football360 logo

سوپراستار لیگ در آستانه رکوردشکنی؛ «آلوز»، ستاره پرسپولیس را شکست می‌دهد؟

08 بهمن 1401 ساعت 11:0042 نظر
هافبک پرتغالی تراکتور تبریز به دنبال ثبت یک رکورد جدید در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است.

به گزارش فوتبال 360، بدون‌شک لایق عنوان بهترین خرید فصل کسی جز «ریکاردو آلوز» نیست. هافبک پرتغالی که از لیگ قزاقستان به سوی لیگ ایران تغییر مسیر داد و با تصمیم قربان بردیف به جمع سرخ‌پوشان تبریزی پیوست و توانست با عملکردی بی‌نظیر همه نگاه‌ها را متوجه خود کند. هافبکی که در بازار زمستانه هم سوژه اول نقل‌وانتقالات بود و با تمدید قراردادش با تراکتور، خیال پرشورها را از ادامه حضورش در تبریز آسوده کرد.

آلوز از همان هفته اول که کارش را در فوتبال ایران آغاز کرد، نشان داد که پتانسیل بالایی دارد و 3 پاس گل در 3 بازی ابتدایی، خیلی زود هافبک پرتغالی را صدرنشین جدول برترین پاسورهای لیگ کرد و او توانست رکورد خوب خود را حفظ کند، به طوری‌که حالا با اختلافی معنادار صدرنشین جدول برترین پاسورهای لیگ است و در آستانه تاریخ‌سازی قرار دارد.

14 بازی و 9 پاس گل؛ در حد و اندازه‌های «برونو فرناندس»!

هافبک پرتغالی در ادامه روند خوب خود در ترکیب تراکتور توانست عصای دست بردیف شود و بعد از جدایی این سرمربی کهنه‌کار، در شرایطی که می‌توانست از تراکتور جدا شود اما از حضور در فوتبال ایران راضی بود و تصمیم گرفت تا در تراکتور بماند و همکاری با پاکو خمس را تجربه کند. آلوز در 11 بازی تحت هدایت قربان بردیف توانست 6 پاس گل بدهد و به نظر می‌رسد که در دوره سرمربی اسپانیایی عملکرد موفق‌تری هم داشته است.

ریکاردو آلوز روز گذشته در اصفهان برای نخستین‌بار موفق شد در یک بازی 2 پاس گل بدهد تا در 3 بازی تحت هدایت پاکو خمس، 3 گل برای تیمش ساخته باشد و با ثبت رکورد 9 پاس گل در 14 بازی، آماری استثنایی از خود به جای گذاشته باشد. آلوز با 4 پاس گل اختلاف نسبت به سایر رقبایش حالا برترین پاسور لیگ بیست‌ودوم است.

رکورد «صادقی» به‌دست فراموشی سپرده می‌شود؟

سعید صادقی که فعلاً به دلیل مصدومیت قادر به همراهی پرسپولیس نیست، فصل گذشته توانست با عملکردی خارق‌العاده در ترکیب گل‌گهر، رکورد بیشترین پاس گل در تاریخ لیگ برتر را بشکند و موفق شد لیگ بیست‌ویکم را با ثبت 12 پاس گل به پایان ببرد. صادقی در شرایطی موفق به‌ثبت 12 پاس گل شد که تا پایان هفته هفدهم او فقط 4 پاس گل داده بود و در ادامه نیم‌فصل دوم توانست اوج‌گیری فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

آلوز تا پایان هفته هفدهم توانسته 9 پاس گل بدهد و فقط 3 قدم تا رسیدن به رکورد تاریخی سعید صادقی فاصله دارد، آن‌هم در شرایطی که هافبک پرتغالی هنوز 13 بازی دیگر برای درخشش در ترکیب تراکتور فرصت دارد و بدون‌شک ریکاردو آلوز این فرصت را دارد تا هم رکورد سعید صادقی را بشکند و هم با عبور از رکورد او، آماری دست‌نیافتنی را به نام خود ثبت کند تا نام هافبک پرتغالی به تاریخچه فوتبال ایران وارد شود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری