football360 logo

برنده‌ها و بازنده‌های جدایی «کی‌روش»؛ بازگشت اوضاع به 5 ماه قبل؟

11 بهمن 1401 ساعت 21:3794 نظر
زوج «خلیل‌زاده» و «کنعانی‌زادگان»، ممکن است دوباره بتوانند به مدافعان ثابت تیم ملی تبدیل شوند.

به گزارش فوتبال 360، پست آخر کارلوس کی‌روش در صفحه اینستاگرامش، خداحافظی غیر رسمی او با تیم ملی بود. سرمربی ایران در سه دوره جام جهانی، احتمالا قرار است به عنوان سرمربی جدید قطر معرفی شود. جدایی کی‌روش از ایران، با واکنش‌هایی متفاوت همراه بود. بعضی بازیکنان، احتمالا از این اتفاق خوشحال هستند و بعضی دیگر، از این تغییر ناراضی خواهند بود. برنده‌ها و بازنده‌هایی که آینده‌شان در تیم ملی با رفتن کی‌روش، دچار تغییرات بزرگی خواهد شد.

برنده‌ها
شجاع خلیل‌زاده

در سن 33 سالگی، شانس زیادی برای بازی در جام جهانی 2026 ندارد اما با رفتن کی‌روش، می‌تواند در جام ملت‌های آسیا برای ایران بازی کند. خلیل‌زاده دوره اول حضور کی‌روش در ایران، به تیم ملی دعوت نمی‌شد و کی‌روش اعتقادی به سبک بازی او نداشت. دراگان اسکوچیچ، شجاع را به مدافع ثابت ایران تبدیل کرد و همین باعث شد در دوران دوم حضور کی‌روش، با تیم ملی به جام جهانی برود. هر چند حتی یک دقیقه هم در این تورنمنت فرصت بازی پیدا نکرد. خلیل‌زاده حالا امیدوار است سرمربی بعدی تیم ملی هم مثل اسکوچیچ، به او اعتقاد داشته باشد و در جام ملت‌های آسیا، بتواند پیراهن تیم ملی را بپوشد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان

کنعانی‌زادگان یکی از عجیب‌ترین مخالفان کی‌روش در تیم ملی بود. او اولین بار توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شد و زمانی که در ماشین‌سازی بازی می‌کرد، جای ثابتی در خط دفاع ایران به دست آورد. دور دوم حضور کی‌روش اما، اوضاع بین او و کنعانی‌زادگان متفاوت جلو رفت. کی‌روش در جام جهانی فقط به صورت ذخیره به کنعانی‌زادگان بازی داد و او هم در پست خداحافظی کی‌روش از تیم ملی، سرمربی سابق ایران را خیانت متهم کرد. با رفتن کی‌روش، کنعانی‌زادگان احتمالا جایگاهش در ترکیب اصلی ایران را پس می‌گیرد و در جام ملت‌ها شانس بازی بیشتر از مجید حسینی خواهد داشت.

امید نورافکن

یکی از بازیکنانی بود که دراگان اسکوچیچ، به تیم ملی برد و جلوتر از احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی، او را در ترکیب اصلی قرار می‌داد. افت بی‌موقع نورافکن در این فصل و علاقه کی‌روش به ابوالفضل جلالی، باعث شد شانس حضور در جام جهانی را از دست بدهد. نورافکن پس از جام جهانی، دوباره اوج گرفته و بعید است سرمربی بعدی تیم ملی، او را به اردوی ایران دعوت نکند.

امیر عابدزاده

فیکس شدن در آخرین بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی، عابدزاده را امیدوار کرده بود دروازه‌بان اصلی ایران در جام جهانی قطر باشد. گل‌های نسبتا بدی که او از کره جنوبی و الجزایر خورد اما، نقش پررنگی در برکناری اسکوچیچ داشتند. عابدزاده در جام جهانی، به دروازه‌بان سوم ایران تبدیل شد و حتی در زمان مصدومیت علیرضا بیرانوند فرصت بازی پیدا نکرد. جدایی کی‌روش، عابدزاده را امیدوار می‌کند دوباره جایگاه قبلی در تیم ملی را به دست آورد و رقیب اصلی بیرانوند، برای قرار گرفتن در دروازه ایران باشد.

بازنده‌ها
مهدی طارمی

فرم فوق‌العاده او در فوتبال اروپا، باعث شده به مهره‌ای غیر قابل تغییر برای تیم ملی تبدیل شود. طارمی چه در دوران کی‌روش و چه پس از آن در زمان مربیگری ویلموتس و اسکوچیچ، جایگاه مهمی در ترکیب ایران داشت و برای مربی بعدی تیم ملی بازیکنی کلیدی خواهد بود. با این حال، طارمی بر خلاف کی‌روش رابطه چندان خوبی با ویلموتس و اسکوچیچ نداشت و یکی از عوامل اصلی بازگشت کی‌روش به ایران محسوب می‌شد. در صورتی که مربی بعدی ایران هم رزومه و خصوصیات رفتاری شبیه اسکوچیچ داشته باشد، بعید نیست طارمی با او هم به مشکل بخورد.

احسان حاج‌صفی

کاپیتان تیم ملی و رکورددار حضور در جام جهانی، در دوران اسکوچیچ روزهای خوبی در تیم ملی نداشت. او بسیاری از بازی‌ها، روی نیمکت بود و فرصت کمی برای بازی پیدا می‌کرد. بازگشت کی‌روش به ایران، بازگشت حاج‌صفی به ترکیب تیم ملی هم بود. او هم در پست هافبک میانی و هم در پست مدافع چپ، بازیکنی تغییر ناپذیر در ترکیب اصلی کی‌روش محسوب می‌شد. با رفتن کی‌روش، حاج‌صفی ممکن است دوباره جایگاهش را در رقابت با نورافکن برای سمت چپ و وحید امیری در خط هافبک، از دست بدهد. اتفاقی که نمی‌تواند خبر خوبی برای کاپیتان اول ایران باشد.

روزبه چشمی

 احتمالا هیچ بازیکنی به اندازه چشمی، از رفتن کی‌روش متضرر نمی‌شود. چشمی که بازیکن محبوب کارلوس کی‌روش است، حضوری غافلگیر کننده در لیست ایران برای جام جهانی داشت و در تصمیمی غافلگیرکننده‌تر، مقابل انگلیس فیکس بازی کرد. بازی که با نمایش ضعیف او و انتقادهای زیاد به کی‌روش همراه بود. گلزنی مقابل ولز، تا حدی چشمی را از زیر فشار انتقادات خارج کرد اما با جدایی کی‌روش، او شانس زیادی برای ماندن در تیم ملی ندارد.

رامین رضاییان

کی‌روش و اسکوچیچ نسبت به رضاییان، نگاهی کاملا متفاوت داشتند. رضاییان برای کی‌روش، مدافع راست ثابت تیم ملی محسوب می‌شد و اسکوچیچ، حاضر نبود تحت هیچ شرایطی او را به اردوی تیم ملی دعوت کند. بازگشت کی‌روش پیش از جام جهانی، باعث شد رضاییان مسافر قطر بشود و دو بازی قابل قبول برای تیم ملی در این تورنمنت انجام دهد. دورانی که خیلی زود به پایان رسید و رضاییان، نگران است سرمربی بعدی ایران هم رفتاری مشابه اسکوچیچ با او داشته باشد. با این حال، فرم خوب رضاییان باعث می‌شود به حفظ جایگاهش در تیم ملی امیدوار باشد و با صادق محرمی برای بازی در ترکیب اصلی رقابت کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری