football360 logo

آینده فوتبال؛ پائول ونر و تضمین خط میانی بایرن

07 بهمن 1401 ساعت 22:082 نظر
آلمان و اتریش برای در اختیار داشتن ونر رقابت می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، باواریایی‌ها هم چند سالی می‌شود که فهمیده‌اند پرورش استعدادهای نوجوان و تبدیل کردن آن‌ها به ستاره‌های اصلی تیم می‌تواند بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید همین بازیکنان در سنین بالاتر باشد. آن‌ها در سال‌های اخیر جمال موسیالا، آرون ابراهیمویچ و یوسیپ استانیشیچ را به تیم اصلی معرفی کرده‌اند و با خرید ماتیس تل 17 ساله ثابت کردند می‌خواهند نگاه ویژه و تازه‌ای به ستاره‌های داشته باشند که از دوران نوجوانی در بایرن توپ می‌زنند. این فرایند در تازه‌ترین خروجی خود با یک ستاره آلمانی اتریشی مواجه شده است. پائول ونر رفته رفته بیش‌تر و بیش‌تر مورد توجه استعدادیاب‌ها و البته کادر فنی بایرن قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک اعتماد کامل ناگلزمان را به دست بیاورد. ونر ستاره مورد نزاع تیم‌های ملی آلمان و اتریش نام دارد و یک انتخاب بزرگ برای آینده فوتبالی‌اش خواهد داشت. او شاید در سال‌های بعدی نسخه سفید پوست جمال موسیالا نام بگیرد.

مشخصات فردی

پاسور، پا به توپ، دید خوب در زمین مسابقه و جنگنده

متولد: 23 دسامبر 2005، شهر دورنبرن اتریش

ویژگی‌های جسمانی: 185 سانتی‌متر قد با قدرت بدنی قابل قبول برای یک بازیکن 17 ساله

پست تخصصی: هافبک میانی، هافبک هجومی

اولین باشگاه حرفه‌ای: بایرن مونیخ؛ در 13 سالگی به آکادمی بایرن مونیخ پیوست. قیمت تقریبی او در سایت ترانسفرمارکت حدود 3 میلیون یورو تخمین زده می‌شود.

اولین تجربه حضور در بوندس‌لیگا: 16 سالگی در جریان شکست بایرن مونیخ مقابل مونشن گلادباخ به عنوان یار تعویضی.

آمار این فصل: 2 بازی در لیگ قهرمانان اروپا، یک بازی در بوندس‌لیگا، 5 بازی در لیگ نوجوانان آلمان با 2 گل و 4 پاس گل برای تیم رده‌های سنی بایرن.

کارنامه ملی: 15 بازی و 4 گل برای رده‌های سنی تیم ملی آلمان و دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان اتریش

سبک فوتبال

پائول ونر از آن دسته بازیکنانی است که می‌تواند رهبری خط میانی تیم‌هایش را به عهده بگیرد. او دید خوبی نسبت به تمام نقاط زمین دارد که توانایی ارسال پاس‌های دقیق و کلیدی را برایش فراهم می‌کند. ونر فوتبال دوستان قدیمی را به یاد اشتفان افنبرگ می‌اندازد. او یک پاسور، رهبر و همین طور یک هافبک گلزن به شمار می‌رود که در آینده قادر است عصای دست سرمربیان تیم‌هایش نام بگیرد. همچنین فیزیک مناسب ونر هم او را به یک برنده در نبردهای تن به تن تبدیل می‌کند و این استعداد نوجوان در حال پرورش ویژگی‌های متعددی است. 

چشم‌انداز؛ انتخاب بزرگ

سبک بازی او و ویژگی‌های منحصر به فردش قادر است ونر را خیلی زود به یکی از بازیکنان اصلی تیم‌هایش تبدیل کند. پائول ونر احتمالا اگر دچار مصدومیت نشود و با توجه به محک زدنش از سوی ناگلزمن به زودی تبدیل به یکی از ستاره‌های بایرن مونیخ می‌شود و در کنار جمال موسیالا این باشگاه را مفتخر به داشتن یک آکادمی موفق می‌کند. بایرن تیمی نیست که ستاره‌های نوجوانانش را به این آسانی از دست بدهد اما ممکن است ونر برای کسب تجربه دستکم یک نیم فصل را به صورت قرضی در تیمی بگذراند که فرصت بیش‌تری برای بازی به او ببخشد. پائول ونر اما آینده فوتبال ملی‌اش را باید خودش به تنهایی انتخاب کند. او که با بازی در رده‌های سنی تیم ملی آلمان مورد توجه قرار گرفته، می‌تواند برای تیم ملی اتریش هم به میدان برود و باید برای آینده تصمیم بگیرد زیر کدام پرچم توپ بزند. پائول ونر به تازگی به اردوی تیم ملی اتریش دعوت شده و ممکن است عزم جزم این کشور برای تربیت یک نسل طلایی، ستاره بایرن مونیخ را هم مجاب به بازی کردن برای همسایه آلمان کند.

*حسین سعیدی نیکو

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری