football360 logo

ایالات متحده، میزبان کوپا آمریکا 2024 شد؛ پیش درآمدی بر میزبانی دوباره جام‌جهانی

07 بهمن 1401 ساعت 22:4926 نظر
کانمبول و کونکاکاف توافقی مبنی بر برگزاری کوپا آمریکا به میزبانی ایالات متحده امضا کردند.
به گزارش فوتبال 360، پروسه آماده‌سازی ایالات متحده برای میزبانی مشترک از جام‌جهانی 2026 آغاز شده و درحالی که این کشور باید به همراه کشورهای کانادا و مکزیک، میزبانی از جام‌جهانی آینده را تجربه کند، طبق توافقی که میان کنفدراسیون‌های فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی با کنفدراسیون آمریکای جنوبی حاصل شده، ایالات متحده به عنوان میزبان رقابت‌های کوپا آمریکا 2024 انتخاب شده است.
این کشور همچنین تورنمنت‌های فوتبال بانوان و فوتبال باشگاهی را هم در آینده‌ای نزدیک تجربه خواهد کرد تا زیرساخت‌هایش برای میزبانی جام‌جهانی 2026 را به طور جدی محک بزند. این دومین بار است که میزبانی از مسابقات قهرمانی آمریکای جنوبی بر عهده کشوری از آمریکای شمالی و مشخصاً ایالات متحده قرار می‌گیرد. آخرین بار در سال 2016 این مسابقات با حضور 16 تیم به میزبانی ایالات متحده برگزار شد که بزرگ‌ترین، گران‌قیمت‌ترین و سودآورترین تورنمنت در تاریخ بیش از یک سده‌ای این مسابقات را باعث شد. حالا سال آینده برای دومین بار این مسابقات به ایالات متحده باز خواهند گشت و بار دیگر، تعداد 16 تیم به رقابت خواهند پرداخت. هرچند دوره گذشته در ایالات متحده، براساس تفاهم کنفدراسیون‌ها و میزان هنگفت حق پخش به دست آمده، خالی از حواشی و کشمکش هم نبود.
6 تیم میهمان از کونکاکاف
در سال 2024، قرار است تعداد 10 کشور از آمریکای جنوبی به همراه 6 کشور از منطقه کونکاکاف، مسابقات کوپا آمریکا را برگزار کنند. هرچند حضور تیم‌های میهمان در کوپا آمریکا اتفاقی بعید نبوده و نیست اما این دوره قرار است 6 تیم کونکاکاف نه با دعوت بلکه با برگزاری مسابقات انتخابی و بر اساس شایستگی‌هایشان به مسابقات کوپا آمریکا برسند. در تاریخ این مسابقات، هرگز تیم‌های میهمان موفق به فتح جام نشده‌اند و نزدیک‌ترین تجربه تیم‌های میهمان به کسب جام، حضور مکزیک در فینال مسابقات 1993 و 2001 بوده است. ثمره 4 مرتبه حضور ایالات متحده در مسابقات هم 2  حضور در نیمه‌نهایی بوده است.
امید آلبی‌سلسته به گذر از اروگوئه
کوپا آمریکا 2024 از اواسط ماه ژوئن تا ژوئیه برگزار خواهد شد که اگرچه همزمان با یورو 2024 خواهد بود اما تداخلی با مسابقات المپیک پاریس نخواهد داشت. در تاریخ این مسابقات، آرژانتین و اروگوئه هرکدام با 15 و برزیل با 9 قهرمانی، پرافتخارترین‌ها هستند و قهرمان جهان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به مسابقات خواهد گذاشت. تورنمنتی که به احتمال فراوان لیونل مسی را هم در خود خواهد داشت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری