football360 logo

هت‌تریک «اسدی» تراکتور را برنده جنجالی‌ترین بازی هفته کرد/ برد ارزشمند آلومینیوم و پیکان در خانه

07 بهمن 1401 ساعت 16:1230 نظر
در ادامه دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر، تراکتور تبریز، آلومینیوم اراک و پیکان تهران برنده از میدان مسابقه خارج شدند.

به گزارش فوتبال 360، بعد از برتری پرگل استقلال مقابل ملوان و برد یک‌گله سپاهان در قائمشهر مقابل نساجی، نوبت به برگزاری ادامه دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران رسید. براساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ، امروز (جمعه) باید 3 بازی همزمان از ساعت 14 آغاز می‌شد که در اراک، آلومینیوم باید برابر صنعت‌نفت آبادان قرار می‌گرفت. ذوب‌آهن اصفهان و تراکتور تبریز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان باید به مصاف هم می‌رفتند و پیکان تهران و مس کرمان هم در یکی از بازی‌های حساس هفته در ورزشگاه انقلاب کرج باید برابر هم صف‌آرایی می‌کردند.

برد پرگل شاگردان «خمس» در فولادشهر

تراکتور تبریز بعد از برد ارزشمند مقابل استقلال و کسب تساوی برابر گل‌گهر، امروز باید در هفته هفدهم لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن اصفهان قرار می‌گرفت. ذوبی‌ها در 2 بازی اخیر خود متحمل شکست شده و در خانه به دنبال آن بودند تا بتوانند برابر حریف تبریزی خود به پیروزی برسند. کمیته داوران فدراسیون فوتبال، پیام حیدری را برای قضاوت در بازی حساس امروز انتخاب کرده بود.

2 تیم در شرایطی از ساعت 14 کار خود را در ورزشگاه فولادشهر آغاز کردند که در دقیقه 14، برخورد شدید محمد حسینی و امیرحسین صدقی باعث ایجاد وقفه‌ای 12 دقیقه در جریان بازی شد و بعد از خروج حسینی و صدقی از ترکیب تراکتور و ذوب‌آهن، بازی از سر گرفته شد. در شرایطی که تراکتوری‌ها بازی را بهتر آغاز کرده بودند، توانستند توسط رضا اسدی در دقیقه 30 به گل اول برسند.

شاهین ثاقبی که سازنده گل اول تیمش بود، در دقیقه 37 در محوطه جریمه تراکتور مرتکب خطای هند شد که حیدری برخورد توپ به دست بازیکن تراکتور را پنالتی تشخیص داد و محمدرضا سلیمانی توانست گل تساوی را وارد دروازه تراکتور کند. شاگردان پاکو خمس به دنبال رسیدن به گل پیروزی پیش از پایان نیمه نخست بودند که روی ارسال ریکاردو آلوز، رضا اسدی در دقیقه (9+45) موفق به گلزنی شد تا سرخ‌پوشان تبریزی برنده به رختکن بروند. ذوب‌آهن در دقایق پایانی نیمه نخست با اخراج پوریا پورعلی 10 نفره شد تا شاگردان تارتار با 10 بازیکن به کار خود بازی امروز ادامه بدهند.

ذوبی‌ها نیمه دوم را بهتر آغاز کردند اما درخشش محمد آقاجانپور باعث شد تا 2 فرصت طلایی گلزنی برای شاگردان مهدی تارتار از دست برود. در ادامه سرخ‌پوشان تبریزی حملات خود را از سر گرفتند که رضا اسدی توانست روز فوق‌العاده خود در فولادشهر را تکمیل کند و بازهم روی پاس آلوز موفق به گلزنی شد تا با هت‌تریک اسدی، تراکتوری‌ها در بیرون از خانه بردی ارزشمند را جشن بگیرند.

شاگردان خمس با کسب هفتمین برد فصل، در جدول رده‌بندی 26 امتیازی شدند و به رتبه پنجم جدول صعود کردند. ذوب‌آهن اصفهان هم با قبول سومین شکست پیاپی با 18 امتیاز و تفاضل 0 در رتبه دهم جدول باقی ماند که شاگردان تارتار خطر سقوط به رتبه‌های پایین‌تر را تا پایان هفته هفدهم احساس می‌کنند. تراکتور تبریز در هفته هجدهم، چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در خانه میزبان فولاد خوزستان است و پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ماه هم ذوب‌آهن در رفسنجان باید مقابل مس به میدان برود.

کولاک شاگردان «رحمتی» در خانه

آلومینیوم اراک بعد از 2 تساوی پیاپی مقابل گل‌گهر سیرجان و هوادار تهران، امروز در خانه به دنبال کسب پیروزی بود و شاگردان مهدی رحمتی امیدوار بودند بتوانند با پیروزی در مسابقه امروز به رتبه پنجم جدول نزدیک‌تر شوند. صنعت‌نفت آبادان هم با انگیزه کسب پیروزی و فاصله گرفتن از منطقه قرمز جدول به اراک سفر کرده بود و نیاز مبرم 2 تیم به 3 امتیاز باعث شده بود تا یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته در اراک به انجام برسد.

کوپال ناظمی که در هفته‌های اخیر خبرساز شده بود، مسئولیت قضاوت بازی امروز را برعهده داشت و از ساعت 14 نبرد 2 تیم در ورزشگاه امام خمینی اراک آغاز شد. شاگردان رحمتی در بازی خانگی امروز بازی را تهاجمی آغاز کردند و بعد از خلق چند موقعیت، محمدرضا آزادی توانست به سود تیمش پنالتی بگیرد و خود این ضربه پنالتی را دقیقه 24 به گل تبدیل کرد تا اراکی‌ها از حریف خود پیش بیفتند.

نفتی‌ها بعد از دریافت گل، از لاک دفاعی خارج شدند و روی دروازه آلومینیوم خطرآفرین شدند اما درخشش حسین پورحمیدی در درون دروازه آلومینیوم باعث شد تا شاگردان رحمتی در نیمه نخست گلی دریافت نکنند و در واپسین لحظات نیمه، روی یک ضدحمله سرعتی، هانسل زاپاتا موفق شد با ضربه‌ای دقیق در دقیقه (2+45) گل دوم را به سود آلومینیوم رقم بزند تا آلومینیوم با برتری 2 گله به رختکن برود.

شاگردان ادسون تاوارس در آغاز نیمه دوم صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما حسین پورحمیدی به زیبایی توانست پنالتی طالب ریکانی را مهار کند. در ادامه حملات سریالی صنعت‌نفت، سرانجام روی ارسال سباستین پیریز، میثم تهی‌دست موفق به گلزنی شد تا اختلاف به یک گل کاهش پیدا کند اما در ادامه، شاگردان رحمتی در روزی‌که این سرمربی جوان به دلیل محرومیت روی سکوها حضور داشت، توانستند نبض بازی را به دست بگیرند و ضربه ایستگاهی تماشایی محمدرضا آزادی، روز خوب او را تکمیل کرد تا با دبل گلزنی آزادی و درخشش زاپاتا و البته پورحمیدی، آلومینیوم اراک در خانه به پیروزی 3 بر یک دست پیدا کند.

آلومینیوم با کسب پیروزی در مسابقه امروز، 24 امتیازی شد و پایین‌تر از تراکتور تبریز، در جایگاه ششم جدول قرار گرفت. صنعت‌نفت آبادان هم با تحمل دهمین باخت فصل، با 11 امتیاز در جایگاه پانزدهم باقی ماند. اراکی‌ها در هفته هجدهم، چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در ورزشگاه آزادی میهمان پرسپولیس هستند و پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ماه هم صنعت‌نفت در خانه باید مقابل هوادار تهران قرار گیرد.

پیکان، برنده دوئل حساس پایین‌جدولی‌ها

خودروسازان بعد از 2 باخت پیاپی و ناکامی در گلزنی، برای نجات از منطقه خطر باید امروز در خانه مقابل مس کرمان قرار می‌گرفتند، تیمی که در جدول رده‌بندی همسایه پیکان است و نبرد امروز می‌توانست در سرنوشت 2 تیم در جدول رده‌بندی تاثیر زیادی بگذارد. علی‌اصغر مومنی به عنوان داور مسابقه امروز از سوی کمیته داوران معرفی شده بود و با سوت مومنی، 2 تیم از ساعت 14 در ورزشگاه انقلاب کرج کار خود را آغاز کردند.

شاگردان مجتبی حسینی در تیم پیکان، در نیمه نخست تیم برتر میدان بودند و بهتر توانستند توپ و میدان را در اختیار داشته باشند و خلق موقعیت کنند اما بی‌دقتی مهاجمان پیکان باعث شد تا در نیمه اول توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند و 2 تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. فرزاد حسین‌خانی در نیمه دوم با تعویض‌های خود به دنبال شوک دادن به تیمش بود.

مسی‌ها در نیمه دوم موفق به خلق موقعیت گلزنی شدند اما رشید مظاهری در اولین حضورش در خط دروازه پیکان، عملکرد خوبی داشت و توانست مانع گلزنی مهاجمان مس شود. در نیمه دوم به مانند نیمه نخست، پیکان تیم برتر زمین مسابقه بود و در دقیقه 67، غلامرضا ثابت‌ایمانی موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه مس را باز کند تا تلاش شاگردان حسینی برای رسیدن به گل برتری جواب بدهد. در ادامه، پیکانی‌ها فرصت رسیدن به گل دوم را هم داشتند که حملات خودروسازان به‌ثمر ننشست تا نبرد حساس 2 تیم پایین جدولی با برد اقتصادی پیکان به پایان برسد.

شاگردان حسینی با برد خانگی که در برابر مس کرمان به‌دست آوردند، در جدول رده‌بندی 19 امتیازی شده و به رتبه دهم جدول صعود کردند و جای ذوب‌آهن اصفهان را گرفتند. در نقطه مقابل، مس کرمان با 14 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول باقی ماند. پیکانی‌ها در هفته هجدهم، پنجشنبه 13 بهمن‌ماه در خانه میزبان نفت مسجدسلیمان هستند و شاگردان فرزاد حسین‌خانی هم در دیداری خانگی در همان روز باید در کرمان برابر استقلال تهران صف‌آرایی کنند.

در ادامه دیدار هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعتی پیش تیم‌های گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان به مصاف هم رفته‌اند و دقایقی قبل هم نبرد تیم‌های نفت مسجدسلیمان و هوادار تهران آغاز شد. در آخرین مسابقه هفته هفدهم، از ساعت 17:15 در ورزشگاه شهدای فولاد، تیم‌های فولاد خوزستان و پرسپولیس باید به مصاف هم بروند.

خلاصه بازی آلومینیوم ۳-۱ صنعت نفت آبادان
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری