football360 logo

بازخوانی حواشی بازی بزرگ هفته؛ پای شیر، شغال و کفتار به میان آمد!

08 بهمن 1401 ساعت 10:00169 نظر
حضور سرخابی‌های پایتخت در اهواز همواره در سالیان اخیر با جنجال و حواشی خاصی همراه بوده است.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس برای دومین‌بار در لیگ بیست‌ودوم متحمل شکست شد؛ شکستی که باعث شد تا سرخ‌پوشان پایتخت در کورس قهرمانی لیگ نتوانند از حاشیه امن ایجاد شده حراست کنند و حالا فاصله‌شان با سپاهانِ رده دومی به 2 امتیاز رسید که نشان از دشوار شدن کار شاگردان یحیی گل‌محمدی در مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی دارد. دومین باخت پرسپولیس در فصل جاری در شرایطی شب گذشته به‌ثبت رسید که آن‌ها در نبرد با فولاد مغلوب شدند، اما بیش از جذابیت درون زمین، این مسابقه حواشی بیرون از زمین داشت.

کادرفنی 2 تیم از همان دقایق ابتدایی مسابقه بارها با یکدیگر بحث و مناقشه داشتند و عملکرد موعود بنیادی‌فر مورد اعتراض هر 2 تیم بود. نکته مهم و جنجالی به اتفاقات بازی رفت باز می‌گشت، جایی که در ورزشگاه آزادی تهران، هواداران پرسپولیس علیه مهدی هاشمی‌نسب و جواد نکونام شعار دادند و به نظر می‌رسید که فولادی‌ها می‌خواستند در بازی برگشت در ورزشگاه خالی از تماشاگر شهدای فولاد جبران‌مافات کنند. البته که ورزشگاه خالی از تماشاگر هم نبود و تعدادی از لیدرهای فولاد روی سکوهای ورزشگاه حضور داشتند!

جواد نکونام به دلیل سریال اعتراضاتی که به موعود بنیادی‌فر داشت، در دقیقه 60 از کنار زمین اخراج شد تا در 30 دقیقه پایانی از روی سکوها تیمش را هدایت کند اما اخراج نکونام باعث فروکش کردن حواشی و جنجال‌های کنار زمین نشد و حتی تا بعد از سوت پایان مسابقه هم این جنجال‌ها ادامه داشت و مهم‌ترین بخش حواشی مسابقه روز گذشته مرتبط با نشست خبری بعد از بازی بود که کادرفنی 2 تیم به شدت علیه یکدیگر موضع‌گیری کردند.

لجن بازی کردید و فقط داد زدید!

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در غیاب جواد نکونام در نشست خبری بعد از بازی با گلایه تند از سبک بازی فولادی‌ها گفت: «این بازی لجن بود. از شما می‌پرسم آیا اسم این بازی را می‌شود فوتبال گذاشت؟ اتفاقاتی که در طول این بازی افتاد حال آدم را از فوتبال بد می‌کند. از مسئولان می‌پرسم چرا این بازی بدون تماشاگر شد؟ تنها دلیل این مسئله این است که اجازه بدهند صدای مربیان حریف و افرادی که در جایگاه و جاهای دیگر نشستند، به داور برسد تا آن‌ها داد بزنند و بازی را خراب کنند».

سرمربی پرسپولیس با موضعی غیرمنتظره علیه عملکرد کادرفنی فولاد توضیح داد: «نمی‌دانم این شیوه بازی برای فولاد عاقبت دارد یا نه. تاسف می‌خورم به حال این مجموعه. از اسپانیا مربی آوردند، اما فقط داد می‌زد. نکونام مربی جوان و خوبی است و نیازی به این کارها ندارد. ما 3 امتیاز را از دست دادیم، اما کاش جوری بازی کنیم که فنی امتیاز بگیریم. وقتی بازی این شکلی می‌شود، باید به حال برگزارکنندگان بازی تاسف خورد».

چون بردیم، لجن شدیم آقا «یحیی»؟

مهدی هاشمی‌نسب که به دلیل محرومیت جواد نکونام در نشست خبری بعد از بازی حاضر شده بود، به سرعت پاسخ صحبت‌های سرمربی پرسپولیس را داد و گفت: «ما هفته قبل با هوادار اینجا مساوی کردیم. در 4-3 بازی پشت سر هم مساوی می‌کردیم اما مربیان آن‌ها می‌آمدند ما را بغل می‌کردند، تبریک می‌گفتند و اعلام می‌کردند ما خیلی خوب بازی کردیم. اما حالا که امروز بازی را بردیم، تیممان لجن شده است».

هاشمی‌نسب با لحنی تند پاسخ انتقادات یحیی گل‌محمدی را داد و گفت: «امروز لجن بودیم! بازی رفت و جلوی 60 هزار تماشاگر که به من، آقای نکونام، بازیکنان و همه فحاشی می‌کردند، آنجا هم لجن بودیم که نتوانستند ما را ببرند؟ سوپرجام هم لجن بودیم؟ 3 بازی ما 7 امتیاز گرفتیم. به هر حال صحبت‌هایشان برای من قابل احترام است، ولی این‌گونه نیست. اگر ما را برده بودند، الان همه ما را بغل می‌کردند، ما را می‌بوسیدند، بابت تیم خوبمان به ما تبریک می‌گفتند، ولی متأسفانه الان تیم‌مان لجن شده است».

از شکایت به کمیته اخلاق تا استوری جنجالی «نکونام»

باشگاه فولاد ساعتی بعد از دیدار با پرسپولیس در بیانیه‌ای نسبت به اظهارات یحیی گل‌محمدی موضع‌گیری کرد و ضمن شکایت از سرمربی پرسپولیس به کمیته اخلاق اعلام کرد: «این باشگاه شکایت‌نامه‌ای را به کمیته اخلاق و دیگر ارکان قضایی فدراسیون خواهد فرستاد تا سرمربی تیم پرسپولیس در خصوص توهین‌ها و اتهاماتی که به کادرفنی، بازیکنان و همچنین هوادار بزرگ باشگاه فولاد خوزستان زده، جوابگو باشد».

در بیانیه جنجالی فولادی‌ها خطاب به یحیی گل‌محمدی آمده است: «سرمربی محترم باشگاه پرسپولیس که همواره مجموعه فولاد و طرفدارانش برای او احترام قایل بوده‌اند، در کمال ناباوری، بعد از سوت پایان مسابقه الفاظی را به کار برد که نشان می‌داد کاملا مستاصل و درمانده است. او در حالی که قدم می‌زد، رو به فولادی‌ها با توهین مستقیم به مردم خوزستان، کلیه بازیکنان، مربیان و مجموعه فولاد نشان داد آدم‌ها از چهره‌شان قابل قضاوت نیستند!»

جواد نکونام هم که در مقابل پرسپولیس کارت قرمز گرفت و در دیدار بعدی تیمش برابر تراکتور تبریز در کنار زمین حضور نخواهد داشت، در پیامی اینستاگرامی، به نوعی خواست غیرمستقیم پاسخ صحبت‌های سرمربی پرسپولیس را بدهد تا با وجود عدم مصاحبه بعد از اتمام بازی، در فضای مجازی نسبت به صحبت‌های یحیی گل‌محمدی موضع‌گیری کرده باشد.


محمد علوی مدیر تیم فولاد خوزستان هم در مصاحبه‌ای بعد از اتمام بازی، به شدت علیه صحبت‌های یحیی گل‌‌محمدی موضع‌گیری کرد و گفت: «واقعا ناراحت شدم، زیرا به تیم خوب فولاد، مردم خوزستان و هواداران ما توهین شد. فولاد را تیم بی‌مصرف و الکی خطاب کردند. به آن دوستی که به ما توهین کرد می‌گویم بعد از مریضی‌اش اینجا جان گرفت. این دوستان بیشتر به فکر منافع خودشان هستند. این دوست عزیز چند بار به ما توهین کرد، چنین الفاظی به کار برد. من به گل محمدی و سایر همکاران او چندبار گفتم توهین نکنید. این برای فردی که تیم فولاد و مردم خوزستان در حقش لطف کرده‌اند زشت بود».

خاطره «فکری» در اهواز تکرار شد

استقلال 2 فصل قبل در اهواز با هدایت محمود فکری مقابل فولاد خوزستان متحمل شکست شد، آن‌هم در شرایطی که آبی‌پوشان پایتخت با یک گل از حریف خود پیش بودند اما شاگردان محمود فکری در اهواز متحمل کامبک شدند و نتوانستند از برتری یک‌گله خود حراست کنند و با نتیجه 2 بر یک مغلوب شدند. آن مسابقه هم به مانند دیدار دیشب جنجالی بود و درگیری شدیدی بین کادرفنی 2 تیم رخ داد.

فکری در پایان مسابقه خطاب به بازیکن فولاد از ادبیاتی عجیب علیه کادرفنی فولاد خوزستان استفاده کرد که حسابی خبرساز شد. در پایان مسابقه شب گذشته هم محمد عسگری آنالیزور تیم پرسپولیس با بازنشر ویدئو جنجالی محمود فکری در ورزشگاه شهدای فولاد، به نوعی خاطره صحبت‌های منشوری سرمربی استقلال را زنده کرد و به نوعی قصد داشت نشان بدهد که همواره این حواشی در دیدار با فولاد وجود داشته اما هواداران استقلال در فضای مجازی با حمایت از جواد نکونام در مقابل حواشی دیدار شب گذشته موضع‌گیری کردند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری