football360 logo

هفته سرنوشت‌ساز برای مدعیان کفش طلا؛ نحسیِ 6 به پایان می‌رسد؟

11 بهمن 1401 ساعت 17:0024 نظر
احتمال می‌رود که در هفته هجدهم لیگ برتر، سرانجام یک نفر به تنهایی در صدرجدول گلزنان لیگ باشد.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران همواره به عنوان یکی از لیگ‌های کم‌گل در سطح قاره آسیا شهرت دارد. ردوبدل نشدن گل در یک مسابقه فوتبال بدون‌شک روی کیفیت آن‌هم تاثیرگذار است و ثبت نتایج تساوی بدون گل پی‌درپی به خوبی نشان‌دهنده آن است که فوتبال ایران در عرصه باشگاهی روزهای خوبی را نمی‌گذراند اما برای اثبات بهتر این قضیه می‌توان نگاهی به جدول گلزنان داشت.

جدول گلزنان لیگ بیست‌ودوم مدت‌هاست که صدرنشینان آن 6 گل زده که در قیاس با کشورهای همسایه، عدد عجیبی است و اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم، مقایسه جدول گلزنان لیگ ایران با لیگ‌های معتبر اروپایی به خوبی اختلاف سطح را نمایان می‌کند. ثبت 6 گل در 17 بازی، عدد اصلاً قابل‌قبولی نیست اما در لیگ ایران، یک بازیکن می‌تواند با این میزان گل شانس اول دریافت کفش طلا باشد!

3 ماه صدرنشینی، بدون تهدید و تغییر!

محمد عباس‌زاده اولین بازیکنی بود که توانست با 6 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ بیست‌ودوم قرار بگیرد. عباس‌زاده در شرایطی صدرنشین جدول گلزنان شد که در هفته نهم توانست در خانه مقابل نفت مسجدسلیمان هت‌تریک کند. یک هفته بعد از هت‌تریک مهاجم باتجربه تراکتور که این روزها به دلیل مصدومیت جایی در فهرست تیمش ندارد، یورگن لوکادیا توانست به ملوان گل بزند تا او هم 6 گله بشود.

یورگن لوکادیا هفته‌هاست که دیگر در فوتبال ایران حضور ندارد و در هلند روزگار خود را می‌گذراند و به دنبال انتخاب تیم جدیدش است، فعلاً در اتفاقی باورنکردنی یکی از برترین گلزنان لیگ بیست‌ودوم است! هفته گذشته بعد از 3 ماه ثبات در صدر جدول گلزنان، یک شریک جدید هم به جمع 6 گله‌ها اضافه شد و رضا اسدی توانست با هت‌تریک در اصفهان مقابل ذوب‌آهن خود را به کورس آقای گلی برساند.

«اسدی»، «محبی»، «آزادی» یا «شیری»؛ طلسم‌شکنی در راه است؟

رضا اسدی در بین 6 گله‌های لیگ، تنها بازیکنی است که مشکلی برای حضور در هفته هجدهم ندارد و می‌تواند با درخشش برابر فولاد، طلسم‌شکنی کند و بعد از 3 ماه سقف شمار بیشترین گل زده از سوی یک بازیکن در لیگ بیست‌ودوم را از عدد 6 بیشتر کند. در کنار اسدی، 3 بازیکن 5 گله در جدول گلزنان حضور دارند که می‌توانند با درخشش در هفته هجدهم معادلات را تغییر بدهند.

محمد محبی بعد از نمایش خوب در برابر ملوان، در مقابل مس کرمان فرصت دارد تا بتواند به صدر جدول گلزنان برسد. محمدرضا آزادی که بهترین سال فوتبالی خود را می‌گذراند هم دیگر بازیکنی است که می‌تواند با درخشش برابر پرسپولیس خود را به کفش طلای لیگ بیست‌ودوم نزدیک‌تر کند و حامد شیری کاپیتان نساجی هم دیگر گزینه روی میز است، بازیکنی که با تکیه بر تخصص در پنالتی زدن توانسته در جمع 5 گله‌های لیگ قرار بگیرد و کاندیدای آقای گلی شود.

یک احتمال جذاب دیگر هم وجود دارد و آن‌هم تکرار مسیری است که رضا اسدی آن را در پیش گرفت و توانست با هت‌تریک خود را به صدر جدول گلزنان برساند؛ چون 8 بازیکن در جمع 4 گله‌های لیگ بیست‌ودوم هستند و هر کدام از آن‌ها که بتوانند در هفته پیش‌رو هت‌تریک کنند، صدر جدول گلزنان را به تسخیر خود در آورده و به طلسم 3 ماهه پایان می‌دهند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری