football360 logo

حرارت در آخرین روزهای اولین ماه زمستان؛ پنجره ژانویه بسته می‌شود

08 بهمن 1401 ساعت 21:293 نظر
فوتبال اروپا مثل هر فصل منتظر بمب‌های آخر ژانویه است.

به گزارش فوتبال 360، فقط 3 روز تا پایان فرصت نقل و انتقالاتی تیم‌های اروپایی باقی مانده و بخشی از تیم‌ها خریدهای زمستانی خود را انجام داده و برخی دیگر در این بازار هم‌چنان سرگردانند. برخی‌ها رکورد شکستند و سر و صدای زیادی به راه انداختند و بعضی تیم‌ها هم استراتژی سکوت و انفعال را در پیش گرفتند. پنجره نقل و انتقالاتی میانه فصل هم با تمام خبرها و حواشی‌اش به آخرین روز خود نزدیک می‌شود و مثل همیشه منتظر اتفاقات بزرگ روز آخر است. اتفاقاتی که می‌تواند سزنوشت برندگان عناوین یا تیم‌های سقوط کرده را مشخص کند. به این بهانه شرایط لیگ‌های معتبر قاره سبز را بررسی می‌کنیم.

لیگ برتر انگلیس

چلسی در اولین سال نو در کنار تاد بولی از هر بابانوئلی بی‌نیاز بود و دست روی هر بازیکنی می‌گذاشت، هزینه خرید آن بازیکن از پیش مهیا شده بود. آبی‌ها خریدهای زیادی داشتند اما به جز انتقال قرضی ژائو فلیکس، انتقال پر سر و صدای دیگری استمفوردبریج را به وجد نیاورده است. با این حال آنها هنوز پیگیر وضعیت انزو فرناندس هستند و از خرید او منصرف نشده‌اند. از بریز و بپاش مالک چلسی بعید نیست هدیه ویژه سال نو را برای آخرین روز و غافلگیر کردن تیم و سرمربی‌اش کنار گذاشته باشد. اخبار غیر رسمی از پیوستن مالو گوستو به چلسی می‌گویند. لیدزیونایتد بحران زده و در خطر به گزارش نشریات متعدد در آستانه به خدمت گرفتن وستون مک‌کنی، ستاره آمریکایی یوونتوس است. منچستریونایتد یک مهاجم جذب کرده و آنچه که پیش از این عنوان شده بود این تیم در پی آن است، انجام شده به نظر می‌رسد اما عملکرد نه چندان مطلوب وگهورست ممکن است شیاطین سرخ را به خرید یک تمام کننده دیگر مجبور کند. آنها سابقه خرید لحظه آخری رادامل فالکائو را در کارنامه دارند و به نظر می‌رسد برای انفجار بمب‌های لحظه آخری ظرفیت مالی مناسبی هم داشته باشند. تاتنهام، هری کین را مطمئنا در ژانویه به کسی نمی‌دهد و بازیکن شاخص و مطرحی هم در لیست خریدهای بعدی تیم کونته نیست. آرسنال با جذب تروسارد کمی از دغدغه‌هایش برای روزهای آینده فصل پوشش داده و با بازگشت ژسوس در هفته‌های بعد و آمادگی انکتیا به نظر نمی‌رسد صدرنشین لیگ برتر انگلیس به جذب مهدی طارمی یا هر مهاجم دیگری احتیاج داشته باشد. با این وجود مویسس کایسدو همچنان در لیست  انتظار پیوستن به جمع توپچی‌هاست و شاید آخرین اقدام آرسنال در این پنجره جذب این بازیکن برایتون نام بگیرد. خبر شاخصی از اردوی لیورپول و منچسترسیتی به گوش نمی‌رسد اما شاید لیورپول مجبور باشد برای بهبود اوضاع شرایط گزینه‌هایش را در 24 ساعت پایانی نقل و انتقالات رصد کند و با خرید یک مهره دیگر به کمک سرمربی آلمانی تیمش بشتابد. برای لیگ انگلیس فرقی نمی‌کند بازار خرید بازیکنان در تابستان بازگشایی شده باشد یا در زمستان. آنها همیشه پر خرج‌ترین و پر اتفاق‌ترین لیگ در پنجره‌های نقل و انتقالاتی هستند.

لالیگا

سائول نیگس که زمانی مورد توجه باشگاه‌های بزرگ‌تر قاره سبز بود، اکنون در رادار تیم جنارو گتوسو برای انتقال در ژانویه قرار گرفته و احتمال دارد اتلتیکو مادرید را به مقصد والنسیا ترک کند. بارسلونا شرایط دایچی کامادا، ستاره ژاپنی اینتراخت فرانکفورت را بررسی می‌کند و با وضعیت مالی این باشگاه بعید است آبی و اناری‌ها بخواهند بمب پر سر و صدایی در باقی مانده فصل نقل و انتقالات منفجر کنند. رئال مادرید پیش از این عنوان کرده بود در زمستان به دنبال خرید بازیکن جدیدی نیست. از دیگر تیم‌های بالا نشین این لیگ نیز انتظار نمی‌رود پایان ژانویه را برای لالیگا شلوغ و پر سر و صدا کنند. لیگ اسپانیا کارهای بزرگ‌تری را برای تابستان در نظر دارد و آنها فرصت پرداختن به مشغله‌های این فصل از سال را در بازار نقل و انتقالات ندارند.

بوندس لیگا

علیرضا جهانبخش ستاره ایرانی تیم فاینورد که شرایط ایده‌آلی هم در این باشگاه ندارد، مورد توجه چند تیم بوندس‌لیگا قرار گرفته و ممکن است در همین پنجره اردیویسه را به مقصد بوندس لیگا ترک کند. با این حال هنوز نام و نشانی از مشتریان جهانبخش شنیده نمی‌شود و برای او باید منتظر اندک فرصت باقی مانده بود. با این حال بوندس لیگا برای دیگر ستاره ایرانی خوش یمن نبود و سردار آزمون احتمالا لورکوزن را ترک خواهد کرد اما شاید نه در زمستان! بایرن یک مهاجم می‌خواهد، با این حال نظم حاکم بر ارکان این باشگاه شاید یک انتقال بزرگ در ژانویه برای مونیخ را غیر ممکن به تصویر بکشد. در عین حال اگر نیاز آنها مبرم باشد، بایرن هم می‌تواند از فرصت باقی مانده برای برطرف کردن نیازهایش بهره ببرد؛ اما تاکنون به خوبی دریافته مهاجم مد نظر آنها هری کین نخواهد بود و انتقال این ستاره در زمستان نشدنی است. دورتموند با بازگشت هالر تقریبا در هیچ پستی بازیکن کم ندارد و بیش از خرید به تمدید با موکوکو و فروش پر سود بلینگام فکر می‌کند. لایپزیش هم شایعات زیادی را پیرامونش نمی‌بیند و لیگ آلمان روزهای ژانویه را با رخوت روزهای کم سر و صدای جام جهانی برای تیم ملی کشورش می‌گذراند.

سری‌آ

ایسکو در رادار یوونتوس قرار گرفته و ممکن است مانند رونالدو مسیر مادرید به تورین را طی کند. او جدی‌ترین شایعات بانوی پیر را در دست دارد. زانیولو مورد غضب و بخشش باشگاهش قرار گرفته و آینده این ستاره معلوم نیست اما شاید میلان جدی‌ترین مشتری ستاره رم باشد که ممکن است ادامه فصل یا فصل آینده زانیولو را در پیراهنش ببینیم. روسونری که بودجه جالب توجهی هم برای بازار زمستانی ندارد در روزهای اخیر به جذب ریکاردو اوسوریو از تیم یونیورسیاد شیلی نزدیک عنوان شده است. اینتر بیشتر درگیر رد کردن پیشنهادات برای باستونی، دامفریس و دیگر مهره‌هایش است و ظاهرا تلاش برای حفظ این بازیکنان، سران نراتزوری را از تقویت تیم در زمستان غافل کرده و شاید روز آخر پنجره نقل و انتقالات، روز پر کار اینتر برای جبران سکوتش در ژانویه نام بگیرد. رم هنوز مطابق سلیقه آقای خاص خرید نمی‌کند و برای زمستان برنامه خاصی ندارد. ناپولی صدرنشین هم نیاز چندانی به جذب ستاره جدید و به هم ریختن ترکیب برنده اسپالتی نمی‌بیند و احتمالا این تیم را بدون تغییر در ادامه فصل ببینیم.

بمب‌هایی که حتما منفجر خواهند شد

فارغ از دغدغه تیم‌ها و بازیکنان، دغدغه مهمی این روزها گریبان فوتبال اروپا را گرفته که به کمیسیون مدیران برنامه‌ها مربوط می‌شود. آنها که نمی‌خواهند فقط در تابستان به کار و تلاش مشغول باشند، گاهی برای گرم کردن زمستان نقل و انتقالات و کسب درآمد از پنجره میانی فصل دست به کار شده و مقدمات انتقال‌های بزرگ را فراهم می‌کنند. با توجه به حضور چنین افرادی روز و روزهای پایانی نقل و انتقالات در ژانویه هم مستعد اتفاقات بزرگ است و یقینا صدای انفجار بمب‌هایی تا آخرین روز پنجره نقل و انتقالاتی دنیای فوتبال را به خودش معطوف می‌کند. این روزهای پایانی، گاهی از همه روزها مهم‌تر می‌شوند و باشگاه‌های قاره سبز هرگز از چنین اهمیتی غافل نبوده و نیستند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری