football360 logo

بازگشت به ایران منتفی شد؛ «قلی‌زاده» در راه ترکیه؟

09 بهمن 1401 ساعت 11:1515 نظر
به نظر می‌رسد وینگر باتجربه تیم ملی فوتبال ایران طی روزهای آینده از شارلروای بلژیک جدا خواهد شد.

به گزارش فوتبال 360، علی قلی‌زاده یکی از چهره‌های شاخص تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر بود، بازیکنی که با بدشانسی در دیدار با ولز در گلزنی ناکام ماند و (VAR) گل او برابر حریف اروپایی را مردود اعلام کرد. قلی‌زاده آنقدر خوب و درخشان بود که توانست علیرضا جهانبخش را نیمکت‌نشین کند و جای این هافبک باتجربه را در ترکیب اصلی تیم ملی گرفت. بعد از اتمام جام جهانی، وینگر 26ساله فوتبال ایران به لیگ بلژیک بازگشت اما نتوانست روزهای خوبی را در شارلروا داشته باشد.

«قلی‌زاده» و شارلروا در پایان مسیر همکاری 5 ساله؟

وینگر 26 ساله که محصول آکادمی باشگاه سایپا است، در شرایطی بعد از درخشش در سایپا پیشنهاد حضور در سرخابی‌های پایتخت را داشت، در چالشی جدید پذیرفت تا حضور در فوتبال بلژیک را تجربه کند و توانست به یکی از عناصر کلیدی تیم شارلروا تبدیل شود. قلی‌زاده فصل گذشته با ثبت 8 گل زده و 4 پاس گل یکی از بهترین بازیکنان شارلروا بود. هر چند که بهترین دوره علی قلی‌زاده در تیم بلژیکی مرتبط با فصل 21-2020 است که او توانست 8 گل بزند و 6 گل هم برای تیمش ساخت.

قلی‌زاده برخلاف 4 فصل اخیر، در فصل جاری ژوپیترلیگ بلژیک روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته و در 20 بازی، فقط یک گل و یک پاس گل در کارنامه او به‌چشم می‌خورد. سکونشینی ستاره ایرانی در 2 بازی اخیر باعث شده تا علی قلی‌زاده بیش از پیش به درهای خروجی شارلروا نزدیک شود و به نظر می‌رسد که او آخرین روزهای خود را در این تیم بلژیکی پشت سر می‌گذارد.

نه به بازگشت به لیگ ایران؛ کاسیم‌پاشا مشتری دست به نقد ستاره ایرانی؟

علی قلی‌زاده سال گذشته قراردادش با شارلروای بلژیک را تا ژوئن 2025 تمدید کرد، با این وجود ستاره ایرانی درصدد دریافت رضایت‌نامه خود است تا بتواند در تیم دیگری فرصت بازی بیشتری به‌دست آورد. گفته می‌شود قرار است که قلی‌زاده به دلیل مشکلات خانوادگی در بازار زمستانه قراردادش را فسخ کند و به لیگ ایران بیاید اما عدم فسخ قرارداد ستاره ایرانی با شارلروا باعث شد تا حضور او در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم غیرممکن شود.

الاتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی دیگر مشتری علی قلی‌زاده در بازار زمستانه بود اما گویا قلی‌زاده فعلاً تمایلی به حضور در تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس ندارد و همین عدم تمایل باعث شده تا او پاسخ منفی به درخواست الاتحاد کلبا بدهد و با تصمیم فرهاد مجیدی، عبدالله دیابی به جای علی قلی‌زاده به فهرست شارلروا اضافه شد.

سایت «Ajansspor» ترکیه در گزارشی ویژه اعلام کرده که باشگاه کاسیم‌پاشا ترکیه به دنبال جذب علی قلی‌زاده است و در این زمینه مذاکراتی را هم با ستاره ایرانی داشته و توانسته با قلی‌زاده به توافق برسد. هنوز ستاره ایرانی واکنش رسمی به این شایعه از خود نشان نداده و مدیران باشگاه شارلروای بلژیک هم تصمیم گرفته‌اند تا واکنشی نسبت به اخبار پیرامون علی قلی‌زاده نداشته باشند اما با توجه به عدم تمایل کادرفنی به استفاده از ستاره ایرانی و تمایل قلی‌زاده به جدایی از شارلروا، جدایی او در روزهای آینده از این تیم بلژیکی دور از ذهن نیست.

کاسیم‌پاشا اسپور در سوپرلیگ 19 تیمی ترکیه در جایگاه شانزدهم قرار دارد و برای بقا تلاش می‌کند و باید دید آیا علی قلی‌زاده بعد از حضوری نسبتاً موفق در فوتبال بلژیک، در چالشی جدید حضور در سوپرلیگ ترکیه را خواهد پذیرفت و در پنجره زمستانه از شارلروا جدا می‌شود یا خیر. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری