football360 logo

به بهانه زندگی ورزشی جدید بیل؛ با این‌ها خستگی را در می‌کنند!

07 بهمن 1401 ساعت 17:178 نظر
پیش از ستاره سابق رئال مادرید هم بزرگان دیگری بعد از خداحافظی به سایر ورزش‌ها روی آورده‌اند.

به گزارش فوتبال 360، گرت بیل ستاره ولزی سابق تاتنهام و رئال مادرید ماه گذشته برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و به سراغ گلف رفت. استعداد گرت بیل در این رشته به قدری بوده که باعث شده جان رام، گلف‌باز شماره 3 این رشته در تمجید از گرت بیل بگوید: «این میزان خوب بودن منصفانه نیست، گرت بیل در فوتبال افتخارات زیادی را به دست آورد و اکنون در گلف هم فوق العاده است.»

البته گرت بیل تنها ورزشکاری نیست که پس از پایان فوتبالش به سراغ ورزش دیگری رفته است اما واقعیت این است که او می‌تواند در گلف به افتخارات بیش‌تری برسد.

پتر چک - هاکی روی یخ

اگر چه هواداران فوتبال، پتر چک را به دلیل پوشیدن کلاه خاصش به یاد می‌‍آورند اما او پس از بازنشستگی از فوتبال حرفه‌ای در 9 اکتبر 2019 چک با تیم هاکی روی یخ «گیلدفورد فینیکیس» قرارداد امضا کرد تا پس از حضور درون دروازه تیم‌های چلسی و آرسنال، این بار به عنوان دروازه‌بان هاکی بازی کند. او با توجه علاقه‌ای که به «دومینیک هاشک» داشت، پیراهن شماره 39 را انتخاب کرد و مشاور فنی باشگاه چلسی در اوقات فراغت خود به سراغ هاکی روی یخ می‌رفت. چک در اولین بازی خود پس از مهار 2 پنالتی و درخششی فوق‌العاده به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد. پس از فتح سه‌گانه با «گیلدفورد فینیکس» در فصل 2021/22 به سطح نخست هاکی بریتانیا راه پیدا کرد تا نشان دهد در این رشته ورزشی هم تبحر خاصی دارد.

مایکل اوون – اسب سواری

ستاره سابق تیم‌های رئال مادرید، منچستریونایتد و لیورپول پس از پایان دوران بازیگری‌اش، به اسب سواری مشغول شد. مایکل اوون مهاجم سابق تیم ملی فوتبال انگلیس علاقه بسیار زیادی به اسب دارد؛ به گونه‌ای که در رسانه‌های انگلیسی گاهی اوقات به شوخی و جدی عنوان می شود که او به دلیل علاقه‌اش به سوار کاری فوتبال را رها کرد!

پائولو مالدینی – تنیس

مالدینی اسطوره فوتبال ایتالیا و میلان، 24 سال تنها برای میلان بازی کرد و 7 اسکودتو و 5  لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد تا علاقه‌مندان فوتبال از او به عنوان یکی از برترین مدافعان تاریخ فوتبال نام بیاورند اما مالدینی پس از خداحافظی از فوتبال در سن 48 سالگی وارد رشته تنیس شد. در ژوئن 207 در روز تولد 49 سالگی‌اش، همراه با استفانو لاندونیو مرد شماره 975 سابق جهان به صورت 2 نفره در جام تنیس آسترریا شرکت کردند اما تنها 41 دقیقه دوام آوردند. مالدینی پس از آن به شوخی گفت: «مثل نوشتن یک شعر پس از سال‌ها مطالعه ریاضی بود!»

فابیان بارتز – موتور سواری و رالی

سنگربان فرانسوی سابق منچستریونایتد و مارسی پس از بازنشستگی در سال 2007، بارتز در سال 2008 وارد حرفه موتورسواری شد. او گفت: «من همیشه مجذوب موتورسواری بودم؛ حتی زمانی که فوتبال بازی می کردم. موتور همیشه برایم جذاب بود. می خواستم بفهمم سوار شدن در ماشین چه حسی دارد. این ورزش مثل فوتبال نیست. شما هنوز هم می توانید خوب باشید؛ حتی وقتی 35 ساله هستید»

او در سال 2014، او برای اولین بار در لمانز شرکت کرد و در مجموع رتبه 29 را کسب کرد و از آن زمان تاکنون 3 بار در آنجا مسابقه داده است.

*یاسین معصومی
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری