football360 logo

ورژن ترسناک سپاهانِ «مورایس»؛ برد با کلین‌شیت

08 بهمن 1401 ساعت 17:3030 نظر
سپاهان هر هفته با هدایت «ژوزه مورایس» عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد.

به گزارش فوتبال 360، ژوزه مورایس یکی از سرشناس‌ترین سرمربیان تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران به‌شمار می‌رود، سرمربی که سابقه همکاری با ژوزه مورینیو را در کارنامه خود دارد و در ابتدای لیگ بیست‌ودوم در نقش جانشین محرم نویدکیا سکان هدایت سپاهان را پذیرفت تا در قالب یک پروژه 3 ساله بتواند این تیم ریشه‌دار و قدیمی فوتبال ایران را بار دیگر به قله موفقیت برساند. نگاهی به سیر پیشرفت سپاهان همراه مورایس نشان می‌دهد که سرمربی پرتغالی به خوبی در حال گذراندن مرحله‌به‌مرحله موفقیت است و توانسته تیمش را از چالش‌های مختلف نجات بدهد.

اوج‌گیری به لطف 3 ستاره

سرمربی پرتغالی سپاهان نشان داده با وجود کمبودهایی که در خط حمله تیمش دارد، می‌تواند بهترین خط حمله لیگ را بسازد. سپاهان در خط حمله فقط شهریار مغانلو و البته عیسی مرادی را به عنوان مهاجم تخصصی دارد اما طلایی‌پوشان توانسته‌اند با 24 گل زده مشترک با گل‌گهر سیرجان صاحب عنوان برترین خط حمله لیگ شوند.

مورایس با فعال‌کردن پتانسیل بازیکنان کناری توانسته از قدرت ستارگانی مثل رامین رضاییان و امید نورافکن استفاده کند و با درخشش این 2 بال کناری سپاهان است که طلایی‌پوشان اصفهانی با 24 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند، به طوری‌که 4 گل توسط رضاییان به‌ثمر رسیده و 4 بار هم نورافکن در نقش گلزن درخشیده و 4 گل هم سهم شهریار مغانلو است تا 3 ستاره کلیدی سپاهان در مسیر رسیدن به موفقیت نمایان باشند.

ثبات دفاعی به سبک «مورایس»

ژوزه مورایس در ایام تعطیلات لیگ برتر در جام جهانی به‌دنبال ترمیم خط دفاعی تیمش بود و توانست به خواسته خود در این زمینه برسد. سرمربی سپاهان قصد داشت تا با حفظ قدرت تهاجمی تیمش، بتواند لایه‌های دفاعی را ترمیم کند تا همان‌طور که سپاهان خوب گل می‌زند، سخت هم گل بخورد و بتواند با این استراتژی در مسیر قهرمانی قدم بردارد.

سپاهانی‌ها بعد از جام جهانی 7 بازی در لیگ برتر و جام حذفی به میدان رفته‌اند که 12 گل زده و 2 گل خورده و ثبت 5 کلین‌شیت نشان می‌دهد که پروژه دوم مورایس بعد از ساخت بهترین خط حمله، برای ترمیم خط دفاعی سپاهان با موفقیت در حال پیش‌روی و انجام است.

جان‌سخت مثل سپاهانِ لیگ بیست‌ودوم

طلایی‌پوشان اصفهانی فصل گذشته در پایان هفته هفدهم با هدایت محرم نویدکیا، 5 شکست را در کارنامه خود می‌دیدند، 5 باخت در کنار 10 برد و 2 تساوی که باعث شد تا سپاهان در مثلث مدعیان بماند و بعد از استقلال و پرسپولیس، شاگردان نویدکیا با 32 امتیاز حضور داشتند اما حالا در فصل جدید با وجود میزان گل زده و خورده مشابه، سپاهانی‌ها توانسته‌اند عملکرد بهتری داشته باشند و امتیازات بیشتری را جمع‌آوری کنند.

سپاهانِ مورایس در این فصل فقط 2بار متحمل شکست شده و طلایی‌پوشان اصفهانی توانسته‌اند در 9 بازی برنده از میدان مسابقه خارج شوند و 6 تساوی هم در کارنامه سپاهانِ لیگ بیست‌ودوم به‌چشم می‌خورد تا با 33 امتیاز آن‌ها در رتبه دوم جدول حضور داشته باشند. فصل گذشته سپاهان با 32 امتیاز در فاصله 9 امتیاز تا استقلالِ صدرنشین بود اما حالا شاگردان مورایس فقط 2 امتیاز تا صدر جدول فاصله دارند! 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری