football360 logo

مرور مهمترین نقل و انتقالات زمستانی لیگ؛ بمب‌هایی که یخ زدند

07 بهمن 1401 ساعت 01:0026 نظر
پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی، 2 مهاجم خرید و استقلال و سپاهان به امید جذب بازیکنان آزاد هستند.

به گزارش فوتبال 360، بازار زمستانی لیگ برتر، پنجشنبه شب به پایان رسید و پرونده بیشتر بازیکنان لیگ برتر و شایعاتی که درباره آن‌ها وجود داشت، بسته شد. بعضی تیم‌ها مثل فولاد ورودی‌ها و خروجی‌های پرتعدادی داشتند و بعضی دیگر مثل استقلال، بر خلاف توقع نقش کمرنگی در نقل و انتقالات بازی کردند. پس از پایان مهلت قانونی، بازیکنان آزاد همچنان می‌توانند در روزهای آینده به بمب‌های بزرگ نقل و انتقالات تبدیل شوند.

مهاجمان تازه صدرنشین

پرسپولیس اولین تیمی بود که با خرید عیسی آل‌کثیر، نقل و انتقالات زمستانی را آغاز کرد. آل‌کثیر البته، پیش از این هم بازیکن پرسپولیس بود و ادامه حضور او در این تیم اتفاق عجیبی محسوب نمی‌شد. پرسپولیسی‌ها در روز پایانی نقل و انتقالات، با لئاندرو پریرا قرارداد بستند تا جای خالی یورگن لوکادیا هم پر شود. یحیی گل‌محمدی حامد پاکدل و سیامک نعمتی را هم در لیست خروج گذاشت. پاکدل از پرسپولیس جدا شد اما سیامک نعمتی که تا روزهای پایانی با گل‌گهر و فولاد مذاکره می‌کرد، در نهایت تصمیم گرفت در پرسپولیس باقی بماند.

مدعیان آرام

استقلال و سپاهان، دو مدعی دیگر لیگ در مهلت قانونی نقل و انتقالات خریدی نداشتند. استقلال که مدت زیادی به دنبال خرید ریکاردو آلوز بود، با تمدید قرارداد او در جذاب این بازیکن ناکام ماند. شایعاتی درباره خریدهای بزرگ خارجی برای استقلال هم شنیده می‌شد که بخاطر داشتن پرونده خارجی، همه آن‌ها منتفی شدند. استقلال در نهایت نقل و انتقالات نیم فصل را بدون خرید تمام کرد. کاوه رضایی و آیاندا پاتوسی قراردادشان را با تراکتور و فولاد فسخ کرده‌اند و می‌توانند در روزهای آینده هم، به استقلال بپیوندند. سپاهان هم خریدی در نقل و انتقالات نداشت و جدی‌ترین گزینه این تیم، سیاوش یزدانی مدافع استقلال است. با فسخ قرارداد یزدانی و استقلال، او می‌تواند در روزهای آینده هم با سپاهان قرارداد ببندد. لیست خروجی سپاهان بر خلاف خریدهای این تیم طولانی بود و رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، محمدرضا حسینی و محمدرضا مهدی‌زاده از این تیم جدا شدند.

زمستان گرم خوزستان

دو تیم خوزستانی لیگ برتر، زمستان داغ و پرهیجانی را دنبال کردند. فولاد که آماده حضور در مراحل نهایی لیگ قهرمانان می‌شود، روبرتو تورس، سعید واسعی، محمد نژادمهدی و یوکیا سوگیتا را جذب کرد. با خروج آیاندا پاتوسی، جا برای تورس باز شد و احمد عبدالله‌زاده و وریا غفوری هم از فولاد کنار گذاشته شدند. نفت مسجدسلیمان قعر جدولی هم برای فرار از منطقه سقوط، بازیکنان زیادی خریده است. آن‌ها با وریا غفوری هم برای پیوستن به این تیم مذاکره کرده‌اند اما احتمال حضور وریا در مسجدسلیمان زیاد به نظر نمی‌رسد.

شکارهای ارزشمند

تراکتور در نقل و انتقالات، چندان پر سر و صدا نبود و با این حال توانست عملکرد نسبتا موفقی داشته باشد. آن‌ها با تمدید قرارداد ریکاردو آلوز، جلوی پیوستن او به استقلال را گرفتند و حامد پاکدل را به خط حمله تیم‌شان اضافه کردند تا جای خالی کاوه رضایی را احساس نکنند. وریا غفوری پس از فسخ قرارداد با فولاد، احتمالا به تبریز خواهد رفت. جدایی کاوه رضایی، جنجالی‌ترین اتفاق در لیست خروجی این تیم بود و تراکتور قصد شکایت از او به کمیته تعیین وضعیت را دارد. گل‌گهر هم با خرید محمدرضا حسینی از سپاهان، بازیکن مهمی به ترکیب تیمش اضافه کرد. گل‌گهری‌ها دنبال سیامک نعمتی هم بودند که نتوانستند با پرسپولیس به توافق برسند.

 ستاره بازی در لیگ برتر

رشید مظاهری بعد جدایی از سپاهان، در نهایت به پیکان رفت تا در تهران بتواند دوباره به روزهای اوجش برگردد. آلومینیوم در لیست طولانی خریدهایش، محمدرضا خلعتبری را هم به اراک برد. روح الله سیف‌اللهی و سامان نریمان جهان به اصفهان رفتند و با ذوب آهن قرارداد بستند. هوادار هم با جذب مسعود شجاعی، امید سینگ و محمدرضا منصوری خریدهای پر سر و صدایی در بازار زمستانی داشت. تا مشخص شدن سرنوشت بازیکنانی مثل سیاوش یزدانی، وریا غفوری، آیاندا پاتوسی و کاوه رضایی، بازار زمستانی لیگ برتر همچنان ادامه خواهد داشت.


نستوه بزرگی / Nastooh AghaBozorgi


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری