازیکن جدید و اضافه کردن نام آن به فهرست تیم‌شان را ندارند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری