football360 logo

به کمک «قلعه‌نویی» و «نکونام»؛ رکورد دفاعی «فرهاد» جاودانه می‌ماند؟

08 بهمن 1401 ساعت 19:3088 نظر
با باز شدن دروازه پرسپولیس و مس رفسنجان، استقلالی‌ها یک گام دیگر به حفظ رکورد تاریخی‌شان امیدوارتر شدند.

به گزارش فوتبال 360، لیگ بیست‌ودوم با قهرمانی و توأمان با انواع و اقسام افتخارات و رکوردها برای استقلال با هدایت فرهاد مجیدی به پایان رسید که یکی از بهترین آن رکوردها، ثبت کمترین میزان گل خورده در تاریخ لیگ برتر بود؛ به طوری‌که آبی‌پوشان پایتخت لیگ بیست‌ودوم را با تنها 10 گل خورده به پایان بردند که ثبت چنین آماری در تاریخ لیگ برتر سابقه نداشت و شاگردان فرهاد مجیدی موفق شدند تاریخ‌سازی کنند.

فرهاد مجیدی در شرایطی به عنوان سرمربی لژیونر راهی فوتبال امارات شد که امیدوار بود که رکوردهایش در فوتبال ایران جاودانه بماند اما عملکرد دفاعی پرسپولیس و مس رفسنجان و البته آلومینیوم اراک در هفته‌های اخیر باعث شده بود تا رکورد استقلالی‌ها تهدید شود اما در پایان هفته هفدهم، باز شدن همزمان دروازه 3 رقیب استقلال در مسیر رسیدن به عنوان بهترین خط دفاعی لیگ باعث شد تا رکورد مجیدی در استقلال در آستانه جاودانه شدن باقی بماند.

دبل شاگردان ژنرال علیه تاریخ‌سازی مس؟

مس رفسنجان نیم‌فصل نخست را با 4 گل خورده به پایان برد که در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه بود و شاگردان محمد ربیعی توانستند با خلق یک آمار استثنایی در مسیر شکسته شدن رکورد استقلال قدم بردارند اما برخلاف انتظار، نیم‌فصل دوم برای مسی‌ها خوب آغاز نشد و آن‌ها نتوانستند از رکورد دفاعی خود به خوبی محافظت کنند.

شاگردان محمد ربیعی هفته گذشته در برابر نساجی دروازه خود را باز شده دیدند و سپس روز گذشته در دربی سیرجان، 2 بار دروازه مس توسط بازیکنان گل‌گهر فرو ریخت تا شمار گل‌های مس رفسنجان به عدد 7 برسد. آن‌هم در شرایطی که استقلال فصل گذشته در پایان هفته هفدهم فقط 6 گل خورده بود و حالا آبی‌ها به لطف درخشش شاگردان امیر قلعه‌نویی امیدوارتر به حفظ رکورد خود در تاریخ لیگ برتر شده‌اند.

کمک غیرمنتظره ستاره لالیگایی به استقلالی‌ها

پرسپولیس بعد از مس رفسنجان، بهترین عملکرد دفاعی را در نیم‌فصل نخست داشت و شاگردان یحیی گل‌محمدی در نیم‌فصل نخست فقط 6 بار دروازه‌شان باز شد. سرخ‌پوشان پایتخت توانستند در هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم هم برابر ذوب‌آهن کلین‌شیت کنند اما گل دریافتی برابر فولاد که توسط روبرتو تورس به‌ثبت رسید باعث شد تا پرسپولیس هم در سرنوشتی مشابه مس رفسنجان برای هفتمین‌بار در لیگ بیست‌ودوم دروازه‌اش باز شود.

سرخ‌پوشان پایتخت که پیشتر با 13 گل خورده صاحب عنوان برترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر بودند حالا درصدد بازپس‌گیری این عنوان از استقلال هستند اما دریافت کمتر از 3 گل در 13 بازی باقی‌مانده، ماموریتی دشوار است که در انتظار شاگردان یحیی گل‌محمدی قرار دارد و باید دید آیا آن‌ها برای رسیدن به رکورد حریف سنتی موفق به‌ثبت این آمار استثنایی خواهند شد یا خیر.

شانس کم آلومینیوم و ناکامی عجیب شاگردان «سا پینتو»

آلومینیوم اراک هم که در پایان نیم‌فصل نخست 6 گل دریافت کرده بود، در نیم‌فصل دوم در هر 2 مسابقه برابر هوادار و صنعت‌نفت دروازه‌اش باز شده تا شاگردان مهدی رحمتی با 8 گل خورده، شانس کمتری نسبت به مس رفسنجان و پرسپولیس در راه رسیدن به رکورد استقلال داشته باشند و به نظر می‌رسد باتوجه به نتایج هفته هفدهم و درخشش شاگردان قلعه‌نویی برابر مس رفسنجان و گلزنی ستاره فولاد مقابل پرسپولیس، حالا استقلالی‌ها بیش از پیش امیدوار به حفظ تاریخی خود در لیگ برتر با هدایت فرهاد مجیدی شده‌اند.

استقلال در فصل جاری 2 برابر مدت مشابه پارسال گل دریافت کرده، به طوری‌که آبی‌ها تا پایان هفته هفدهم در فصل گذشته فقط 6 بار دروازه‌شان باز شده بود اما حالا در لیگ بیست‌ودوم، 12 گل خورده در کارنامه شاگردان ریکاردو سا پینتو به‌چشم می‌خورد که نشان از عدم ثبات خط دفاعی استقلال در مقایسه با فصل گذشته دارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری