football360 logo

سکانس‌های جدید از یک تراژدی ترسناک؛ ریشه فوتبال و فوتسال در شرق خشک شد

09 بهمن 1401 ساعت 19:457 نظر
حذف تیم فوتبال زنان کیان نیشابور از لیگ برتر و سقوط رکن‌آذین مشهد از لیگ برتر فوتسال به لیگ یک، تیره‌روزی‌های فوتبال و فوتسال خراسان در شرق کشور را تکمیل کرد.

به گزارش فوتبال 360، هواداران فوتبال در مشهد، در جایی‌که یکی از مدرن‌ترین و شاید به عبارت بهتر، مدرن‌ترین ورزشگاه ایران در آنجا بنا شده، در یک‌سال اخیر روزهای کابوس‌واری را گذرانده‌اند و تراژدی‌های فوتبالی و فوتسالی، دامان‌گیر خراسان شده و شاید در توصیف شرایط بتوان گفت که در جغرافیای فوتبال و فوتسال ایران، شرق کشور در حال کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر شدن است.

همه چیز از سقوط شهرخودرو آغاز شد

شهرخودرو خراسان، تیمی که فراز و فرود عجیبی را در سالیان اخیر در فوتبال ایران داشت، از صعود به لیگ قهرمانان آسیا و کسب تجربه بازی برابر الهلال عربستان تا سقوط به لیگ دسته اول فوتبال ایران و حذف از جغرافیای لیگ برتر. عنابی‌پوشان مشهدی با 7 فصل حضور در لیگ برتر توانستند بعد از ابومسلم، دومین تیم باسابقه شرق کشور در سطح اول لیگ برتر فوتبال ایران شوند اما هشتم خردادماه 1401 بود که شکست برابر پرسپولیس در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ بیست‌ویکم باعث شد تا شهرخودرو به سوی لیگ یک بار سفر ببندد.

پیامی که نیامده رفت!

شهرخودرو تنها نماینده فوتبال خراسان در لیگ برتر و لیگ آزادگان نبود و مشهدی‌ها سال گذشته در لیگ دسته دوم، نظاره‌گر احیای یک تیم ریشه‌دار و قدیمی بودند و پیام خراسان که خاطره حضور در هشتمین دوره لیگ برتر همچنان در اذهان هواداران فوتبال است، مجدداً احیا شد اما حیات پیام خراسان در دوره جدید، به یک‌سال بیشتر قد نداد و مالکان باشگاه تصمیم گرفتند تا باتوجه به عدم حمایت مدیران استانی، امتیاز تیم‌شان را واگذار کنند تا 2 ماه بعد از سقوط شهرخودرو به لیگ یک، امتیاز تیم لیگ دویی پیام خراسان به فروش برسد تا شهرخودرو تنها نماینده خراسان در لیگ برتر، لیگ یک و لیگ دو فوتبال خراسان به شمار آید!

انحلال شهرخودرو با اسم رمز امید وحدت

مدیران باشگاه مشهدی بعد از سقوط تیم‌شان به لیگ یک باتوجه به اختلافات شدید با مدیران هیات فوتبال خراسان رضوی، حاضر به تیمداری نبودند و امتیاز شهرخودرو به باشگاهی به نام امید وحدت واگذار شد اما نتایج باورنکردنی امید وحدت باعث شد تا این تیم بحران‌زده دوباره در روزهای پایانی حیاتش به شهرخودرو تغییر نام پیدا کند. عمر حضور نماینده شرق کشور در لیگ یک، فقط 10 هفته بود و شکست‌های سریالی و سنگین باعث شد تا در نهایت، تصمیم به انحلال شهرخودرو گرفته شود.

نماینده خراسان رضوی عجیب‌ترین باختش در لیگ یک را با 11 گل برابر فجرسپاسی شیراز تجربه کرد. تیمی که با پنجره‌ای بسته و بازیکنانی از رده سنی جوانان برابر رقبایش قرار می‌گرفت و در نهایت، در آبان‌ماه سال جاری رسماً از جدول لیگ یک هم کنار گذاشته شد تا در فاصله حدوداً 5 ماهه، شهرخودرو از لیگ برتر سقوط کرده و منحل شود!

چراغ فوتبال زنان هم در خراسان خاموش شد

کیان نیشابور تنها نماینده فوتبال خراسان رضوی در لیگ برتر فوتبال زنان بود، تیمی که برای بقا در این رقابت‌ها در فصل جاری تلاش می‌کرد اما 2 غیبت کیانی‌ها در برابر خاتون بم و پالایش گاز ایلام کافی بود تا تنها نماینده شرق کشور از لیگ برتر فوتبال زنان هم کنار گذاشته شود! در شرایطی که مسئولان هیات فوتبال خراسان رضوی در تلاش برای حفظ سهمیه کیان بودند اما رایزنی آن‌ها بی‌ثمر بود و با حکم کمیته انضباطی، 2 بهمن‌ماه رسماً کنار گذاشته شدن کیان نیشابور از جدول لیگ برتر فوتبال زنان رسانه‌ای شد تا در ادامه سال کابوس‌وار خراسانی‌ها، بعد از فوتبال مردان نوبت به نابودی فوتبال زنان برسد.

اولین سقوط کرده از لیگ برتر فوتسال هم یک تیم خراسانی است!

شهرخودرو، پیام، امید وحدت و کیان تنها تیم‌هایی نیستند که باید از آن‌ها به عنوان نابود شدگان فصل اخیر یاد کرد، بلکه به فهرست باید نام یک تیم فوتسال را هم اضافه کرد. رکن‌آذین مشهد که با نام چیپس کامل در فصل جاری لیگ برتر فوتسال حضور یافته بود و در میانه‌های فصل تغییر نام داد، پنجشنبه ششم بهمن‌ماه در خانه برابر آناصنعت پاسارگاد قم متحمل شکستی 3 گله شد تا با کسب 8 امتیاز در 23 مسابقه و در فاصله 3 هفته تا پایان فصل، سقوطش به لیگ یک قطعی شود، سقوطی که باعث شد تا سال کابوس‌وار فوتبال و فوتسال خراسان تکمیل شود!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری