football360 logo

سرخابی‌های سکونشین و چالش اثبات؛ لطفا به ما بازی بدهید

10 بهمن 1401 ساعت 16:3044 نظر
4 بازیکن استقلال و پرسپولیس با وجود شرایط ویژه‌ای که در نیم‌فصل نخست داشتند، در تیم‌های خود ماندند و در بازار زمستانه از سرخابی‌های پایتخت جدا نشدند.

به گزارش فوتبال 360، نقل‌وانتقالات زمستانی برای سرخابی‌های پایتخت به شکلی متفاوت به پایان رسید. یحیی گل‌محمدی توانست تقریباً به اکثریت خواسته‌های خود برسد؛ به طوری‌که سرخ‌پوشان پایتخت در بازار زمستانه با عیسی آل‌کثیر و لئاندرو پریرا به توافق رسیدند و در نقطه مقابل نام حامد پاکدل و محمدمهدی احمدی (به صورت قرضی) از فهرست پرسپولیس خارج شدند. ریکاردو سا پینتو هم امیدوار به جذب یک هافبک بازی‌ساز بود اما او نتوانست به خواسته‌اش برسد، هر چند که مدیران استقلال وعده داده‌اند در روزهای آینده خواسته سا پینتو عملی می‌شود اما در لیست خروج، سرمربی پرتغالی خواسته‌اش را عملیاتی کرد و توانست با سیاوش یزدانی قطع همکاری کند.

عزیزبک آمانوف و سجاد شهباززاده از استقلال و مهدی عبدی و سیامک نعمتی از پرسپولیس چهره‌های خبرساز بازار زمستانه بودند. به‌ویژه آمانوف و نعمتی که تصور می‌شد در بازار نقل‌وانتقالات با جدایی از 2 تیم پرطرفدار پایتخت در سودای کسب فرصت بازی بیشتر به تیم‌های دیگر بروند اما باوجود طرح شایعات مختلف، هر 4 بازیکن در فهرست سرخابی‌ها برای ادامه فصل حضور دارند و حالا همگان چشم‌انتظار برخورد ریکاردو سا پینتو و یحیی گل‌محمدی با بازیکنانی هستند که تمایل چندانی به همکاری با آن‌ها ندارند.

عزیزبک آمانوف

هافبک ازبکستانی شاید لایق عنوان یکی از عجیب‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر باشد. بازیکنی که فقط تمرین می‌کند و رنگ مسابقه را هم نمی‌بیند. آن‌هم در شرایطی که دستمزد دلاری می‌گیرد اما عدم اعتقاد ریکاردو سا پینتو به نحوه عملکرد آمانوف باعث شده تا او یک سکونشین و در خوشبینانه‌ترین حالت یک نیمکت‌نشین در استقلال باشد و تنها حضوری کوتاه‌مدت در مقابل گل‌گهر، کارنامه هافبک ازبک در لیگ بیست‌ودوم است.

خسرو حیدری مربی استقلال در واکنش به عدم بازی آمانوف در ترکیب استقلال مدعی شده بود که او تاکتیک‌پذیر نیست و بعد از آنکه نام عزیزبک آمانوف از لیست استقلال خارج نشد، مدیرعامل آبی‌ها اعلام کرد که هافبک ازبک خواسته در جمع آبی‌پوشان پایتخت بماند و از شرایط خود رضایت ندارد! به‌نظر می‌رسد آمانوف چشم‌انتظار یک معجزه است تا بتواند در استقلالی که از فقدان هافبک بازی‌ساز رنج می‌برد، فرصت بازی به‌دست آورد و باید دید آیا هافبک ازبک تا پایان لیگ بیست‌ودوم می‌تواند دیدگاه ریکاردو سا پینتو را به خود تغییر بدهد یا خیر.

سجاد شهباززاده

شهباززاده بیشتر از آنکه چهره مورد غضب کادرفنی باشد، به یکی از بازیکنانی تبدیل شده که در استقلالِ فعلی کمترین محبوبیت را در بین هواداران آبی‌پوش دارد. هواداران استقلال معتقدند که شهباززاده نتوانسته با حضورش به خط حمله استقلال کمک کند و عدد صفر مقابل گل‌ها و پاس گل‌های او نشان دهنده عملکرد ضعیف شماره 10 آبی‌ها است. استقلالی‌ها تصور می‌کردند که فصل زمستان سجاد شهباززاده از جمع شاگردان سا پینتو جدا شود اما این‌گونه نشد.

ریکاردو سا پینتو در نشست خبری بعد از دیدار با ملوان بندرانزلی به طور ویژه از شماره 10 تیمش حمایت کرد، حمایتی که باید دید در زمین مسابقه هم اجرایی می‌شود و برای خروج از زیرفشار انتقادات، شهباززاده فرصت بازی بیشتری در نیم‌فصل دوم پیدا خواهد کرد و او می‌تواند عدد صفر مقابل گل‌های خود را در لیگ بیست‌ودوم پاک کند یا همچنان به عنوان چهره‌ای مغضوب میان هواداران استقلال باقی می‌ماند. 

سیامک نعمتی

مدافع-هافبک پرسپولیس تا یک‌قدمی خروج از جمع سرخ‌پوشان پایتخت رفت و برگشت! سیامک نعمتی چهره خبرساز بازار زمستانه بود و در شرایطی که یحیی گل‌محمدی عدم نیاز او را به مدیران باشگاه اعلام کرده بود، ناکامی نعمتی در توافق مالی با مدیران پرسپولیس باعث شد تا شماره 88 سرخ‌پوشان پایتخت در جمع شاگردان گل‌محمدی باقی بماند.

نعمتی بعد از اتمام بازار زمستانه به تمرین پرسپولیس مراجعه کرد اما مجوز حضور در تمرین سرخ‌پوشان پایتخت را پیدا نکرد و روز گذشته به دفتر باشگاه رفت تا بتواند با رایزنی بیشتر شانس حضور در تمرینات پرسپولیس را به‌دست آورد. باوجود چراغ سبز مدیران باشگاه اما به نظر می‌رسد که سیامک نعمتی برای کسب فرصت دوباره بازی برای پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم روزهای سختی را در پیش دارد؛ چون هم در نقش دفاع راست و هم در پست هافبک راست، بازیکنان آماده‌ای در دسترس یحیی گل‌محمدی هستند و مشخص نیست آیا گل‌محمدی به بازیکن مازاد تیمش فرصت درخشش دوباره‌ای خواهد داد یا خیر. 

مهدی عبدی

مهاجم جوان سرخ‌پوشان پایتخت توانسته «سقوط یک ستاره» را به تصویر بکشد. مهاجمی که روزگاری امید اول گلزنی پرسپولیس بود، حالا در شرایطی کاملاً متفاوت از روزهای اوج خود قرار گرفته و با وجود چند نوبت اعتماد یحیی گل‌محمدی نتوانسته پاسخ مناسبی به اعتماد سرمربی تیمش بدهد و عدد صفر را از مقابل شمار گل‌هایش در لیگ بیست‌ودوم پاک کند.

عبدی در اهواز بار دیگر مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی قرار گرفت اما ناکام در فروپاشی دروازه فولاد بود. اضافه شدن نام لئاندرو پریرا و عیسی آل‌کثیر به ترکیب پرسپولیس طی هفته‌های آینده و آماده شدن شیخ دیاباته به نظر می‌رسد باعث خواهد شد تا مهدی عبدی اولویت چهارم خط حمله پرسپولیس شود و شاید روزهای کابوس‌واری در انتظار مهاجم جوان سرخ‌پوشان پایتخت باشد. مگر آنکه در فرصت کوتاه باقی‌مانده تا به اوج رسیدن آل‌کثیر و سفر پریرا به تهران، عبدی بتواند معادلات را به سود خود تغییر بدهد و از لیست مغضوبان یحیی گل‌محمدی خارج شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری