football360 logo

گلزنی در جام‌جهانی نقطه عطف «روزبه چشمی»؛ راهی که پیدا شد!

08 بهمن 1401 ساعت 18:3040 نظر
روزبه چشمی در حالی در 7 بازی اخیر 2 گل زده که تا پیش از جام‎‌جهانی2022، برای زدن این 2 گل 120 بازی صبر کرده بود.

به گزارش فوتبال360، نمودار گلزنی روزبه چشمی یک نقطه عطف دارد. استقلال که تا پیش از تعطیلات جام‌جهانی فقط یک باخت را تجربه کرده بود، از گل زدن روزبه چشمی هم خبری نبود. این تیم در 9 دیدار از 11 بازی ابتدایی فصل، امیدگل بالاتری از حریفش داشت و با این روند، به تعطیلات رفت. روزبه چشمی هم در تعطیلات، تجربه‌ای تاریخی داشت و یک گل در جام‌جهانی زد. گل به ولز آن هم در دقیقه (8+90) که دومین گل ملی روزبه چشمی بود. چشمی پیش از آن در 20 بازی ملی فقط یک گل زده بود.

گل زدن در جام‌جهانی، اعتماد به نفس روزبه چشمی برای اضافه شدن به محوطه جریمه حریف و زدن ضربات نهایی را افزایش داد. بازیکنی که در 211 بازی در فوتبال ایران فقط 6 گل زده بود، حالا دومین گلش در 7 بازی اخیر استقلال را هم جشن گرفته است. چشمی در 49 بازی با لباس صبای قم، تعداد گلش را از عدد یک افزایش نداده بود. در استقلال هم در 152 بازی حضور داشت که حاصل آن، فقط 5 گل زده بود. 

بازگشت چشمی از جام‌جهانی به لیگ برتر، با گلزنی در دربی همراه بود. روزبه در دقیقه 30 بازی با پرسپولیس، گل گیورگی گولسیانی را پاسخ داد تا استقلال را از شکست در دربی نجات دهد. چشمی که پیش از این برای زدن 2 گل در استقلال، 120 بازی منتظر مانده بود، دومین گل فصلش را هم در این هفته زد. یعنی این‌بار فقط 7 هفته صبر کرد تا 2 گل در لباس استقلال بزند. روزبه چشمی در بازی با ملوان، به قلب دفاع برگشته بود، از 4 گل تیمش یک سهم داشت. 

2 شوت از 6 شوت چشمی در این فصل در چارچوب بوده و هر 2 هم گل شده است. بازیکنی که یا شوت نمی‌زند، یا اگر در چارچوب باشد، حتما گل می‌شود. روزبه در بهترین برد این فصل استقلال، بهترین عملکردش را هم داشت و نمره 7.95 که بالاترین نمره این فصل اوست را از متریکا دریافت کرد. 

در استقلال، شرایط برای ارسلان مطهری هم شبیه به روزبه چشمی است. مطهری هم تا پیش از تعطیلات، هیچ گلی برای استقلال نزده بود. او اما حالا 3 گله است و علاوه بر گلزنی مقابل سپاهان، مثل چشمی در بازی با پرسپولیس و ملوان هم گل زد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری