football360 logo

بازگشت آقای دایچ به لیگ برتر؛ عملیات نجاتِ تافی‌ها

07 بهمن 1401 ساعت 17:383 نظر
انتظار می‌رود دایچ به زودی رسماً جانشین فرانک لمپارد شود.
به گزارش فوتبال 360، نتایج اسفناک اورتون تحت هدایت فرانک لمپارد در 2 فصل اخیر، نه‌تنها باعث اخراج فرانکی شد و آن‌ها را در خطر سقوط قرار داده، بلکه فرهاد مشیری، مالک ایرانی این باشگاه هم اعلام کرده در صورتی که مشتری برای خرید باشگاه به قیمت بیش از 500 میلیون پوند پیدا شود، مالکیت اورتون را واگذار خواهد کرد.
در همین راستا و در شرایطی که خبررسانی‌های عجیب و غریب باشگاه اورتون ادامه دارد در اعلام نام سرمربی جدید این باشگاه هم رسانه‌های انگلیسی دست بالاتر را نسبت به صفحات و رسانه‌های رسمی باشگاه داشته‌اند و اعلام کرده‌اند شان دایچ، به‌عنوان سرمربی جدید این باشگاه انتخاب شده و به زودی قراردادش رسمی خواهد شد.
اورتون در لیگ برتر می‌ماند؟
شان دایچ که با برنلی روزهای موفق و بسیار طولانی در سطح اول فوتبال انگلیس پشت سر گذاشت، فصل گذشته و پیش از سقوط از کار برکنار شد اما تیم سابقش این فصل تحت هدایت ونسان کمپانی، یکه‌تاز در صدر جدول لیگ قهرمانی بوده و به زودی دوباره راهی لیگ برتر خواهد شد. پیش از آن که تقابل شان دایچ و تیم سابقش را در لیگ برتر شاهد باشیم، مرد باتجربه یک ماموریت سخت پیش روی خود دارد و آن هم نگه داشتن اورتون بحران زده در بالاترین سطح فوتبال انگلیس است. در صورتی که اورتون در نیم فصل دوم، حداقل 15 امتیاز دیگر دشت کند، ماندن تافی‌ها در لیگ برتر قطعی خواهد شد و در فصل آینده شاهد تقابل برنلی و شان دایچ خواهیم بود.
توافق با بیلسا حاصل نشد
شان دایچ از میان گزینه‌های بسیاری از جمله مارسلو بیلسا به‌عنوان سرمربی انتخاب شده و درحالی که هر 2 سرمربی روز پنجشنبه در شهر برای مذاکره با سران باشگاه دیده شده‌اند، تصمیم نهایی مدیران باشگاه پس از به توافق نرسیدن با بیلسا، انتخاب شان دایچ بوده است؛ انتخابی که به ظاهر منطقی‌تر است و فلسفه مربی‌گری دایچ، بهتر از سبک و سیاق بیلسا برای باقی ماندن اورتون در لیگ برتر کارآمد خواهد بود. ظاهراً بیلسا گزینه اول مشیری برای انتخاب به‌عنوان سرمربی بوده اما بیلسا پس از مذاکرات طولانی مدت تضمین باقی ماندن در لیگ برتر در فصل جاری را به آن‌ها نداده و مایل بوده با بازسازی تیم از تابستان از پایه و اساس کار را آغاز کند. به همین سبب شان دایچ به زودی روی نیمکت این تیم خواهد نشست تا از سقوط اورتون برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر جلوگیری به عمل آورد.
گردنه خطرناک تا میانه آوریل
دایچ از رابطه بسیار خوبی با برخی بازیکنان اورتون برخوردار است و 4 بازیکن این تیم، سابقه به میدان رفتن تحت هدایت شان دایچ را داشته‌اند که از همه مهم‌تر، مایکل کین، مدافع مرکزی باتجربه این تیم است که فاصله‌ای تا ترک باشگاه نداشته اما حالا و در شرایطی که از سال 2014 تا 2017 شاگرد دایچ در برنلی بوده، ماندنش در تیم قطعی به نظر می‌رسد. درحالی که بیلسا و کادرش درخواست دستمزد ماهیانه یک میلیون پوند را داشته‌اند، دایچ از مدیران اورتون درخواست کرده از خروج آنتونی گوردون به مقصد نیوکاسل جلوگیری کنند.
اورتون درحالی که از تعطیلات بازی‌های جام حذفی و جام اتحادیه بیشترین استفاده را مبنی بر تغییر سرمربی برد در 6 دیدار آینده لیگ برتر باید مقابل آرسنال، لیورپول، لیدزیونایتد، استون‌ویلا، ناتینگام فارست و برنتفورد به میدان برود؛ 6 دیدار سخت متوالی که دایچ محکوم به کسب حداقل 6 امتیاز از این دیدارها خواهد بود تا امیدهایش مبنی بر باقی ماندن در لیگ برتر در میانه ماه مارس زنده باقی بماند؛ هرچند پس از آن هم تقابل با چلسی، تاتنهام و منچستریونایتد از راه خواهد رسید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری