football360 logo

یک دستکش و هزار مدعی؛ رقبای جدید پشت سر «بیرانوند» صف کشیدند

08 بهمن 1401 ساعت 10:3011 نظر
ناکامی 2 مدعی اصلی دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم در این هفته باعث متراکم‌تر شدن جدول برترین دروازه‌بانان لیگ شد.

به گزارش فوتبال 360، روبرتو تورس با یک ضربه مهارنشدنی و استثنایی قفل دروازه علیرضا بیرانوند را در اهواز شکست و در اراک هم حسین پورحمیدی با وجود مهار تماشایی یک پنالتی، یک گل جنجالی دریافت کرد تا 2 مدعی اصلی رسیدن به دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم، هفته هفدهم را بدون ثبت کلین‌شیت به پایان ببرند و ناکام در بسته نگه داشتن دروازه تیم‌شان باشند.

بیرانوند و پورحمیدی در شرایطی ناکام در ثبت کلین‌شیت شدند که خبری از حضور دیگر رقیب‌شان در خط دروازه استقلال نبود و حسین حسینی برای دومین بازی متوالی به دلیل مصدومیت نتوانست همراه آبی‌پوشان پایتخت باشد تا دروازه‌بان استقلال از قافله برترین دروازه‌بانان لیگ عقب بماند و جانشین او یعنی علیرضا رضایی بعد از ناکامی در اصفهان برابر سپاهان، در هفته جاری موفق به‌ثبت کلین‌شیت برابر ملوان بندرانزلی شد.

درخششی به ارزش یک کلین‌شیت؛ «کنت» تنور رقابت را جذاب‌تر کرد

علیرضا بیرانوند با 11 کلین‌شیت صدرنشین جدول برترین دروازه‌بانان لیگ (از حیث بیشترین کلین‌شیت) است و حسین پورحمیدی هم 10 کلین‌شیت دارد و هر 2 دروازه‌بان ناکام در افزایش تعداد کلین‌شیت‌های خود در هفته هفدهم بودند اما کریستوفر کنت در مهم‌ترین بازی هفته در اهواز موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد و 2 واکنش زیبا در مقابل ضربات بازیکنان پرسپولیس داشت تا نهمین کلین‌شیت خود در لیگ بیست‌ودوم را به‌ثبت برساند.

دروازه‌بان اتریشی در شرایطی موفق به‌ثبت 9 کلین‌شیت شد که فصل گذشته در سپاهان با این آمار فصل را به پایان برد اما به نظر می‌رسد در لیگ بیست‌ودوم، کریستوفر کنت بتواند با آماری بهتر کار خود را دنبال کند و حتی در کورس بهترین دروازه‌بان فصل، برای ثبت بیشترین کلین‌شیت رقابت خواهد کرد.

ناکامی همه رقبا؛ فقط «نیازمند» درخشید!

پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، حامد لک، علیرضا حقیقی، حبیب فرعباسی، حسین شهریاری و ایمان صادقی از جمله دروازه‌بانان لیگ بیست‌ودوم هستند که در رتبه‌های بعدی جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها ایستاده‌اند. فرعباسی و شهریاری در هفته جاری فرصت بازی در ترکیب تیم‌های ذوب‌آهن و مس کرمان را به‌دست نیاوردند و به جز پیام نیازمند، سایر مدعیان دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم هم در بسته نگه داشتن دروازه تیم‌شان ناکام بودند.

ایمان صادقی بعد از 5 کلین‌شیت پیاپی، در مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی 4 گل خورد و یکی از ضعیف‌ترین عملکردهایش در فصل جاری را داشت. اخباری در مقابل ذوب‌آهن یک‌بار از روی نقطه پنالتی دروازه‌اش باز شد. لک در دربی سیرجان 2 گل مقابل گل‌گهر دریافت کرد و حقیقی هم باوجود درخشش برابر سپاهان ناکام در ثبت کلین‌شیت بود و نتوانست ضربه امید نورافکن را مهار کند.

در بین این دروازه‌بانان باتجربه فقط پیام نیازمند بود که در تقابل سپاهان و نساجی توانست به خوبی از دروازه تیمش حراست کند تا شمار کلین‌شیت‌های خود را به عدد 8 برساند و هم‌تراز با حسین حسینی در جایگاه چهارم جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها در لیگ بیست‌ودوم قرار بگیرد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری