football360 logo

حال‌هوای باشگاه‌های انگلیس در آخرین روز پنجره زمستانی؛ روز ضرب‌الاجل

11 بهمن 1401 ساعت 10:309 نظر
پنجره نقل‌وانتقالاتی ژانویه امشب به اتمام می‌رسد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، ساعت ۲۳:۰۰ امشب به وقت انگلیس پنجره نقل و انتقالات زمستان به پایان می‌رسد و تیم‌ها آخرین فرصت خود برای تقویت در آستانه نیم‌فصل دوم را سپری می‌کنند. هزینه‌های نجومی و جنون‌آمیز باشگاه‌های انگلیسی به ده برابر هر یک از دیگر لیگ‌های معتبر هم می‌رسد و گاه یکی از تیم‌های لیگ برتری به اندازه مجموع چند لیگ اروپایی هزینه می‌کند. ۲۰ سال بعد از اضافه شدن پنجره زمستانی، باشگاه‌ها فرصت مناسبی دارند که در فشرده‌ترین قسمت فصل و همزمان با تب‌وتاب رقابت‌های گوناگون و آغاز نیمه دوم فصل از طریق خریدهای جدید ترکیب خود را تقویت کنند و با وضعیت آماده‌تری مهیای نیمه دوم فصل شوند. حالا در حالی به روز آخر پنجره نقل‌ و انتقالات رسیده‌ایم که تعدادی از تیم‌ها بار خود را بسته‌اند و احتمالاً خرید خاص دیگری نخواهد داشت و بعضی‌ تیم‌ها سرگرم آخرین تلاش‌ها برای رسمی‌سازی آخرین قراردادها هستند. روز ضرب‌الاجل معمولاً روز پرحادثه‌ای از آب در می‌آید. 

آرسنال به دنبال کایسدو

توپچی‌ها در واپسین روز نقل و انتقالات به دنبال خرید یک هافبک هستند و مویزس کایسدو همچنان در اولویت آنهاست. برایتون پیش از این ۲ پیشنهاد ۶۰ و ۵ + ۶۵ میلیون پوندی را برای خرید هافبک ۲۱ سال رد کرده. چند روز پیش به کایسدو اطلاع داده‌ شد تا پایان ایام نقل و انتقالات در تمرینات باشگاه حضور پیدا نکند؛ بازیکنی که علناً اعلام کرده دوست دارد رکورد نقل و انتقالاتی تاریخ باشگاهش را بشکند اما برایتون مصمم است او را حداقل در ژانویه نفروشد. اگر آرسنال رقابت بر سر کایسدو را به چلسسی ببازد، حضور جورجینیو در امارات دور از ذهن نخواهد بود. از سوی دیگر رقابت آرسنال با دورتموند بر سر مدافع راست رئال وایادولید، ایوان فرسنادا ادامه دارد. درست مانند او، شانس آرسنال برای جذب زودهنگام دکلن رایس هم چندان زیاد نیست؛ در حالی که وستهام فاصله چندانی با منطقه سقوط ندارد و از دست دادن بازیکنان به معنی بحران جدید خواهد بود. با این حال شاید قراردادی برای انتقال در آینده نزدیک از اخبار قطعی‌شده امروز باشد. 

چلسی؛ یک شکار سه رقمی دیگر 

در حالی که هزینه‌های کلان چلسی در زمستان و تابستان امسال غیر قابل باور به نظر می‌رسد، تیم مدیریتی تاد بولی دست از تلاش برای جذب بازیکنان جدید برنمی‌دارند. به دنبال درخشش انزو فرناندز در جام جهانی قطر و کسب قهرمانی آن رقابت‌ها، اخبار جسته و گریخته‌ای درباره انتقال او از بنفیکا منتشر شد. ابتدای ژانویه مسئولان چلسی با خود او و نمایندگانش جلسه‌ای برگزار کردند. باشگاه پرتغالی پیشنهاد ها را نپذیرفت اما چلسی در ساعات آخر پنجره نقل و انتقالات، بار دیگر با مبالغ کلان بالای صد میلیون به میز مذاکره برگشته. رقابت با آرسنال بر سر مویزس کایسدو هم همچنان ادامه دارد؛ بازیکنی که قصد خروج دارد اما باشگاهش در شرایط فعلی قصد فروش ندارد. 

تاتنهام به دنبال پورو 

تلاش‌های اسپرز برای به خدمت گرفتن پدرو پورو از اسپورتینگ لیسبون ادامه دارد؛ هرچند انتظارات باشگاه پرتغالی از پیشنهاد های تاتنهام برآورده نشده و آنها با شرایط فعلی تمایلی به فروش نخواهند داشت. لندنی‌ها از اول تا آخر ژانویه مشغول مذاکره بر سر پدرو پورو، هافبک سمت راست اسپانیایی بودند اما طبق اعلام بعضی رسانه‌ها، خبری از توافق نخواهد بود و تاتنهام مثل همیشه با حداقل هزینه پنجره نقل و انتقالات را به پایان می‌رساند. زمستان امسال تنها خرید آرنات دانجوما، بال چپ هلندی ویارئال با یک قرارداد قرضی به تقویت تیم کونته کمک کرده و آنها با ترکیب نیم‌فصل نخست برای قهرمانی در جام‌ حذفی و رقابت بر سر سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خواهند جنگید. 

لیورپول و منچستری‌ها در آرامش 

دیگر تیم‌های بزرگ فوتبال انگلیس هم روز چندان پرتب‌وتابی پیش رو نخواهند داشت. لیورپول بار زمستانی خود را قبل از ژانویه با خرید کودی گاکپو بست و تنها اتفاقی که امروز ممکن است رخ دهد، خروج ناتانائیل فیلیپس است. باشگاه‌هایی در بوندس لیگا برای خرید او اعلام آمادگی کرده‌اند؛ در حالی که گالاتاسرای پیشتاز رقابت برای خرید فیلیپس است. منچستر یونایتد هم بعد از هزینه‌های سنگین در تابستان گذشته، حالا روزهای پرسروصدایی را پشت‌سر نمی‌گذارد و به نظر می‌رسد خرید قرضی ووت وگهورست و جک باتلن آخرین اخبار نقل و انتقالاتی شیاطین سرخ در ژانویه باشد. رقیب همشهری آنها، منچستر سیتی که به ندرت کار و بار خرید و فروش بازیکنان را به روزهای آخر پنجره موکول می‌کند، دیروز با خبر انتقال ناگهانی ژائو کانسلو به بایرن مونیخ بر سر خبرها آمد. شاید منتقل شدن مدافع کناری پرتغالی، سیتیزن‌ها را برای خرید یک جایگزین به بازار برگرداند. با خرید آنتونی گوردون از تیم نگون‌بخت اورتون، کار نیوکاسل هم در پنجره زمستانی به پایان رسیده؛ هرچند ادی هاو مکرراً درباره تقویت خط میانی تیم خود صحبت می‌کند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری